Necessity schreef:
(...)
Wat heb je niet genoeg? Woorden?
Ik weet niet, verhaal? Ik ga momenteel zeg maar iedere week nog terug om dingen helemaal te herschrijven en ik ben ook nog niet ver genoeg in het verhaal om te zien wat ik wel en niet ga houden.
Ik heb het zo goed mogelijk uitgewerkt, maar om wat perspectief te geven, is er in het verhaal nog geen halve week sinds het eerste hoofdstuk voorbij gegaan. Ik heb gewoon de neiging om heel uitgebreid gedachten te beschrijven, haha, daardoor krijg ik steeds zoveel woorden.
Pixielisje schreef:
@Arichibi: Ik weet niet aan welke duivel jij je ziel verkocht hebt... but hit a girl up. Welk nummer moet ik draaien?
Zo jaloers. Het hangt een beetje af van genre per genre ook he, denk ik.
Ik werk nu aan een verhaal waar ik het zelf niet echt nodig vind om uitgebreide beschrijvingen te doen over ruimtes.
De zee is de zee lol, iedereen weet dat wel. Ik schrijf er dan liever twee zinnen over dan een hele paragraaf, zou het haten om iets te overkillen.
Maar een volledig fantasy verhaal zou dan weer anders zijn voor mij. Ik denk dat mijn wordcount daar echt wel de hoogte in zou gaan door uitgebreide beschrijvingen.
Dus het is maar net waar jij aan werkt!
Werk gerust verder op jouw tempo! You go! Ben wel heel benieuwd naar je verhaal. Het klinkt alvast epic :p
Ik schreef vroeger al vrij grote hoofdstukken 😂, dus ik kan me niet echt herinneren of ik mijn ziel heb verkocht of niet (of misschien weet ik het juist daardoor niet meer...!!!)
Als ik "normale" verhalen schrijf, vind ik het idd ook wat moeilijker om aan woorden te komen. Zoals je al zegt, een flat is een flat en je kan hoogstens wat zeggen over de kleur of het aantal ramen, haha. In fantasy kun je makkelijk twee alinea's kwijt aan een simpel huisje, omdat het niet logisch hoeft te zijn.
Zelf schrijf ik momenteel dan ook fantasy, met verschillende rassen en wat goden en zo. Dan kun zeker je veel makkelijker woorden kweken voor beschrijvingen en meningen 😁. Maar ja, door al die mogelijkheden heb ik dan ook dat ik goed moet nadenken over wat wat hoort te zijn en ik vergeet vaak dat sommige personages door hun achtergrond bijvoorbeeld andere meningen zouden moeten hebben.
En dan ga ik weer terug.
En dan herschrijf ik het.
En dan heb ik weer meer woorden 😂
Maar ja, het is pas februari, dus er is nog genoeg tijd voor ons allemaal om met iets moois te komen
She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.