• Dag lieve Q'ers!
    Dankzij het 'ik kocht een kleed' topic van Anna, besefte ik met wat voor unieke mix van Belgjes en Nederlanders we hier eigenlijk zitten. Deze site is dan ook de perfecte manier om dingen aan elkaar te vragen :3 hieronder dus mijn vragen naar de Nederlanders:
    - Hoe werkt jullie schoolsysteem? Die HVO, HAVO, BVO, NJGIENFE ik snap die letters langs geen kanten haha en zou het graag willen begrijpen
    - Hoe zit het met Vilders? Is hij jullie hoogstpersoonlijke Trump? Why all the hate?
    - Hoe komen jullie aan zo'n geweldige wegen en storen jullie zich ook zo aan die van ons? :')

Hebben jullie vragen voor de Belgen? Of hebben nog meer Belgen vragen voor de Nederlanders? Dit is het juiste topic daarvoor!

“Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

Bartok schreef:
    (...)

Hoe bedoel je? De reactie van Adnane?

Ik snap ook niet goed wat dat ermee te maken had, om eerlijk te zijn. 't Gaat over straattaal, haha, niet over religie. (:

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

dad schreef:
    (...)

(Zijn* (; )

Zijn", excuses!

ars moriendi

Hebben jullie de spoiler geopend? Want daarin staat gewoon een grapje als reactie op Addie, en ik wilde even verduidelijken dat ik het niet racistisch bedoelde (:

Edit: anders haal ik de spoiler gewoon weg, dan is het wat duidelijker, haha.

[ bericht aangepast op 29 dec 2017 - 16:40 ]

Mijn brein breint zoals het breint.

Bartok schreef:
    Hebben jullie de spoiler geopend? Want daarin staat gewoon een grapje als reactie op Addie, en ik wilde even verduidelijken dat ik het niet racistisch bedoelde (:

Edit: anders haal ik de spoiler gewoon weg, dan is het wat duidelijker, haha.

Oh, zo. Ik dacht dat hetgeen onder de spoiler een grapje was bij het punt dat je wilde maken (als in: de focus van het bericht ligt daarop, dat was hetgeen je wilde zeggen), maar het is omgekeerd, toch? Dat die tekst eronder verduidelijking is bij die spoiler. Als in: de reactie op Ad was de spoiler en niet hetgeen eronder. Moeilijk uit te leggen, maar ik had het dus omgekeerd geïnterpreteerd, haha.

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

Klaar schreef:
    (...)

Oh, zo. Ik dacht dat hetgeen onder de spoiler een grapje was bij het punt dat je wilde maken (als in: de focus van het bericht ligt daarop, dat was hetgeen je wilde zeggen), maar het is omgekeerd, toch? Dat die tekst eronder verduidelijking is bij die spoiler. Als in: de reactie op Ad was de spoiler en niet hetgeen eronder. Moeilijk uit te leggen, maar ik had het dus omgekeerd geïnterpreteerd, haha.

Ja, ja, haha, het was een kadering bij het grapje omdat het toch soms een gevaarlijk onderwerp kan zijn en hier op Q. soms nogal fel gereageerd kan worden (: Maar, ik denk dat het zonder de spoiler iets duidelijker is? En anders is het nu duidelijk, haha.

Bartok schreef:
    (...)

Ja, ja, haha, het was een kadering bij het grapje omdat het toch soms een gevaarlijk onderwerp kan zijn en hier op Q. soms nogal fel gereageerd kan worden (: Maar, ik denk dat het zonder de spoiler iets duidelijker is? En anders is het nu duidelijk, haha.

Aaaah oke, ik interpreteerde het ook anders. Ik dacht dat, omdat hij aangaf dat hij Marokkaans is, je gelijk "Allahu Akbar" erbij haalde. :'D

ars moriendi

dad schreef:
    (...)

P r e a c h

Geleerd bij mijn opleiding lalala. Een voorbeeld was ook "mattie" en ik voelde me verenigd met de straattaal

You gave me my life all those years ago, now I give you yours.

Er waren een keer Belgen over de vloer op mijn vorige werk en ze bestelden een broodje hesp, waarop ik hen doodleuk vertelde dat we dat niet hadden. Ze hebben vervolgens wel vrolijk van hun broodje gezond genoten verder, hoor. Met ham, uiteraard. Wist ik veel. (krul) Ze hebben me wel smakelijk uitgelachen.

