• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Of, voor mensen onder de achttien die niet voor de volle 50k willen gaan, bij de Young Writers Program afdeling van NaNo. Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:


    Vorige topics
    Topic 1



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site. (De uitzondering is het Young Writers Program, waar je wél zelf een doel kunt kiezen in november.)

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Brokeback Twilight
    Andraste | Veerlaa | Days long gone
    Eon | MayLynn | Wij slapen niet
    Ryuji | Nolanverse | ???
    Polar | Annataart | Soms ook niet (15k doel)
    OperaGhost | ? | SOTY inzending
    Slughorn | Lovepan | Kinderen van de Zon - SotY
    Manoeuvre | Vaitille | Hemelvuur
    Frodo | Philyra | Vruchteloos
    Bibliophile_ | Persephone's lullaby | All The Light You Cannot See
    SergeantBarnes | VibraniumAndBulletMarks | Adrift
    Necessity | Contritus_Angelus | Rebel (20k doel)
    Centurio | Hedone (YWP) | De strijd voor het goede (15k doel)
    xTrueStoryx | ? | Val in het diepe
    Ohanaa | McAbbs | Damned If You Do
    Waititi | Constante | The Truth Beneath the Rose
    Tubbietoost | Irmiej | Een nieuw begin
    Wishmonger | Faelain | Ruins / Voorlopig titelloos
    Kiliphilia | Himies | Traan der Ware liefde
    Remiinds | Motiivated | ??
    Cunning | Cunning | ?
    Amethyst_ | Amethia (YWP) | nog niet besloten (15k doel)
    Wiarda | Wiarda | Jeuk
    LaLoba | Amber_2404 (YWP) | Het Instituut
    Cami | xSofie | Kus me voor je gaat.
    Spotgaai | Spotgaai | Het laatste plan
    Spideyman | FlTZHERBERT | Unmasked
    Jaimes | Jaimmmy | Nog te bepalen
    MacTavish | geen Nano account | De Bondgenoot (15k doel)
    2017 | Roosje_8 | ***
    Eledhel | Oppugno | title unknown (25k doel)
    AdoreDelano | Crushed | Hechtingen
    Corday | Peblesse | Als de hemel valt/+ nog een ander verhaal zonder titel
    DreamerN | DreamerN | The Supergirl next door (20k doel)
    Tulua - Tulua - Van alles en nog wat
    Catmint | SoulKey | Ultima Ratio (5k doel)
    NarutoPerv | xMichi | ?
    Benet | geen NaNo account | Toen ik wegging


    Quizlet users die niet meedoen, maar wel cheerleaden
    Prongspotter
    JamesPotter
    Devitt


    Doe jij ook mee? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 17 nov 2017 - 21:44 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Valo schreef:
    Ik baal zo erg. Ik had een dramatische start (0 voorbereiding hahahah) en nu voelt het onwijs nutteloos om nog te beginnen aangezien ik het toch nooit meer kan redden.


    Anders ga je zelf voor een iets lager doel dan 50k, om te compenseren? Als je voor 40k gaat heb je alsnog een hele berg geschreven aan het einde van de maand en lig je op dit moment nog geen woord achter. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik zit nu op een totale hoeveelheid van 7900 woorden in 6 dagen en daar ben ik zeer tevreden mee! En dan te bedenken dat ik in mijn tentamenweek zit lol

    [ bericht aangepast op 6 nov 2017 - 22:12 ]


    oi, suzy

    Amethyst_ schreef:
    (...)

    Doe gewoon mee! Elk woord dat je schrijft is er al meer dan dat je normaal had geschreven!


    tubbietoost schreef:
    (...)

    Dit wilde ik dus ook zeggen =)



    Square schreef:
    (...)

    Anders ga je zelf voor een iets lager doel dan 50k, om te compenseren? Als je voor 40k gaat heb je alsnog een hele berg geschreven aan het einde van de maand en lig je op dit moment nog geen woord achter. :Y)


    Ahhh, ik weet het, maar ik had zo de hoop aan een bepaald ding te gaan schrijven en het lukt me gewoon niet. Dan moet ik eigenlijk verder met iets anders, maar dan ben ik niet echt bezig met datgene waar ik zo'n zin in had. :c Oh well, misschien dat ik morgen nog even kijk of ik een ander plan kan bedenken. :") Aan de support in dit topic ligt het in elk geval niet. <3


    Caution first, always.

    Nu mis ik schrijven toch wel..


    16 - 09 - '17

    Ik heb ook eindelijk de magische grens van de 10K gehaald c:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Pff, ik blijf ontzettend veel ontwenningsverschijnselen tonen, maar mijn internet er totaal uithalen als ik ga schrijven doet wel wonderen, holy moly. 900 woorden schrijven in een uur is tegenwoordig nog best een prestatie voor me, haha.

    Ik zit nu op een totaal van 3,1K en dat is niet bijster veel, maar goed, het is een begin. Morgen moet ik wel eventjes HEEL erg aan de bak, want mijn god, jongens, ik ga mijn eigen deadline never ever halen holy shit wat heb ik mezelf aangedaan. D:

    (Mijn document staat nu overigens vol met spannende passages als deze: )

    Maar Cornelis dineerde het liefst met zijn iPhone. Zijn duim gleed een paar keer over het scherm. ‘IS heeft nog een stad ingenomen. Ze zitten nu aan de grens. [FACT CHECK DIT EFFIES].’
    En het werd weer stil. Zo’n trillende stilte, zo’n afwachtende stilte. Iedereen staarde naar dezelfde stomme iPhone.
    ‘Cor.’
    ‘Hmm.’
    ‘Doe dat ding eens weg.’
    Cornelis deed het ding niet weg. ‘Ik luister.’
    ‘Je kijkt niet eens.’
    Weer zo’n stilte. ‘[insert nog een 2015 nieuwtje hier.]’

