• Hé Q,

    Een vraagje: een hele fles wijn leegdrinken in je eentje tijdens één maaltijd, wat voor woorden zouden jullie gebruiken om dat te beschrijven? Het hoeven niet per se losse woorden te zijn, want dat was gewoon mijn verwarrende woordkeuze (ha). Ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening, eigenlijk, in het algemeen. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Moet een keer kunnen toch? Het is niet erg verstandig maar voor een keer kan het geen kwaad.


    leef en laat leven

    Geen probleem zolang het maar geen gewoonte wordt want ik vrees dat je dan met een verslaving zit (;
    Zelf stop ik meestal na 2 uitzonderlijk 3 glazen. Eigenlijk drink ik amper wijn, maar als ik het drink is het van die heerlijk zoete witte. ^^

    [ bericht aangepast op 9 jan 2018 - 11:12 ]


    The soul needs autumn.

    Maar guys, jullie reageren direct alsof het over een drankprobleem gaat...

    Als er op een avond begonnen wordt met een biertje, er tijdens het eten wat glazen wijn ingaan, en de avond wordt afgesloten met wat Whiskey, waarom is dat een probleem? Misschien was het wel een verjaardag of een andere speciale aangelegenheid, En al was het dat niet, is dat echt geen probleem voor een avond.

    Ik heb wel meer gedronken en me daardoor ook enorm belabberd gevoeld, als Square geen kater heeft, het lekker vindt en het wilt drinken - wat is het probleem?

    Zolang het maar niet gedwongen door een trechter wordt toch?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Flugzeug schreef:
    Dom

    Dat. Tenzij er een aanleiding voor is, zoals een feestje ofzo. Maar ik vind in het algemeen dat buiten verjaardagsfeestjes en dergelijke drinken een beetje een no-go is.


    Ex astris, sciencia

    Lekker toch. >.<


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Normaal? (‘:
    Als je een etentje hebt en lang zit te tafelen, krijg je echt wel vier glazen drinken weg dus een fles wijn ook.


    Even ter verheldering: dit gaat niet over mij. Dit is een zeldzame "asking for a friend" die ook echt for a friend is, want ik drink zelf helemaal niet om een aantal verschillende redenen, maar voornamelijk omdat ik het gewoon allemaal niet lekker vind. (fish)

    Dit topic is er omdat ik dientengevolge eigenlijk nul ervaring met alcohol heb persoonlijk (behalve als je het zien van de effecten op andere mensen meetelt, I guess) en ik me nu een beetje zorgen maak om iemands alcoholgebruik. Google was niet heel behulpzaam, want de richtlijn voor maximum aantal glazen per week zwabbert behoorlijk als je naar verschillende websites kijkt. Meningen van echte mensen horen is daarom erg interessant, zelfs al zijn jullie het duidelijk ook niet eens, haha, wat ik kan begrijpen, want dit is zo'n onderwerp waar je persoonlijke ervaringen en insteek een grote rol spelen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik vind persoonlijk een fles wijn in je eentje tijdens een maaltijd best veel, maar dat is omdat ik zelf niet zo veel/snel drink. Als in: ik zou het zelf niet zomaar moeten proberen :') maar het ligt er denk ik een beetje aan wat je gewend bent, want ik zie dat er hier genoeg mensen zijn die het wel normaal vinden.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Square schreef:
    Even ter verheldering: dit gaat niet over mij. Dit is een zeldzame "asking for a friend" die ook echt for a friend is, want ik drink zelf helemaal niet om een aantal verschillende redenen, maar voornamelijk omdat ik het gewoon allemaal niet lekker vind. (fish)

    Dit topic is er omdat ik dientengevolge eigenlijk nul ervaring met alcohol heb persoonlijk (behalve als je het zien van de effecten op andere mensen meetelt, I guess) en ik me nu een beetje zorgen maak om iemands alcoholgebruik. Google was niet heel behulpzaam, want de richtlijn voor maximum aantal glazen per week zwabbert behoorlijk als je naar verschillende websites kijkt. Meningen van echte mensen horen is daarom erg interessant, zelfs al zijn jullie het duidelijk ook niet eens, haha, wat ik kan begrijpen, want dit is zo'n onderwerp waar je persoonlijke ervaringen en insteek een grote rol spelen.


