Wervelwind schreef:
Heb al zo lang niet meer kunnen schrijven dat ik bang ben dat ik de feeling met mijn verhaal helemaal kwijt ben ):
Wat voor mij altijd helpt, is om het zelf terug te lezen en in m'n hoofd met de personages te spelen. Mijn verhalen zijn dan wel erg character-driven, dus ik weet niet of het lukt voor mensen die juist heel erg plot-based schrijven, maar als je ideeën hebt opgeschreven ergens kun je die ook even doorlezen voor inspiratie en opnieuw terugkoppelen aan je verhaal :')
En, niet ontmoedigend bedoeld, goede ideeën blijven het beste hangen, dus als je het gevoel hebt er niet veel meer van te weten, is het misschien zelfs beter als je met een frisse start weer begint. Misschien merk je nu dan ook dingen op die je beter anders had kunnen schrijven, of gaten die je eerst over het hoofd zag en die je nu weer kan opvullen voor nog meer inspiratie. En er is niks mis met herschrijven als je daar dan aan zit te denken, die revisies helpen je misschien zelfs beter met het begrijpen van je eigen verhaal :'D
Ik merk nu ook dat ik ideeën die ik 'nu' heb geschreven eigenlijk toch niet zo goed overeenkomen met mijn eerdere hoofdstukken, hoewel ik toch dacht dat ze op mijn originele plot aansloten, dus nu moet ik iedere week ook de hoofdstukken weer herschrijven, maar het geeft me wel een gevoel dat mijn verhaal wat zekerder overkomt dan wanneer ik het puur lineair zou hebben gedaan
She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.