• Ik heb dus een ontzettend leuke lerares (not (zip)) en zij heeft een hekel aan mij. Ik had haar in de brugklas als mentor maar zit nu in de derde. Maar goed ze haat me. Maar dan écht.
    Ze noemt me niet Kyra maar Kierra of Kiara of Kilyra of whatever. En een paar weken geleden moesten we een verslag schrijven voor een UP-cijfer. Het lag in mijn kluis, maar ik mocht het niet halen. Ik in discussie, maar nee, ik mocht het niet. Mocht ook niet naar het ‘toilet’. Ze vertrouwde me niet en I don’t blame her :’) Vervolgens zegt ze dat ik ‘altijd mijn spullen vergeet’ terwijl dit de tweede of de derde les was, en ze alleen ervaring heeft van mij uit de brugklas.
    IK MOEST HET HELE F*CKING DING OPNIEUW SCHRIJVEN IN ÉÉN BLOKUUR EN DAN HEEFT ZE HET LEF ME EEN 5 TE GEVEN.
    Aan het eind van de les vroeg ze of ik nu ‘begreep waarom ik het niet mocht halen’ en ik zei ‘nee daar begrijp ik helemaal niets van’. En toen zei ze dat ‘dit dan een probleem bleef’.

    EN NOU KOMT HET. Zegt ze tegen mijn mentor tijdens de rapportvergadering dat ik ongeorganiseerd en eigenwijs ben. Dit kwam dus volledig uit haar ervaring van mij uit de brugklas; hoe weet zij of ik misschien wel niet veranderd ben ofzo? Even serieus, ik ben het nog steeds al dan niet minder, maar je spreekt niet eens mijn naam goed uit dus who are you to judge?!

    Zo dat moest er even uit.

    Danke schön. :Y)

    Hebben jullie nog leraren waarbij jullie modder tegen het raam willen gooien?

    [ bericht aangepast op 10 jan 2018 - 19:41 ]


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Ik weet niet of het door mijn leeftijd komt of simpelweg omdat ik zelf leerkracht ben, maar ik heb tegenwoordig eerder feeling met de leerkracht in kwestie dan met de leerling, HAHA. Dus ik kan je hierbij niet helpen.


    Cresswell schreef:
    Ik weet niet of het door mijn leeftijd komt of simpelweg omdat ik zelf leerkracht ben, maar ik heb tegenwoordig eerder feeling met de leerkracht in kwestie dan met de leerling, HAHA. Dus ik kan je hierbij niet helpen.


    Als toekomstige docent ben ik het hiermee eens (': sowwy.
    Wel vind ik het bullshit dat je niet naar je kluisje mag rennen om snel even de opdracht op te halen.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ach, mijn halve school heeft op die manier zijn bestaan. Ik begrijp je frustratie helemaal.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Vorig jaar had ik een superleuke leerkracht voor muziekale opvoeding (zelf al vonden de meesten haar stom). Ik vond dat ze echt goed en leuk les gaf, en ik haalde altijd boven de 80. Nu heb ik een kutleerkracht die fucking saai is. Ze geeft mensen een 1/10 voor karaoke, gunt niemand iets, zet altijd de muziek uit in het midden van het liedje en wat betreft instrumenten bespelen tijdens de les doet ze alleen maar xylofoon terwijl we vorig jaar djembé, ukelele, en zelfs piano en drum hebben gedaan. Het ergste is nog dat de meesten haar beter vinden dan degene van vorig jaar. ik haat haar gewoon hahah


    falling doesn't feel this bad when i know you've fallen this way too.

    HaIe schreef:
    (...)

    Als toekomstige docent ben ik het hiermee eens (': sowwy.
    Wel vind ik het bullshit dat je niet naar je kluisje mag rennen om snel even de opdracht op te halen.

    Dat snap ik ergens wel, eerlijk gezegd, want in een les hoor je gewoon voorbereid te zijn. Niet dat ik dat toen was, but hey, ben ouder en ik dacht toen ook anders.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Aisa schreef:
    (...)
    Dat snap ik ergens wel, eerlijk gezegd, want in een les hoor je gewoon voorbereid te zijn. Niet dat ik dat toen was, but hey, ben ouder en ik dacht toen ook anders.


    Precies dit. Amen to you.


    Ik studeer ook voor leerkracht, maar ik sta toch meer aan jouw kant, tbh. Ik bedoel, stom dat je het vergeten was en wie weet zijn er nog andere dingen die haar tegen staan en waar jij niet meteen aan denkt, ik ken heel het verhaal niet, maar om zo te reageren? Moest je het nu totaal niet gemaakt hebben, dan zou ik het nog wel kunnen begrijpen, maar zo leer jij er toch ook niets uit? Bespreek het dan toch op een deftige manier met je leerlingen, anders heeft het ook geen nut (':


    Mhm?

    Aisa schreef:
    (...)
    Dat snap ik ergens wel, eerlijk gezegd, want in een les hoor je gewoon voorbereid te zijn. Niet dat ik dat toen was, but hey, ben ouder en ik dacht toen ook anders.

    Dat klopt inderdaad, maar het ging hier om een UP cijfer en een wandeling van 1 minuut. Bovendien mogen we in haar les ook niet naar het toilet...