    Het hangt er nogal vanaf wat de situatie is, denk ik. Een hele fles wijn (ongeveer vier medium glazen) tijdens een maaltijd kan best gebeuren zonder dat het schadelijk is, zolang je het niet iedere dag doet. Dat is mij ook wel gebeurd als ik uit eten ging of zo en je meteen drie uur aan een tafel zit. Gooi er nog een biertje bij bij de borrel voor de maaltijd en twee whiskeys ergens later op de avond en ik zou zeggen dat het wel wat aan de hoge kant is, maar als dit gaat over een student, is het niet meteen reden tot zorg? Het klinkt misschien raar want het is natuurlijk niet gezond, maar studenten die veel uitgaan hebben over het algemeen ook een hogere tolerantie. Ik kan dit ook best wel op in een avond. De volgende ochtend is een beetje belabberd, maar ook weer niet iets waar ik de hele dag ziek van zou zijn.

    Maar als het iedere dag gebeurt en die persoon is een stuk ouder, bijvoorbeeld, of heeft kinderen, zou ik me toch een stuk meer zorgen gaan maken.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Nou ik zou dat persoonlijk wel als alcoholistisch bestempelen :') Maar goed dat ben ik. Mijn vader drinkt 3-4 flessen in de week en dat vind ik al veel te veel :p


    You were born original, don't die as a copy.

    Zoals al eerder is gezegd hangt het meestal af van de situatie. Ik vind het zelf lekker om wijn te drinken wanneer we uiteten gaan of tijdens Een Kerstdiner. Dat zijn dan meestal zo'n 3 glazen en daarna ga ik vaak over op het bier of gewoon frisdrank.
    Ik vind dit zelf persoonlijk nog allemaal wel meevallen. Gebeurt dit dagelijks, dan zou ik het niet echt normaal vinden.
    Doordeweeks drink ik in principe weinig alcohol eigenlijk, tenzij ik uit ga of met de klas/vrienden terrasje of iets dergelijks ga doen. Soms drink ik wel eens samen met m'n vader een biertje of 2.

    oké, gisteren heb ik zo'n 8-9 flesjes bier gehad tijdens het stratenvolleybal toernooi (; en vanavond moet ik nog een keer spelen dus zal er waarschijnlijk weer zoiets in gaan.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2018 - 15:02 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik schrik er eigenlijk best wel van dat vrij veel users dit meteen als alcoholistisch bestempelen. . . Guys, je moet echt gigántisch veel drinken om alcoholist als stempel te krijgen. D:


    Cresswell schreef:
    Ik schrik er eigenlijk best wel van dat vrij veel users dit meteen als alcoholistisch bestempelen. . . Guys, je moet echt gigántisch veel drinken om alcoholist als stempel te krijgen. D:


    Mja, ik vind de hoeveelheid drank die Inge noemt alleszins niet 'gewoon' of 'normaal'. Een fles wijn is al veel, laat staan daar nog biertjes en whisky bovenop, maar again, dat is mijn mening dus ja :')


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Mja, ik vind de hoeveelheid drank die Inge noemt alleszins niet 'gewoon' of 'normaal'. Een fles wijn is al veel, laat staan daar nog biertjes en whisky bovenop, maar again, dat is mijn mening dus ja :')


    I know, als je dit iedere avond doet dan heb je inderdaad een probleem. Maar alleen drinken is niet voldoende om alcoholist te zijn, daar komt veel meer bij om de hoek kijken.


    Cresswell schreef:
    (...)

    I know, als je dit iedere avond doet dan heb je inderdaad een probleem. Maar alleen drinken is niet voldoende om alcoholist te zijn, daar komt veel meer bij om de hoek kijken.


    Klopt, maar het is wel alcoholisch als in 'het heeft er trekjes van', dat was meer wat ik bedoelde.


    You were born original, don't die as a copy.