• Ik wist niet goed in welk subforum dit thuis hoorde, dus deed ik het maar hier (hoort dit tussen games? Idk).

    Anyway, heel veel mensen ook op Q doen natuurlijk jaarlijks mee aan NaNoWriMo (National Novel Writing Month), maar ik vroeg me af of er ook leden van Q waren die mee doen aan NaNoRenO? : )
    En vooral of jullie van plan zijn om dit jaar mee te doen?

    Aangezien dat een stuk minder bekend is, even een korte uitleg: NaNoRenO is een Visual Novel game JAM dat jaarlijks gehouden word in maart, waarbij je gaat proberen een hele Visual Novel Game (dit is meestal ongeveer 2 uur lang aan speeltijd) in de maand Maart te maken. (Dus het verhaal, de art en de code enzo. Dit mag je uiteraard in teams doen.)

    Om de officiele uitleg even te kopieren;

    What is NaNoRenO?

    NaNoRenO is a month-long game jam in which developers are challenged to make a visual novel from start to finish. It was originally inspired by the more famous NaNoWriMo (National Novelist Writer's Month, which takes place in November). There's no restrictions on content or genre.


    Ik heb er vorig jaar aan mee gedaan (dit is mijn entry samen met een vriendin, die Quizlet niet echt meer gebruikt) en ik ben van plan om dit jaar wee te doen. Waar ik trouwens een beetje excited over ben dus vandaar dat ik daar ook nu al over begin.

    Ik vroeg me dus af of er ook mensen van hier zijn die daar aan mee hebben gedaan of van plan zijn er aan mee te doen. Of die het volgen etc. (En als je hebt meegedaan... welke game is dan van jou?)
    Het lijkt me leuk om er in dit topic over te praten als mensen geïnteresseerd zijn.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2018 - 11:14 ]


    Make your dreams come true. Prove to the world that you can do it.

    Nee, ik heb er weleens van gehoord, maar ik heb er niet aan meegedaan.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik had er nog nooit van gehoord maar oh, wat enorm cool. *O*

    Het is echt heel gaaf dat jullie gewoon een heel spel hebben gemaakt dat ook echt speelbaar was door andere mensen! Dat is het soort ding dat ik zelf ooit in mijn leven wel zou willen proberen, maar gebaseerd op mijn ervaringen met NaNoWriMo zou ik dat wel liever op mijn eigen tempo doen, in ieder geval als ik nog geen idee heb wat ik doe. NaNo's zijn een geweldige ervaring, maar ook altijd een beetje halsoverkop "GO GO GO" momenten en dat lijkt me behoorlijk stressvol als je niet eens weet welke kant je op moet rennen. :'D



    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik had er nog nooit van gehoord maar oh, wat enorm cool. *O*

    Het is echt heel gaaf dat jullie gewoon een heel spel hebben gemaakt dat ook echt speelbaar was door andere mensen! Dat is het soort ding dat ik zelf ooit in mijn leven wel zou willen proberen, maar gebaseerd op mijn ervaringen met NaNoWriMo zou ik dat wel liever op mijn eigen tempo doen, in ieder geval als ik nog geen idee heb wat ik doe. NaNo's zijn een geweldige ervaring, maar ook altijd een beetje halsoverkop "GO GO GO" momenten en dat lijkt me behoorlijk stressvol als je niet eens weet welke kant je op moet rennen. :'D





    Jaaa, dat is zeker waar! Ik houd van NaNo's, maar je moet wel een beetje planning hebben.
    Ik raad je aan om Ren'py uit te proberen. Vooral alle basis codes zijn heel makkelijk te leren met dat! Plus de community op Lemmasoft helpt je daar heel erg mee :)
    Als je ooit zo'n game zou willen maken ben je dan van plan om alleen de writing te doen of ook de art?

    Ik zelf doe op het moment alleen de writing en gedeeltelijk ook code. Ik kan nog niet zo geweldig tekenen dat ik er ook echt iets van kan maken, maar dat word een persoonlijke goal voor mij in de komende jaren :')

    Je hebt overigens buiten NaNoRenO ook IntRenAi ofzo iets? Wat meer is voor als je al een game bent begonnen en je het in maart wilt afmaken. Nu is dat natuurlijk ook wel stress. Ik zou zelf misschien ook eerst zelf een projectje beginnen voordat je echt aan een NaNo mee doet ^^ maar je kunt altijd volgend jaar mee doen!
    Nu vind ik zelf NaNo's SOWIESO stressvol... zelfs als je wel weet wat je doet :'D maar ergens vind ik dat er wel fijn aan.

    Als je ooit hulp nodig hebt met hoe je dit soort dingen doen kan je het me altijd vragen, ik help je graag.


    Make your dreams come true. Prove to the world that you can do it.