• Lieve Q'ers, hebben jullie soms ook van die avonden waarop je iets ziet en denkt "hé, dat is een ding dat ik eigenlijk ook altijd al eens wilde proberen" en drie uur later heb je plotseling een afgeronde podfic in je bezit?

    Podfic, voor de mensen die nog nooit in deze specifieke hoek van fandom zijn verzonken, is in principe gewoon een audiobestand van iemand die een fanfic voorleest. Het is een luisterboek, eigenlijk, maar net zo gratis als gewone fanfic. Ik vind dit al lang erg fascinerend, want ik heb een hoop podfics op mijn iPod staan, en daarnaar luisteren is toch opeens een heel andere ervaring dan een verhaal zelf te lezen. Er is bovendien eigenlijk vrij weinig voor nodig om het zelf te produceren - alleen een verhaal, iets om mee op te nemen (zoals je telefoon), wat geluidsediting software (gratis te downloaden) en je eigen stem.


    Het is deze twee jaar oude Harry Potter fic over Percy en Charlie en de opname is maar vijf minuten lang, want ik heb opzettelijk niet een verhaal met tachtig hoofdstukken gekozen als eerste poging. Anderzijds was ik wel prettig verrast over hoe snel dit allemaal ging, achteraf gezien.

    Hebben jullie ooit van podfic gehoord, of misschien al eerder fics beluisterd? Zouden jullie ooit zoiets willen doen met je eigen verhalen? Of heb je het zelfs al eens gedaan, misschien?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Haha, geweldig! Alleen beetje jammer dat mijn ouders Lachen om Homevideos aan het kijken zijn en ik dat er doorheen hoor terwijl ik jouw podcast probeer te luisteren. x)


    Smile. You're beautiful. <3

    Oh wow, Inge, een hele nieuwe wereld gaat voor me open, haha. Je stem klinkt helemaal anders dan ik voor ogen had (voor oren zou een betere uitdrukking zijn hier, haha :')). Op de één of andere manier beeld ik me iedereens stem altijd Vlaams in, terwijl ik best weet dat het overgrote gedeelte van de mensen hier Nederlands is. Ik had het ook hoger verwacht. (Maar gezien ik tot rond december 2014, toen ik voor 't eerst een foto van je zag, altijd een vrouw met even blond haar als haar profielfoto voor me zag, kan het natuurlijk ook aan mijn heel matig giswerk liggen, haha. (nerd))

    Wat leuk! Ik vind 't een heel leuke en originele manier, haha. Ik had er nog nooit van gehoord (wel van luisterboeken, maar ik wist niet dat dat voor fanfics een eigen naam had). Ik denk niet dat ik het zelf ooit zou doen, want mijn stem klinkt altijd als roest metaal en immens laag op opnames, maar het is altijd fijn om de stem van anderen te horen, haha. c:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik ga luisteren! De eerste paar seconde gaan me misschien een beetje snel *eerste opmerking* =P


    You were born original, don't die as a copy.

    Okay ik vond dit echt leuk, Inge als je voor 2 Augustus meer van dit soort dingen post dan ga ik ze op mijn Ipad of mobiel zetten voor in de auto naar vakantie!=3 En achteraf gezien toch niet te snel, alleen sommige zinnen zijn zo lang dat het soms lijkt alsof het te snel gaat zeg maar. Hmmm, wel tof =D


    You were born original, don't die as a copy.

    Kalokagathia schreef:
    Haha, geweldig! Alleen beetje jammer dat mijn ouders Lachen om Homevideos aan het kijken zijn en ik dat er doorheen hoor terwijl ik jouw podcast probeer te luisteren. x)


    Haha, ik kan me voorstellen dat dat niet echt helpt, nee. Het is niet echt een fic waar lachtracks bij passen, vrees ik. (nerd)



    Ubuntu schreef:
    Oh wow, Inge, een hele nieuwe wereld gaat voor me open, haha. Je stem klinkt helemaal anders dan ik voor ogen had (voor oren zou een betere uitdrukking zijn hier, haha :')). Op de één of andere manier beeld ik me iedereens stem altijd Vlaams in, terwijl ik best weet dat het overgrote gedeelte van de mensen hier Nederlands is. Ik had het ook hoger verwacht. (Maar gezien ik tot rond december 2014, toen ik voor 't eerst een foto van je zag, altijd een vrouw met even blond haar als haar profielfoto voor me zag, kan het natuurlijk ook aan mijn heel matig giswerk liggen, haha. (nerd))

    Wat leuk! Ik vind 't een heel leuke en originele manier, haha. Ik had er nog nooit van gehoord (wel van luisterboeken, maar ik wist niet dat dat voor fanfics een eigen naam had). Ik denk niet dat ik het zelf ooit zou doen, want mijn stem klinkt altijd als roest metaal en immens laag op opnames, maar het is altijd fijn om de stem van anderen te horen, haha. c:


    Hahaha, ik ben blij dat ik kan blijven verbazen. Maar ik snap wat je bedoelt, want ik vergeet ook regelmatig dat jullie daar in het zuiden juist heel erg Vlaams klinken, en ik hoor mijn eigen stem dagelijks, maar het blijft toch raar om hem op een opname te horen, mijn hemel. Ik klink ook anders dan ik zelf verwacht. (nerd) Ik vind het behoorlijk indrukwekkend dat je nog zo nauwkeurig weet wanneer je voor het eerst een foto van me hebt gezien, trouwens.

