• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Of, voor mensen onder de achttien die niet voor de volle 50k willen gaan, bij de Young Writers Program afdeling van NaNo. Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:


    Vorige topics
    Topic 1



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site. (De uitzondering is het Young Writers Program, waar je wél zelf een doel kunt kiezen in november.)

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Brokeback Twilight
    Andraste | Veerlaa | Days long gone
    Eon | MayLynn | Wij slapen niet
    Ryuji | Nolanverse | ???
    Polar | Annataart | Soms ook niet (15k doel)
    OperaGhost | ? | SOTY inzending
    Slughorn | Lovepan | Kinderen van de Zon - SotY
    Manoeuvre | Vaitille | Hemelvuur
    Frodo | Philyra | Vruchteloos
    Bibliophile_ | Persephone's lullaby | All The Light You Cannot See
    SergeantBarnes | VibraniumAndBulletMarks | Adrift
    Necessity | Contritus_Angelus | Rebel (20k doel)
    Centurio | Hedone (YWP) | De strijd voor het goede (15k doel)
    xTrueStoryx | ? | Val in het diepe
    Ohanaa | McAbbs | Damned If You Do
    Waititi | Constante | The Truth Beneath the Rose
    Tubbietoost | Irmiej | Een nieuw begin
    Wishmonger | Faelain | Ruins / Voorlopig titelloos
    Kiliphilia | Himies | Traan der Ware liefde
    Remiinds | Motiivated | ??
    Cunning | Cunning | ?
    Amethyst_ | Amethia (YWP) | nog niet besloten (15k doel)
    Wiarda | Wiarda | Jeuk
    LaLoba | Amber_2404 (YWP) | Het Instituut
    Cami | xSofie | Kus me voor je gaat.
    Spotgaai | Spotgaai | Het laatste plan
    Spideyman | FlTZHERBERT | Unmasked
    Jaimes | Jaimmmy | Nog te bepalen
    MacTavish | geen Nano account | De Bondgenoot (15k doel)
    2017 | Roosje_8 | ***
    Eledhel | Oppugno | title unknown (25k doel)
    AdoreDelano | Crushed | Hechtingen
    Corday | Peblesse | Als de hemel valt/+ nog een ander verhaal zonder titel
    DreamerN | DreamerN | The Supergirl next door (20k doel)
    Tulua - Tulua - Van alles en nog wat
    Catmint | SoulKey | Ultima Ratio (5k doel)
    NarutoPerv | xMichi | ?
    Benet | geen NaNo account | Toen ik wegging


    Quizlet users die niet meedoen, maar wel cheerleaden
    Prongspotter
    JamesPotter
    Devitt


    Doe jij ook mee? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 17 nov 2017 - 21:44 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Manoeuvre schreef:
    Ik probeer nu eindelijk bij de te schrijven na mijn migraine aanvallen, krijg ik opeens allemaal gedachtes van "Misschien had ik dat eerder moeten doen, misschien moet ik dat personage in het begin hebben in plaats van later laten komen, misschien moet ik meer dialogen schrijven" aaaargh. D:

    Neeeee, lekker genieten van het schrijven zelf! Dus niet letten op de kwaliteit van het verhaal.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Neeeee, lekker genieten van het schrijven zelf! Dus niet letten op de kwaliteit van het verhaal.


    Ik weet het, ik doe mijn best om er overheen te kijken ;-;


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Ik ben in ieder geval over de 10K thank god. Komende week moet ik het gros van het schrijven doen.


    The truth is out there.

    Ik loop echt ziek ver achter. Ik zit serieus pas op de 3000 en heb het idee dat ik die achterstand nooit meer ga inhalen. Helemaal niet aangezien ik komende week nog tentamens heb. Ik sta echt op het punt om op te geven.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    AdoreDelano schreef:
    Ik loop echt ziek ver achter. Ik zit serieus pas op de 3000 en heb het idee dat ik die achterstand nooit meer ga inhalen. Helemaal niet aangezien ik komende week nog tentamens heb. Ik sta echt op het punt om op te geven.


    Nee nee nee! Opgeven is geen optie.
    Ieder woord dat je deze maand schrijft, is er één die er anders niet was geweest. Blijf doorgaan en schrijf iedere dag, ook al zijn het maar honderd woorden. You can do it!

    AdoreDelano schreef:
    Ik loop echt ziek ver achter. Ik zit serieus pas op de 3000 en heb het idee dat ik die achterstand nooit meer ga inhalen. Helemaal niet aangezien ik komende week nog tentamens heb. Ik sta echt op het punt om op te geven.


    Zou jammer zijn moest je al opgeven. Niet kijken naar de achterstand, geef het even adem en ga er dan gewoon weer voor. Wie weet gaat het morgen of volgende week gewoon weer beter. Je hebt nog tijd genoeg. Komt allemaal goed! You can do it!


    16 - 09 - '17

    Manoeuvre schreef:
    (...)

    Ik weet het, ik doe mijn best om er overheen te kijken ;-;


    Je kan later nog altijd dingen aanpassen die je beter in de oren klinken, dus gewoon even gaan met die banaan en dan komt het goed.


    16 - 09 - '17

    AdoreDelano schreef:
    Ik loop echt ziek ver achter. Ik zit serieus pas op de 3000 en heb het idee dat ik die achterstand nooit meer ga inhalen. Helemaal niet aangezien ik komende week nog tentamens heb. Ik sta echt op het punt om op te geven.


    Ik heb de afgelopen twee dagen totaal niet geschreven en vandaag ook nog niet, dus ik zit ook pas op 3,7k. Maar het is pas 5 november! We hebben nog vijf keer zoveel dagen voor ons liggen als we al hebben gehad, dus er is nog een zee aan tijd om die achterstand in te halen. *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Voorlopig 2k al..


    'Yeah, that’s right! You better run! She’s our friend and she’s crazy!' - Stranger Things

    Ik ben afgelopen week zo druk geweest dat ik letterlijk geen woord heb kunnen schrijven fuuuuu :')


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik ben zeer zeer zeer productief vandaag (nerd)

    Vraagje, is het geïjsbeer of ge-ijsbeer?


    oi, suzy

    8k :'D Ik loop gewoon praktisch op het schema dat nano bedacht heeft, en dat terwijl ik niet voor de 50 ga :')

    MacTavish, google geeft aan dat het geijsbeerd is als voltooid deelwoord, dus ik neem aan geijsbeer, want random streepjes toevoegen is ook zo vreemd.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    8k :'D Ik loop gewoon praktisch op het schema dat nano bedacht heeft, en dat terwijl ik niet voor de 50 ga :')

    MacTavish, google geeft aan dat het geijsbeerd is als voltooid deelwoord, dus ik neem aan geijsbeer, want random streepjes toevoegen is ook zo vreemd.

    Haha ja, ik ook. Ik ging voor de 25K maar ben nu al bij 10K.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik schrik me elke keer weer een hoedje als ik dat getrompetter hoor als ik mijn wordcount ophoog. Ugh. Maar ik loop wel mooi op schema!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik stop voor vandaag, met 2665 woorden (:


    oi, suzy