• Dag lieve Q'ers!
    Dankzij het 'ik kocht een kleed' topic van Anna, besefte ik met wat voor unieke mix van Belgjes en Nederlanders we hier eigenlijk zitten. Deze site is dan ook de perfecte manier om dingen aan elkaar te vragen :3 hieronder dus mijn vragen naar de Nederlanders:
    - Hoe werkt jullie schoolsysteem? Die HVO, HAVO, BVO, NJGIENFE ik snap die letters langs geen kanten haha en zou het graag willen begrijpen
    - Hoe zit het met Vilders? Is hij jullie hoogstpersoonlijke Trump? Why all the hate?
    - Hoe komen jullie aan zo'n geweldige wegen en storen jullie zich ook zo aan die van ons? :')

    Hebben jullie vragen voor de Belgen? Of hebben nog meer Belgen vragen voor de Nederlanders? Dit is het juiste topic daarvoor!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Sigaretten zijn hier veel te duur.. Is dat daar minder erg?


    Accijns ligt in België lager over tabak dan in Nederland. Een vriendin van mij gaat eens in de zoveel tijd naar België om sigaretten te halen.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Ik begrijp het zelf ook niet en irriteer me er kapot aan. :') Zijn vaak mensen met een tintje, maar net zo vaak van die roomblanke, Hollandse pubers op straat die het dan stoer vinden om zogenaamd met een Antilliaans, Surinaams, Marokkaans, Turks, whatever accent te praten. Huilen gewoon.


    ( Roomblank, ik stik. ) Ik ben dus eens naar Eindhoven geweest, ik zag daar van die straatjongeren die samenleggen voor een eurodeal, ken je het, dat was echt zo van: "Ja G, Faka G, morgen ik ga die kech op scorro helemaal in elkaar meppen neef."

    W A T.


    Heaven is a place that we all have

    dad schreef:
    (...)

    ( Roomblank, ik stik. ) Ik ben dus eens naar Eindhoven geweest, ik zag daar van die straatjongeren die samenleggen voor een eurodeal, ken je het, dat was echt zo van: "Ja G, Faka G, morgen ik ga die kech op scorro helemaal in elkaar meppen neef."

    W A T.


    SAMENLEGGEN VOOR EEN EURODEAL,
    Wacht, Lies, dat doe je zelf ook als je uitgaat, jij arme drol.


    Mhm?

    dad schreef:
    (...)

    ( Roomblank, ik stik. ) Ik ben dus eens naar Eindhoven geweest, ik zag daar van die straatjongeren die samenleggen voor een eurodeal, ken je het, dat was echt zo van: "Ja G, Faka G, morgen ik ga die kech op scorro helemaal in elkaar meppen neef."

    W A T.

    Een eurodeal samenleggen, hell yes. :'D Zo mooi dit.

    Standal schreef:
    (...)

    Accijns ligt in België lager over tabak dan in Nederland. Een vriendin van mij gaat eens in de zoveel tijd naar België om sigaretten te halen.

    Het is dat stoppen met roken mijn goede voornemen van dit jaar is..


    ars moriendi

    dad schreef:
    Nederlanders, jullie straattaal. Ik snap het niet. Scorro? Fatoe?? Faka G??? Uh wat


    Moroccon Flavoured Dutch c:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    dad schreef:
    Nederlanders, jullie straattaal. Ik snap het niet. Scorro? Fatoe?? Faka G??? Uh wat


    De meerderheid van de Nederlanders ook niet. Mijn zusje helaas wel, hmpf


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Plunkett schreef:
    (...)

    Moroccon Flavoured Dutch c:


    Dat hebben wij nu ook wel. In het middelbaar hoorde ik geregeld een 'mèèèèh joh wollah' voorbij komen :'D


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Oh mijn god, daar erger ik me enorm aan. Ik ben zelf een Marokkaan en stiekem sterft er een groepje hersencellen telkens als ik iemand "wollah" "wajo (het is overigens wejow)" "kifesh" "kehba" of iets dergelijk hoor zeggen.


    Heaven is a place that we all have

    dad schreef:
    Oh mijn god, daar erger ik me enorm aan. Ik ben zelf een Marokkaan en stiekem sterft er een groepje hersencellen telkens als ik iemand "wollah" "wajo (het is overigens wejow)" "kifesh" "kehba" of iets dergelijk hoor zeggen.


    Er sterft nog wel wat meer als iemand Allahu Akbar roept

    Yes, I deserve Hell for that. Maar ik respecteer de religie absoluut, gewoon niet de mensen die de religie als excuus gebruiken om verschrikkelijke dingen te doen.

    [ bericht aangepast op 29 dec 2017 - 16:41 ]


    Mhm?

    Plunkett schreef:
    (...)

    Moroccon Flavoured Dutch c:


    P r e a c h

    [ bericht aangepast op 29 dec 2017 - 16:37 ]


    Heaven is a place that we all have

    Haha, dit topic. Geweldig (‘:

    Overigens, ik heb me voor een werkstuk op school vorig jaar echt heel erg verdiept in zowel het Belgische als Nederlandse schoolsysteem en ik vind het zelf ontzettend interessant om een of ander reden, maar in mijn omgeving interesseert het echt niemand dus als iemand er uitleg over wil, vraag maar (:


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Bartok schreef:
    (...)

    Er sterft nog wel wat meer als iemand Allahu Akbar oid roept


    Yes, I deserve Hell for that. Maar ik respecteer de religie absoluut, gewoon niet de mensen die de religie als excuus gebruiken om verschrikkelijke dingen te doen.

    Wat heeft dat te maken met haar reactie? :'D


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Wat heeft dat te maken met haar reactie? :'D


    (Zijn* (; )


    Heaven is a place that we all have

    1. Dit is hierboven al triljoen keer uitgelegd , so yeah
    2. Wilders is een beetje de Nederlandse Trump. Hij is anti-buitenlander en vooral anti-marokkaan. Volgens hem komen al de problemen eigenlijk door hun , helaas zijn er mensen net zo gek als hem die vaak ook niet zo slim zijn en ook niet zo jong die op hem stemmen want ze moeten eigenlijk iemand de schuld geven van hun problemen
    3. Ja jullie wegen zijn naar


    Firm believer of all that is magic

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Wat heeft dat te maken met haar reactie? :'D


    Hoe bedoel je? De reactie van Adnane?


    Mhm?