• Dag lieve Q'ers!
    Dankzij het 'ik kocht een kleed' topic van Anna, besefte ik met wat voor unieke mix van Belgjes en Nederlanders we hier eigenlijk zitten. Deze site is dan ook de perfecte manier om dingen aan elkaar te vragen :3 hieronder dus mijn vragen naar de Nederlanders:
    - Hoe werkt jullie schoolsysteem? Die HVO, HAVO, BVO, NJGIENFE ik snap die letters langs geen kanten haha en zou het graag willen begrijpen
    - Hoe zit het met Vilders? Is hij jullie hoogstpersoonlijke Trump? Why all the hate?
    - Hoe komen jullie aan zo'n geweldige wegen en storen jullie zich ook zo aan die van ons? :')

    Hebben jullie vragen voor de Belgen? Of hebben nog meer Belgen vragen voor de Nederlanders? Dit is het juiste topic daarvoor!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Haha, ik leef voor dit topic.


    Heaven is a place that we all have

    Waarom noemen Belgen hun kont "poep"?!
    Dat viel mij op deze afgelopen drie dagen in België.

    Vilders. Net of we hier in Nederland een Harry Potter personage hebben lopen hahaha.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    1. Het schoolsysteem staat ergens uitgelegd onder het subforum "school". Maar als je hier ene megalange uitleg wilt, dan mag dat ook van mij.
    2. Het is Wilders. En hij is ontzettend rechts, ontzettend discriminerend tegen Marokkanen, lelijk en doet domme dingen. Ja, een beetje zoals Trump dus.



    3. Wij komen aan die geweldige wegen omdat wij onze wegen onderhouden. (cat)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    KyloRen schreef:
    Waarom noemen Belgen hun kont "poep"?!
    Dat viel mij op deze afgelopen drie dagen in België.


    Cuz it's cute ^^

    Met poep kan je veel dingen bedoelen, maar wij gebruiken het meestal voor kont. Het werkwoord poepen daarentegen, heeft ook nog een andere betekenis (wbw)


    Mijn brein breint zoals het breint.

    KyloRen schreef:
    Waarom noemen Belgen hun kont "poep"?!
    Dat viel mij op deze afgelopen drie dagen in België.


    Hahaha geen idee, maar dat doen we inderdaad wel. Het klinkt toch ook veel schattiger als 'kont'?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Het schoolsysteem werkt niet. Het zijn in ieder geval allemaal verschillende niveau's. Basically.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Varekai schreef:
    Het schoolsysteem werkt niet. Het zijn in ieder geval allemaal verschillende niveau's. Basically.


    Bij ons ook, maar in 2019 zou er een nieuw systeem komen dat dit moet verminderen. Ik kan het uitleggen, cuz it's basically half mijn cursus didactiek (':


    Mijn brein breint zoals het breint.

    KyloRen schreef:
    Waarom noemen Belgen hun kont "poep"?!
    Dat viel mij op deze afgelopen drie dagen in België.


    Het is gewoon een kwestie van taalverschil, volgens mij. Als er een reden is, weet ik ze niet. (krul) Overigens staat poepen gelijk aan seks hebben. (wbw)

    [ bericht aangepast op 29 dec 2017 - 15:34 ]


    Heaven is a place that we all have

    Patholoog schreef:
    1. Het schoolsysteem staat ergens uitgelegd onder het subforum "school". Maar als je hier ene megalange uitleg wilt, dan mag dat ook van mij.
    2. Het is Wilders. En hij is ontzettend rechts, ontzettend discriminerend tegen Marokkanen, lelijk en doet domme dingen. Ja, een beetje zoals Trump dus.



    3. Wij komen aan die geweldige wegen omdat wij onze wegen onderhouden. (cat)


    1. Oeps dat wist ik niet, eens een kijkje nemen
    2. En wordt er dan op hem gestemd? Of waarom krijgt hij zoveel aandacht?
    3. Jaa, als er aan onze wegen wordt gewerkt staat heel het land in panne :')


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Dit topic wil ik gaan volgen, al zijn er al heel veel van mijn vragen beantwoord afgelopen zomer.

    Wat ik wel wil weten is wat jullie Nederlanders vinden van onze manier van bouwen, ik heb namelijk alle rijhuizen bij jullie gezien en ik had even een cultuurshock haha :Y)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik als Nederlander ging even googlen op 'schoolsysteem nederland' nou ik snap dat je daar niet veel wijzer van wordt hahaha.
    Dit is wel een hele abstracte verklaring. VMBO is dan het laagste niveau en VWO het hoogste niveau. Vmbo en vwo kun je weer onderverdelen (teveel gedoe)


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Frodo schreef:
    (...)

    1. Oeps dat wist ik niet, eens een kijkje nemen
    2. En wordt er dan op hem gestemd? Of waarom krijgt hij zoveel aandacht?
    3. Jaa, als er aan onze wegen wordt gewerkt staat heel het land in panne :')


    2. Ja, net als met trump. Hij is op één na grootste partij in ons land, helaas.
    3. Wij hebben als het om een snelweg gaat, hoogstens twee dagen afsluiting. Ze werken er veel in kleine stukjes en 's nachts, zodat er bijna geen verkeer is.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Luister, nu wil ik hier niemand beledigen, maar er zijn hier zoveel ouderen en lager-opgeleiden die tegen Marokkanen of buitenlanders in het algemeen zijn. En Wilders roept hier heel hard om dat hij hiertegen is. Hij roept in feite wat "het volk" wil horen, net zoals Trump dat doet.
    Haha, en dat is waar. :')

    @Igster. Ik ben er ondertussen aan gewend, maar er is zoveel ruimte tussen de huizen overal! In de stad valt het nog mee, maar ik ben dit jaar eens voor een fietsexcursie buiten de stad geweest, en dat was toch wel echt raar om te zien tbh.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Standal schreef:
    Ik als Nederlander ging even googlen op 'schoolsysteem nederland' nou ik snap dat je daar niet veel wijzer van wordt hahaha.
    Dit is wel een hele abstracte verklaring. VMBO is dan het laagste niveau en VWO het hoogste niveau. Vmbo en vwo kun je weer onderverdelen (teveel gedoe)



    Ja, maar je hebt ook nog allemaal onderstromingen, zoals gymnasium (VWO met Latijn en Grieks en een iets hoger tempo), VMBO kader en t enzo maar dat weet ik zelf ook niet zo goed.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.