    [ bericht aangepast op 6 nov 2017 - 22:32 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Yes, ben er eindelijk in geslaagd een beetje een voorsprong op te bouwen (1K, maar het is beter dan niets XD)

    Mijn laatste zin:
    Er zijn momenten waarop de waarheid even zinloos is als de leugen.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik ben er vandaag nog niet helemaal, maar ik heb nog drie kwartier om dat op te lossen. M'n wekker staat om 5:07 morgen vroeg, een 45 minuten voor ik móét opstaan, dus dan kan ik gelijk 's ochtends nog schrijven. moet lukken.


    Ex astris, sciencia

    Wiarda schreef:
    Pff, ik blijf ontzettend veel ontwenningsverschijnselen tonen, maar mijn internet er totaal uithalen als ik ga schrijven doet wel wonderen, holy moly. 900 woorden schrijven in een uur is tegenwoordig nog best een prestatie voor me, haha.

    Ik zit nu op een totaal van 3,1K en dat is niet bijster veel, maar goed, het is een begin. Morgen moet ik wel eventjes HEEL erg aan de bak, want mijn god, jongens, ik ga mijn eigen deadline never ever halen holy shit wat heb ik mezelf aangedaan. D:

    (Mijn document staat nu overigens vol met spannende passages als deze: )
    Maar Cornelis dineerde het liefst met zijn iPhone. Zijn duim gleed een paar keer over het scherm. ‘IS heeft nog een stad ingenomen. Ze zitten nu aan de grens. [FACT CHECK DIT EFFIES].’
    En het werd weer stil. Zo’n trillende stilte, zo’n afwachtende stilte. Iedereen staarde naar dezelfde stomme iPhone.
    ‘Cor.’
    ‘Hmm.’
    ‘Doe dat ding eens weg.’
    Cornelis deed het ding niet weg. ‘Ik luister.’
    ‘Je kijkt niet eens.’
    Weer zo’n stilte. ‘[insert nog een 2015 nieuwtje hier.]’


    Om een of andere reden ging mijn brein bij "2015 nieuwtje" als allereerste naar de roddelrubriek en idk, ik heb nu gewoon een heel brandend verlangen naar Cornelis die in deze stijve, ongemakkelijke stilte meer keihard nieuws verkondigt, waarbij ik met "keihard nieuws" bedoel dat T-Swift en Harry Styles zijn gespot op het strand of dat Paris Hilton haar hondje voor Halloween in een panterkostuumpje met echte diamantjes heeft gepropt of iets dergelijks

    OH OF DIT

    Cornelis deed het ding niet weg. ‘Ik luister.’
    ‘Je kijkt niet eens.’
    Weer zo’n stilte. ‘Een vrouw probeerde tijdens een date haar drol uit het badkamerraam te gooien toen de wc niet goed doorspoelde en kwam klem te zitten met haar hand.’

    #echt2017nieuws


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Devitt schreef:
    Nu mis ik schrijven toch wel..


    Stel je goal lager in?? zoals euh 15k?
    Als jij iets wilt dan lukt het je zeker! I Believe in you!


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Square schreef:
    (...)

    Om een of andere reden ging mijn brein bij "2015 nieuwtje" als allereerste naar de roddelrubriek en idk, ik heb nu gewoon een heel brandend verlangen naar Cornelis die in deze stijve, ongemakkelijke stilte meer keihard nieuws verkondigt, waarbij ik met "keihard nieuws" bedoel dat T-Swift en Harry Styles zijn gespot op het strand of dat Paris Hilton haar hondje voor Halloween in een panterkostuumpje met echte diamantjes heeft gepropt of iets dergelijks

    OH OF DIT

    Cornelis deed het ding niet weg. ‘Ik luister.’
    ‘Je kijkt niet eens.’
    Weer zo’n stilte. ‘Een vrouw probeerde tijdens een date haar drol uit het badkamerraam te gooien toen de wc niet goed doorspoelde en kwam klem te zitten met haar hand.’

    #echt2017nieuws

    Amaze omg


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    SergeantBarnes schreef:
    Ik ben er vandaag nog niet helemaal, maar ik heb nog drie kwartier om dat op te lossen. M'n wekker staat om 5:07 morgen vroeg, een 45 minuten voor ik móét opstaan, dus dan kan ik gelijk 's ochtends nog schrijven. moet lukken.

    Sjee, dat jij dat kan. Ik word al moe alleen bij de gedachte dat ik meteen moet gaan schrijven als ik wakker word hahaha


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Iemand zin in een WW van 14:30-15:30? Of 15:00 - 16:00?


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    Iemand zin in een WW van 14:30-15:30? Of 15:00 - 16:00?


    Ik zit op dat moment bij een hoorcollege dus even kijken hoe ver ik kom.


    --

    Ik denk dat mijn doel voor deze maand 20K word. Deze maand is best wel druk voor mij, dus de 50K ga ik sowieso niet halen.