• Ik vind de SOTY echt supertof, maar vind het altijd wel jammer dat fanfics hiervoor uitgezonderd zijn. Ik begrijp dat de wedstrijd vroeger onder andere in het leven is geroepen om het schrijven van OP's te bevorderen, maar inmiddels denk ik dat daar best een goede balans in is. Zelf schrijf ik online meer fanfics dan gewone verhalen en zo zijn er vast ook nog wel anderen. Daarom zou ik het wel leuk vinden als er ook een jaarlijkse fanfic-wedstrijd is. Het liefst vanuit de Crew, maar als dat om een of andere reden niet gedaan kan worden dan ga ik het zelf wel organiseren als er animo voor is.

    Ik kan me voorstellen dat juist ook een opleving van fanfics kan zorgen voor nieuwe users op Quizlet, juist omdat je die verhalen online móet vinden en gewone verhalen je via de bieb of winkel kan verkrijgen.

    Wat vind jij? Zou een FOTY een leuke toevoeging zijn?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik schrijf zelf nooit echt fanfics, maar ik vind dit wel een heel goed idee! ^^
    Edit: Oh! Maar ik wil ze nog wel eens lezen lol, wat een ego opmerking van me haha.

    [ bericht aangepast op 1 jan 2018 - 15:37 ]

    Oeh dat is wel een tof idee. En in plaats van thema's, kan er dan gekozen worden tussen fandoms ^^
    Probleem is alleen wel dat er misschien door bepaalde fandoms bepaalde stories niet gelezen gaan worden (ik ben namelijk persoonlijk niet zo'n fan van celebsstories, dus dat zou ik niet lezen). Hoe zou je dan een eerlijke winnaar kunnen kiezen?


    Deep inside, I've never felt alive

    Mij lijkt het ook wel tof! (:


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Tzipporah schreef:
    Oeh dat is wel een tof idee. En in plaats van thema's, kan er dan gekozen worden tussen fandoms ^^
    Probleem is alleen wel dat er misschien door bepaalde fandoms bepaalde stories niet gelezen gaan worden (ik ben namelijk persoonlijk niet zo'n fan van celebsstories, dus dat zou ik niet lezen). Hoe zou je dan een eerlijke winnaar kunnen kiezen?

    Maar nu lezen de meesten toch ook geen stories die hen niet aantrekken? Ik denk dat de meeste lezers alleen de stories volgen die ze leuk vinden klinken en op basis daarvan voor een winnaar stemmen. Dus dat zou denk ik niet zo anders zijn als bij de SOTY, toch?


    Every villain is a hero in his own mind.

    I am all in!:3
    May the best fanfic win (nerd)


    You were born original, don't die as a copy.

    Je zou ook nog, in plaats van voor thema's kiezen, een tweedeling kunnen maken tussen celeb-fanfics en fictie-fanfics. Want ik denk dat de meesten inderdaad maar één categorie lezen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Je kunt toch best thema's rondom fanfics kiezen? Dan hoef je niet persé maar drie fandoms per jaar te kiezen maar gewoon drie thema's waar rond je je fanfic mag opbouwen :3


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Je kunt toch best thema's rondom fanfics kiezen? Dan hoef je niet persé maar drie fandoms per jaar te kiezen maar gewoon drie thema's waar rond je je fanfic mag opbouwen :3

    Oh, dat is ook leuk ja!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    (...)
    Oh, dat is ook leuk ja!


    (krul)


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik vind het wel een tof idee (al ben ik zelf niet zo into fanfic), maar ik vrees dat sommige verhalen dan voor of nadeel zouden ondervinden vanwege het fandom waar ze toe behoren en dat zou het (denk ik) moeilijk maken om een eerlijke winnaar te kiezen.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Eon schreef:
    Ik vind het wel een tof idee (al ben ik zelf niet zo into fanfic), maar ik vrees dat sommige verhalen dan voor of nadeel zouden ondervinden vanwege het fandom waar ze toe behoren en dat zou het (denk ik) moeilijk maken om een eerlijke winnaar te kiezen.


    Nou ja weetje, OP kan ook fantasie zijn (wat een heel populair genre is) of het kan een historisch verhaal zijn (wat veel minder populair is), dus dat heb je altijd wel eigenlijk? Tenminste zo zie ik dat zelf....voor mij maakt het dan ook niet uit van wie het is, want J.K Rowling heeft na Harry Potter nog 'the casual nogwattes' geschreven en die heb ik ook nooit gelezen.


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik ben voor! Zeker omdat ik vooral begon met fanfic en nog steeds twee of drie onafgemaakte verhalen heb liggen, oeps.

    Ik zou het misschien net zo invullen als bij SOTY: twee thema's waarbij je zelf mag kiezen. Dan kan je in dit geval misschien in plaats van een thema een (groot) fandom of een overkoepelend thema kiezen waar meerdere fandoms onder vallen (superhelden, bijvoorbeeld).


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    SPECS schreef:
    (...)

    Nou ja weetje, OP kan ook fantasie zijn (wat een heel populair genre is) of het kan een historisch verhaal zijn (wat veel minder populair is), dus dat heb je altijd wel eigenlijk? Tenminste zo zie ik dat zelf....voor mij maakt het dan ook niet uit van wie het is, want J.K Rowling heeft na Harry Potter nog 'the casual nogwattes' geschreven en die heb ik ook nooit gelezen.

    Ja, dit inderdaad. Een een keerzijde van over een populair fandom schrijven is natuurlijk ook dat bijvoorbeeld alle HP-lezers verdeeld worden over vijf verhalen en die van een minder bekend fandom misschien maar over één.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ooooh dit klinkt eigenlijk wel tof. Zeker iets om te overwegen. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik vind dit een heel gaaf idee!


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.