She's imperfect but she tries

Hahahahaha prachtig!
    Graag gedaan voor de verwarring. Ik sta altijd voor jullie klaar. ;')

MAAR OOK ECHT DIE WEGEN. Ik ben deze deomer zomer (hoe heb ik dat woord zo kunnen verpesten?) voor het eerst naar België geweest en mijn god, wat een ramp.
    Ik snap zoveel niet aan België. Bijvoorbeeld, waarom zoveel heuvels en waarom wist ik daar niet vanaf? Kan heel België goed Frans? En hoe kan het dat als ik met jullie praat ik de woorden afzonderlijk wel begrijp, maar af en toe echt in de war raak over wat er nou echt bedoeld wordt?
    Maar bovenal: Maken jullie ook grappen over ons zoals hier 'domme Belgen-grappen' rondgaan?

[ bericht aangepast op 29 dec 2017 - 17:03 ]

look at the stars, look how they shine for you;

McNuggets schreef:
    Hahahahaha prachtig!

MAAR OOK ECHT DIE WEGEN. Ik ben deze deomer voor het eerst naar België geweest en mijn god, wat een ramp.
    Ik snap zoveel niet aan België. Bijvoorbeeld, waarom zoveel heuvels en waarom wist ik daar niet vanaf? Kan heel België goed Frans? En hoe kan het dat als ik met jullie praat ik de woorden afzonderlijk wel begrijp, maar af en toe echt in de war raak over wat er nou echt bedoeld wordt?
    Maar bovenal: Maken jullie ook grappen over ons zoals hier 'domme Belgen-grappen' rondgaan?

Haha, dat verschil merk ik enkel op als we terugrijden uit Nederland, maar je hebt wel echt gelijk.
    Omdat, wel de Alpen en verder zijn jullie gewoon echt heel erg plat??? Like, jullie zouden niet eens land mogen zijn???
    NEEN NIET HEEL BELGIE KAN GOED ANDERE TALEN DAN DE TAAL VAN HET GEBIED WAARIN ZE GEBOREN ZIJN. Hell, zelfs de helft van Brussel kan maar één taal (Engels even niet meegerekend). En het Duits is pas echt een lachertje.
    Omdat poepen en poepen iets totaal anders is (wbw).
    Yes, gierige Hollanders is het standaard stereotype, maar domme Hollander mopjes hoor ik ook vaak (dat zijn letterlijk dezelfde grapjes, maar met een andere nationaliteit, lol.)

McNuggets schreef:
    Hahahahaha prachtig!

MAAR OOK ECHT DIE WEGEN. Ik ben deze deomer zomer (hoe heb ik dat woord zo kunnen verpesten?) voor het eerst naar België geweest en mijn god, wat een ramp.

In de Belgengrappen wordt de Belg gewoon de Nederlander en omgekeerd, haha. Frans ... nope. Absolument pas, haha. Over het algemeen beter dan in Nederland, neem ik aan, maar dat is omdat we het gedwongen acht jaar onderwezen krijgen en jullie Duits is beter, dus ja. :')
    Wegen ... tja. Dunno. Dat krijg je met zeven soorten wegen waar overal een verschillende instantie voor bevoegd is. :')
    Wat betreft die woorden is mijn enige antwoord dat wij dingen korten verwoorden zonder ZEVENTIEN OMMEWEGEN TE NEMEN en er geen tien minuten over doen om iets te zeggen wat je in drie zinnen kwijt kunt en dat het misschien soms te bondig wordt? (krul)

Maar de allerbelangrijkste vraag is toch wel:
    Wanneer gaat Stromae weer muziek maken? :c Hoe is het nu met hem? Hoorde dat hij heel ziek is geworden van malariapillen.

ars moriendi

Tad schreef:
    Er waren een keer Belgen over de vloer op mijn vorige werk en ze bestelden een broodje hesp, waarop ik hen doodleuk vertelde dat we dat niet hadden. Ze hebben vervolgens wel vrolijk van hun broodje gezond genoten verder, hoor. Met ham, uiteraard. Wist ik veel. (krul) Ze hebben me wel smakelijk uitgelachen.

Kennen jullie het woord hesp niet? Waaaaaat. Dat soort broodjes heet hier trouwens belegd broodje, haha. Toen ik "broodje gezond" voor het eerst hoorde wist ik echt niet wat dat was. :')

Apocalyptic schreef:
    Maar de allerbelangrijkste vraag is toch wel:
    Wanneer gaat Stromae weer muziek maken? :c Hoe is het nu met hem? Hoorde dat hij heel ziek is geworden van malariapillen.

Ik geloof voorlopig niet. Hoorde ik een paar maanden geleden op de radio, al ben ik het niet zeker.

Klaar schreef:
    (...)

Kennen jullie het woord hesp niet? Waaaaaat. Dat soort broodjes heet hier trouwens belegd broodje, haha. Toen ik "broodje gezond" voor het eerst hoorde wist ik echt niet wat dat was. :')

Echt? Want overal waar ik ga (in België) kennen ze dat wel, haha. Hoewel het soms wel van samenstelling verschilt.