    En hé, roest metaal dat voorleest klinkt ook best interessant, eigenlijk. :Y)



    SPECS schreef:
    Ik ga luisteren! De eerste paar seconde gaan me misschien een beetje snel *eerste opmerking* =P

    SPECS schreef:
    Okay ik vond dit echt leuk, Inge als je voor 2 Augustus meer van dit soort dingen post dan ga ik ze op mijn Ipad of mobiel zetten voor in de auto naar vakantie!=3 En achteraf gezien toch niet te snel, alleen sommige zinnen zijn zo lang dat het soms lijkt alsof het te snel gaat zeg maar. Hmmm, wel tof =D


    Ah, goed dat je dat van het tempo zegt! Ik zat daar nog een beetje over te dubben, maar ik had geen zin meer om stukken opnieuw op te nemen, haha. Het zou inderdaad ook wel wat met de lengte van de zinnen te maken kunnen hebben, maar dat is mijn eeuwige zwakte als ik schrijf, dus ik vrees dat dat zo zal blijven. Ik zal er in ieder geval volgende keer wat extra rekening mee proberen te houden - als ik het ooit nog een keer doe, tenminste, want dat weet ik eigenlijk nog steeds niet volledig zeker. (krul)

    Maar bedankt! Leuk om te horen dat je het leuk vindt, haha. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wat leuk! Ik luister graag naar audioboeken en naar podfics c: vooral voor het slapen gaan of zo. Ik heb zelf laatst een verhaal voorgelezen en geanimeerd, dus dat was wel ongeveer iets gelijks, maar ik heb nooit zoiets gedaan. Ik zal straks eens naar je podfic luisteren!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Woah maar je stem is zo Inge en what ik ben even shook hoor. Heel goed though heh.


    Heaven is a place that we all have

    Square schreef:
    (...)

    Ah, goed dat je dat van het tempo zegt! Ik zat daar nog een beetje over te dubben, maar ik had geen zin meer om stukken opnieuw op te nemen, haha. Het zou inderdaad ook wel wat met de lengte van de zinnen te maken kunnen hebben, maar dat is mijn eeuwige zwakte als ik schrijf, dus ik vrees dat dat zo zal blijven. Ik zal er in ieder geval volgende keer wat extra rekening mee proberen te houden - als ik het ooit nog een keer doe, tenminste, want dat weet ik eigenlijk nog steeds niet volledig zeker. (krul)

    Maar bedankt! Leuk om te horen dat je het leuk vindt, haha. ^^


    Haha graag gedaan :3 En yess, we want more, we want more!:Y)


    You were born original, don't die as a copy.

    Square schreef:
    (...)

    Hahaha, ik ben blij dat ik kan blijven verbazen. Maar ik snap wat je bedoelt, want ik vergeet ook regelmatig dat jullie daar in het zuiden juist heel erg Vlaams klinken, en ik hoor mijn eigen stem dagelijks, maar het blijft toch raar om hem op een opname te horen, mijn hemel. Ik klink ook anders dan ik zelf verwacht.(nerd)Ik vind het behoorlijk indrukwekkend dat je nog zo nauwkeurig weet wanneer je voor het eerst een foto van me hebt gezien, trouwens.

    En hé, roest metaal dat voorleest klinkt ook best interessant, eigenlijk.:Y)


    Op de één of andere manier zijn dat de dingen die ik onthoud, in plaats van de leerstof die er eigenlijk in zou moeten. (krul) Het kan even goed november geweest zijn, hoor, maar ik geloof december omdat ik me herinner dat de eerste keer dat ik een foto van je zag tijdens het maken van crewfoto voor oud en nieuw 2014-2015 was en logischerwijze zou dat dan ongeveer december 2014 geweest moeten zijn, haha. Ik ben me een bult verschoten van je haarkleur toen, dat mag zeker zijn.
    Maar dit voelt een beetje stalkerig aan, sorry, niet mijn bedoeling, haha. Op de één of andere manier werkt mijn hoofd nu eenmaal zo dat het de dingen die het niet hoeft te onthouden wél onthoudt en de andere dingen niet, haha. (krul)

    En ha! Dat is het probleem. Opgenomen klinkt het als dat en irl klink ik (dixit mijn omgeving) meer als een houtzaag. (nerd) Nevertheless is het echt leuk om een stem te kunnen plakken op een gezicht, want dat maakt het plaatje completer en het is altijd fijn om een completer plaatje te hebben van Q'ers. :Y)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried