• Ik vind de SOTY echt supertof, maar vind het altijd wel jammer dat fanfics hiervoor uitgezonderd zijn. Ik begrijp dat de wedstrijd vroeger onder andere in het leven is geroepen om het schrijven van OP's te bevorderen, maar inmiddels denk ik dat daar best een goede balans in is. Zelf schrijf ik online meer fanfics dan gewone verhalen en zo zijn er vast ook nog wel anderen. Daarom zou ik het wel leuk vinden als er ook een jaarlijkse fanfic-wedstrijd is. Het liefst vanuit de Crew, maar als dat om een of andere reden niet gedaan kan worden dan ga ik het zelf wel organiseren als er animo voor is.

    Ik kan me voorstellen dat juist ook een opleving van fanfics kan zorgen voor nieuwe users op Quizlet, juist omdat je die verhalen online móet vinden en gewone verhalen je via de bieb of winkel kan verkrijgen.

    Wat vind jij? Zou een FOTY een leuke toevoeging zijn?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Super leuk idee!


    "Do you believe monsters are born or made?"

    taeh schreef:
    (...)

    Oké, komt voor de bakker.

    Als de mods en admins nog niet overtuigd zijn, een Zayn Malik fanfic (!!!)


    En als zelfs Zayn ze niet kan overtuigen, beloof ik plechtig een Niall-story te maken.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Plunkett schreef:
    (...)

    En als zelfs Zayn ze niet kan overtuigen, beloof ik plechtig een Niall-story te maken.


    En als dat niet lukt, ga ik een Larry-story schrijven. (wbw)


    Heaven is a place that we all have

    taeh schreef:
    (...)

    En als dat niet lukt, ga ik een Larry-story schrijven. (wbw)


    En dan doe ik nog een Narry-story erbij.

    Ik voel hier een trilogie (vierlogie) aankomen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Plunkett schreef:
    (...)

    En dan doe ik nog een Narry-story erbij.

    Ik voel hier een trilogie (vierlogie) aankomen.


    Wellicht ook Ziam en Zouis en Niam en Nouis en Zarry!! Ja, ultieme bestseller wat zeg je


    Heaven is a place that we all have

    taeh schreef:
    (...)

    Wellicht ook Ziam en Zouis en Niam en Nouis en Zarry!! Ja, ultieme bestseller wat zeg je


    En een Miall-story! Matty + Niall. Yes yes yes.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Dit lijkt me een super idee. Dan doen er waarschijnlijk meer mensen mee en wordt de site nog levendiger *O*


    26 - 02 - '16

    Jaa dit lijkt me leuk!


    --

    Dit lijkt me echt wel een tof idee! Je zit dan zoals anderen al gezegd hebben met het "Gaat het stemmen wel eerlijk dan?", want het is gewoon zo dat niet iedereen die fan is van zeg fantasy ook geïnteresseerd is in een celeb die terecht komt in een wereld met eenhoorns of magie, zeker niet als het dan blijft draaien om de romantiek - wat vaak één van de main plotpoints in een fanfic is. Dan zouden er dus echt een boel regels aan moeten komen, of gewoon een stel goede afspraken, maar het is zeker een optie!


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Catmint schreef:
    Dit lijkt me echt wel een tof idee! Je zit dan zoals anderen al gezegd hebben met het "Gaat het stemmen wel eerlijk dan?", want het is gewoon zo dat niet iedereen die fan is van zeg fantasy ook geïnteresseerd is in een celeb die terecht komt in een wereld met eenhoorns of magie, zeker niet als het dan blijft draaien om de romantiek - wat vaak één van de main plotpoints in een fanfic is. Dan zouden er dus echt een boel regels aan moeten komen, of gewoon een stel goede afspraken, maar het is zeker een optie!

    Aan wat voor soort afspraken denk jij dan? Ik snap je voorbeeld niet zo goed. :'P


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    (...)
    Aan wat voor soort afspraken denk jij dan? Ik snap je voorbeeld niet zo goed. :'P


    Dat je dan duidelijke regels stelt over hoe je moet schrijven. Moet je vanuit de celeb/mc van het verhaal schrijven of mag je ook een character verzinnen dat in die wereld leeft en de hoofdpersoon/celeb tegen komt. Ook als je dus met een thema gaat werken zoals SOTY doet, gezien je met fantasy zoals ik als voorbeeld gebruikte gewoon een fantasy element creëert, je hoofdpersoon magisch maakt of juist niet, zodat hij of zij een outcast is, maar daarna kan je heel snel veranderen naar een ander genre en dus zelf verder mijmeren over hoe je een relatie krijgt met de celeb. Dit is niet iets dat iedereen leuk vindt en dat bedoel ik meer. Veel fanfics draaien om romantiek, maar dat mag dan niet meer de main theme zijn in mijn ogen.

    Daarnaast zou er voor het stemmen ook op gelet moeten worden dat random mensen de poll zien, hun favoriete fandom of celeb zien staan en daar op stemmen zonder het te lezen. Dus ook voor het stemmen duidelijke afspraken, al is dat echt heel moeilijk te controleren.

    Weet niet of je het nu wel snapt?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Catmint schreef:
    (...)

    Dat je dan duidelijke regels stelt over hoe je moet schrijven. Moet je vanuit de celeb/mc van het verhaal schrijven of mag je ook een character verzinnen dat in die wereld leeft en de hoofdpersoon/celeb tegen komt. Ook als je dus met een thema gaat werken zoals SOTY doet, gezien je met fantasy zoals ik als voorbeeld gebruikte gewoon een fantasy element creëert, je hoofdpersoon magisch maakt of juist niet, zodat hij of zij een outcast is, maar daarna kan je heel snel veranderen naar een ander genre en dus zelf verder mijmeren over hoe je een relatie krijgt met de celeb. Dit is niet iets dat iedereen leuk vindt en dat bedoel ik meer. Veel fanfics draaien om romantiek, maar dat mag dan niet meer de main theme zijn in mijn ogen.

    Daarnaast zou er voor het stemmen ook op gelet moeten worden dat random mensen de poll zien, hun favoriete fandom of celeb zien staan en daar op stemmen zonder het te lezen. Dus ook voor het stemmen duidelijke afspraken, al is dat echt heel moeilijk te controleren.

    Weet niet of je het nu wel snapt?


    Er zijn nu ook geen afspraken over het stemmen. De mensen die stemmen lezen meestal maar één story en niet alle acht. Dus in dat opzicht is het nu ook al niet eerlijk. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik vind het een zeer goed idee!
    Zelf ben ik begonnen als fanfic schrijfster en hoewel ik niet echt van plan ben om naar mijn 'roots' terug te keren denk ik echt dat als fanfics ook weer wat meer aandacht krijgen het meer leden kan lokken naar Quizlet. De kwaliteit van verhalen is ongetwijfeld ook vooruit gegaan dus ik vind dat zoiets zeker benadrukt mag worden.

    Zelfs zie ik qua thema's niet echt een verschil met SOTY. De mods kiezen altijd één thema en de winnaar mag het andere thema kiezen. Misschien kan het thema van de mods gewoon ook voor FOTY worden gebruikt. Stel nu dat ze als thema 'familieproblemen' hebben, dat kan echt zowel op fanfics als op alle soorten van onbekende personen verhalen worden toegepast net zoals thema's als verraad, detective, avontuur/reisverhalen, royalty, cliché verhalen met een originele wending, friends to lovers... Volgens mij zijn trouwens alle fanfic thema's ook toepasbaar op gewone verhalen, ik bedoel maar je kan ook in een verhaal met onbekende personen over bijvoorbeeld een toverschool schrijven, een zelfverzonnen celebrity, ...

    Daarnaast zijn er ook twee soorten fanfics, behalve het verschil tussen celeb en fictie-fanfic zoals al eerder vermeld is, namelijk fanfics die gewoon personages/celebs overnemen, maar ze wel in een volledig eigen wereld/situatie plaatsen of fanfics die de eigenschappen van het originele verhaal/bekendheid van de celeb behouden. Voorbeeld: fanfics waarin Harry Styles een beroemd zanger is, fanfics waarin Harry Styles gewoon een student is. Dus eigenlijk kunnen fanfics ook heel nauw aansluiten bij onbekende-personen verhalen. Het is dus niet dat er geen enkele vorm van overlap is. De verschillende soorten fanfics zorgen er denk ik dan ook voor dat er een hele boel aan totaal verschillende verhalen gaat ontstaan en dat er een echte competitie/wedstrijd is omdat niet elke fanfic over, ik zeg nu maar, een badboy Harry Styles gaat gaan..

    Dus even beknopt samenvattend, ben ik helemaal voor want:
    1. Het kan meer leden lokken naar Quizlet.
    2. De thema's van SOTY en FOTY kunnen (deels) hetzelfde zijn.
    3. Door de verschillende soorten fanfics zal er voldoende concurrentie zijn en verschil in verhalen om de wedstrijd op dezelfde manier als SOTY te laten verlopen.

    Voor de mods is het wel wat meer organisatiewerk, maar ik denk dat het wel de moeite waard kan zijn als het Quizlet weer wat meer doet heropleven. (:


    The soul needs autumn.

    Catmint schreef:
    (...)

    Dat je dan duidelijke regels stelt over hoe je moet schrijven. Moet je vanuit de celeb/mc van het verhaal schrijven of mag je ook een character verzinnen dat in die wereld leeft en de hoofdpersoon/celeb tegen komt. Ook als je dus met een thema gaat werken zoals SOTY doet, gezien je met fantasy zoals ik als voorbeeld gebruikte gewoon een fantasy element creëert, je hoofdpersoon magisch maakt of juist niet, zodat hij of zij een outcast is, maar daarna kan je heel snel veranderen naar een ander genre en dus zelf verder mijmeren over hoe je een relatie krijgt met de celeb. Dit is niet iets dat iedereen leuk vindt en dat bedoel ik meer. Veel fanfics draaien om romantiek, maar dat mag dan niet meer de main theme zijn in mijn ogen.

    Daarnaast zou er voor het stemmen ook op gelet moeten worden dat random mensen de poll zien, hun favoriete fandom of celeb zien staan en daar op stemmen zonder het te lezen. Dus ook voor het stemmen duidelijke afspraken, al is dat echt heel moeilijk te controleren.

    Weet niet of je het nu wel snapt?


    Ik zou het vrij laten hoor, met zo min mogelijk regels. Een fanfic is een fanfic, of ik nu vanuit de ogen van de celeb/fictieve personage schrijf of dat die juist de tegenspeler is. Ik ben het ook niet met je eens dat de meeste fanfics om romantiek draaien, zeker niet als er geen celebs bij betrokken zijn maar het zich gewoon in een fictief universum afspeelt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik zou denk ik dan weer wel onderscheid maken in de fanfics van boeken, films, etc. (alles met verhaal) en de fanfics van ‘gewoon’ bekende mensen.


    "Do you believe monsters are born or made?"