Ik vind het een zeer goed idee!
Zelf ben ik begonnen als fanfic schrijfster en hoewel ik niet echt van plan ben om naar mijn 'roots' terug te keren denk ik echt dat als fanfics ook weer wat meer aandacht krijgen het meer leden kan lokken naar Quizlet. De kwaliteit van verhalen is ongetwijfeld ook vooruit gegaan dus ik vind dat zoiets zeker benadrukt mag worden.
Zelfs zie ik qua thema's niet echt een verschil met SOTY. De mods kiezen altijd één thema en de winnaar mag het andere thema kiezen. Misschien kan het thema van de mods gewoon ook voor FOTY worden gebruikt. Stel nu dat ze als thema 'familieproblemen' hebben, dat kan echt zowel op fanfics als op alle soorten van onbekende personen verhalen worden toegepast net zoals thema's als verraad, detective, avontuur/reisverhalen, royalty, cliché verhalen met een originele wending, friends to lovers... Volgens mij zijn trouwens alle fanfic thema's ook toepasbaar op gewone verhalen, ik bedoel maar je kan ook in een verhaal met onbekende personen over bijvoorbeeld een toverschool schrijven, een zelfverzonnen celebrity, ...
Daarnaast zijn er ook twee soorten fanfics, behalve het verschil tussen celeb en fictie-fanfic zoals al eerder vermeld is, namelijk fanfics die gewoon personages/celebs overnemen, maar ze wel in een volledig eigen wereld/situatie plaatsen of fanfics die de eigenschappen van het originele verhaal/bekendheid van de celeb behouden. Voorbeeld: fanfics waarin Harry Styles een beroemd zanger is, fanfics waarin Harry Styles gewoon een student is. Dus eigenlijk kunnen fanfics ook heel nauw aansluiten bij onbekende-personen verhalen. Het is dus niet dat er geen enkele vorm van overlap is. De verschillende soorten fanfics zorgen er denk ik dan ook voor dat er een hele boel aan totaal verschillende verhalen gaat ontstaan en dat er een echte competitie/wedstrijd is omdat niet elke fanfic over, ik zeg nu maar, een badboy Harry Styles gaat gaan..
Dus even beknopt samenvattend, ben ik helemaal voor want:
1. Het kan meer leden lokken naar Quizlet.
2. De thema's van SOTY en FOTY kunnen (deels) hetzelfde zijn.
3. Door de verschillende soorten fanfics zal er voldoende concurrentie zijn en verschil in verhalen om de wedstrijd op dezelfde manier als SOTY te laten verlopen.
Voor de mods is het wel wat meer organisatiewerk, maar ik denk dat het wel de moeite waard kan zijn als het Quizlet weer wat meer doet heropleven. (:
The soul needs autumn.