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Ohhh, jeetje, ja, ik ben ook een keer in die situatie geweest. Ik had een keer een docente geschiedenis voor drie weken in de derde en toen had ik blijkbaar geen geweldige indruk achtergelaten, want in de tiende leek ze me meteen niet zo te mogen. In de eerste les zette ze me al apart, omdat ik "het type leek om te gaan praten" - terwijl ik juist altijd dat kutkind was dat andere leerlingen shushte. :')

    Maar goed, ik was er ook eventjes pissig om, tot ik na een paar maanden van tegenstribbelen (door bijvoorbeeld terug te praten op het moment dat ze er zomaar vanuit ging dat als er iemand praatte, dat ik het was - en opnieuw, hier, ik was dus degene die altijd haar mond hield, want ik vind het enorm asociaal om door een docent heen te praten, maar ja, ik was wel bijdehand en lekker luid biseksueel en klef met mijn vriendin destijds en zij was een strict gelovige moslim, dus ik snap dat we gewoon botsten) besloot ik om dat allemaal los te laten en gewoon extra mijn best te doen. En geloof me, het kostte me bakken met moeite en echt nog best een paar jaartjes, maar toen ik laatst weer op school kwam voor een bezoekje, was ze helemaal blij om me te zien. :'D

    Dus, kort in conclusie: het zou heel goed kunnen dat zij inderdaad nog met haar hoofd bij brugger-jij zit. Is dat eerlijk? Nee. Is daar boos op zijn de oplossing? Ook zeker niet. Zelfs al gaat het misschien wat tegen je instincten in, het beste wat je in dit geval kan doen is om je gewoon extra meegaand en gemotiveerd voor het vak te gedragen. In het beste geval is het namelijk een prima docent die gewoon nog niet doorheeft dat je geen herrieschoppertje meer bent, en in het ergste geval is het zo'n docent die graag openlijk laat weten wie haar favorietjes zijn en wie verder allemaal op mogen donderen. In beide gevallen kom je met respect en wat aardigheid naar hen toe waarschijnlijk veel verder dan terugbijten, dus als je het vanuit je tenen nog ergens op kan brengen (en anders fake je het! Ik fakete het voor een jaar of zo, voordat ik eindelijk wat zachtheid terugkreeg, maar het was het helemaal waard), zou ik zeggen: be the bigger guy, het kan echt helpen.


    Aan de andere kant ben je in de derde volgens mij dertien of veertien of vijftien of zo, dus als je gewoon pissig bent en geen zin hebt in advies snap ik dat ook wel.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Nog een ergernis aan haar: we moesten een presentatie maken en die voor dan en dan inleveren. Nou prima, geen probleem. Hadden we een Prezi gemaakt en die link opgestuurd. Kregen we anderhalf uur voor de uiterlijke tijd een mail terug met DAT HET EEN POWERPOINT MOEST ZIJN. Like, seriously...
    @Wiarda, ik zou idd de biggelen person moeten zijn, daar heb je gelijk in. Ik zal mijn uiterste acteerskills in gaan zetten (lol)


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Zo herkenbaar.
    Ik had in de 1e t/m de 4e een lerares voor geschiedenis en ze mocht met totaal niet. Ze gaf me ook elke keer weer onvoldoendes, terwijl ik heel hard leerde.
    Toen kwam ik in de 5e met een andere leraar en opeens haalde ik super hoge cijfers voor geschiedenis.
    Ik dacht dat ik toen van haar af was, not. Kreeg ik haar als begeleidster en beoordelaar voor mijn profielwerkstuk. Kon wel janken, haha. Ze gaf me ook een 6,4 (wat dus afgerond een 6 is) en expres geen 6,5 (wat een 7 zou worden). Bij de andere beoordelaars kreeg iedereen tienen. Bahbah.

    Neverbealone schreef:
    (...)
    Dat klopt inderdaad, maar het ging hier om een UP cijfer en een wandeling van 1 minuut. Bovendien mogen we in haar les ook niet naar het toilet...

    Well, ik wil er verder geen groter probleem van maken dan het al is, maar je weet dat je dan les van haar hebt en dat je dat verslag bij je moest hebben. Dat had je ook van tevoren kunnen pakken. Ik snap dat de leerkracht op een gegeven moment zoiets heeft van dat ze les wil geven en zo bij haar 'regels' blijft; niet dat leerlingen hals over kop iets vergeten (uit het kluisje te pakken) of naar de wc gaan.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik doe nu een hbo en daar heb je precies hetzelfde met docenten. Tot nu toe gelukkig maar 1 heel vervelende docenten fout.

    Voor radiologie kregen wij deze periode een nieuwe docent omdat onze vorige docent met pensioen ging. Zij geeft ook een ander vak en ik heb al het hele jaar een hekel aan haar. Deze periode sluiten wij af met o.a. praktijktoetsen en zij zei dat we de procedures niet uit ons hoofd hoefde te kennen hiervoor, alleen begrijpen. Dus heb ik elke les netjes in mijn boek aangegeven welke we bestudeerde en gezorgd dat ik het begreep, maar verder niks mee gedaan. Kregen we de week voor de kerstvakantie een andere docent die ons vertelde dat we ze wel uit ons hoofd moesten kennen, dus heb ik heel de vakantie aan een radiologie portfolio zitten werken voor het geval ik radiologie toegedeeld zou krijgen. 3x raden wie nu voor dinsdag 30 procedures uit haar hoofd mag leren. Het is echt super frustrerend want als dit aan het begin was gezegd was dit geen probleem geweeest


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik herken het


    I like cats

    @Aisa vind jij dan niet dat je als leerling gewoon het recht hebt naar het toilet te gaan?


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~