• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Of, voor mensen onder de achttien die niet voor de volle 50k willen gaan, bij de Young Writers Program afdeling van NaNo. Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:


    Vorige topics
    Topic 1



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site. (De uitzondering is het Young Writers Program, waar je wél zelf een doel kunt kiezen in november.)

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Brokeback Twilight
    Andraste | Veerlaa | Days long gone
    Eon | MayLynn | Wij slapen niet
    Ryuji | Nolanverse | ???
    Polar | Annataart | Soms ook niet (15k doel)
    OperaGhost | ? | SOTY inzending
    Slughorn | Lovepan | Kinderen van de Zon - SotY
    Manoeuvre | Vaitille | Hemelvuur
    Frodo | Philyra | Vruchteloos
    Bibliophile_ | Persephone's lullaby | All The Light You Cannot See
    SergeantBarnes | VibraniumAndBulletMarks | Adrift
    Necessity | Contritus_Angelus | Rebel (20k doel)
    Centurio | Hedone (YWP) | De strijd voor het goede (15k doel)
    xTrueStoryx | ? | Val in het diepe
    Ohanaa | McAbbs | Damned If You Do
    Waititi | Constante | The Truth Beneath the Rose
    Tubbietoost | Irmiej | Een nieuw begin
    Wishmonger | Faelain | Ruins / Voorlopig titelloos
    Kiliphilia | Himies | Traan der Ware liefde
    Remiinds | Motiivated | ??
    Cunning | Cunning | ?
    Amethyst_ | Amethia (YWP) | nog niet besloten (15k doel)
    Wiarda | Wiarda | Jeuk
    LaLoba | Amber_2404 (YWP) | Het Instituut
    Cami | xSofie | Kus me voor je gaat.
    Spotgaai | Spotgaai | Het laatste plan
    Spideyman | FlTZHERBERT | Unmasked
    Jaimes | Jaimmmy | Nog te bepalen
    MacTavish | geen Nano account | De Bondgenoot (15k doel)
    2017 | Roosje_8 | ***
    Eledhel | Oppugno | title unknown (25k doel)
    AdoreDelano | Crushed | Hechtingen
    Corday | Peblesse | Als de hemel valt/+ nog een ander verhaal zonder titel
    DreamerN | DreamerN | The Supergirl next door (20k doel)
    Tulua - Tulua - Van alles en nog wat
    Catmint | SoulKey | Ultima Ratio (5k doel)
    NarutoPerv | xMichi | ?
    Benet | geen NaNo account | Toen ik wegging


    Quizlet users die niet meedoen, maar wel cheerleaden
    Prongspotter
    JamesPotter
    Devitt


    Doe jij ook mee? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 17 nov 2017 - 21:44 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Frodo, ik heb slechts 545 woorden geschreven haha. Hoe is het bij jou?


    oi, suzy

    MacTavish schreef:
    Frodo, ik heb slechts 545 woorden geschreven haha. Hoe is het bij jou?


    Een magere 557 :') damn, wat gaat het slecht vandaag.
    En je mag me Bes noemen hoor ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Als ik op dit tempo doorga ben ik pas in januari klaar. Ik vraag me echt af hoe jullie zoveel kunnen schrijven. Ik moet nog zoveel andere dingen doen, zoals verslagen schrijven, leren voor tentamens, naar school, werken. En dan tel ik mijn zogenaamde sociale leven nog niet eens mee.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Aye, ik kom nu pas tot de ontdekking dat het alweer gestart is haha. Nouja, ik hou mezelf maar gewoon voor dat ik het momenteel toch niet in me heb om zoveel te schrijven. Ik vind het wel leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat, though. ^^


    Go ahead and leave me paralyzed.

    Zynthra schreef:
    Aye, ik kom nu pas tot de ontdekking dat het alweer gestart is haha. Nouja, ik hou mezelf maar gewoon voor dat ik het momenteel toch niet in me heb om zoveel te schrijven. Ik vind het wel leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat, though. ^^


    Ik heb zelf ook maar een keer meegedaan (en kwam tot de conclusie dat ik rotzooi schrijf als ik probeer om zoveel mogelijk te schrijven), maar sindsdien hang ik wel een beetje rond de Nano topics en comment ik hier en daar op vragen van mensen en dergelijke (krul)


    You were born original, don't die as a copy.

    Frodo schreef:
    (...)

    Een magere 557 :') damn, wat gaat het slecht vandaag.
    En je mag me Bes noemen hoor ^^

    Ik zal het onthouden :Y) ik ga vanavond wel nog verder hoor, maar nu moet ik even het eten koken waar vriendlief dadelijk naar snakt als hij thuiskomt (:


    oi, suzy

    AdoreDelano schreef:
    Als ik op dit tempo doorga ben ik pas in januari klaar. Ik vraag me echt af hoe jullie zoveel kunnen schrijven. Ik moet nog zoveel andere dingen doen, zoals verslagen schrijven, leren voor tentamens, naar school, werken. En dan tel ik mijn zogenaamde sociale leven nog niet eens mee.


    Ik ben mijn school-leven enorm aan het verwaarlozen momenteel :') dat ga ik me bij de examens sowieso beklagen, maar schrijven heeft nu gewoon prioriteit. Als ik probeer te leren, geraak ik toch direct afgeleid door NaNo.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    YES! Ik ben de 10K gepasseerd!


    all because i liked a girl

    SPECS schreef:
    (...)

    Ik heb zelf ook maar een keer meegedaan (en kwam tot de conclusie dat ik rotzooi schrijf als ik probeer om zoveel mogelijk te schrijven), maar sindsdien hang ik wel een beetje rond de Nano topics en comment ik hier en daar op vragen van mensen en dergelijke (krul)


    Haha klinkt bekend, maar dat is eigenlijk omdat ik vaak geen verhaallijn heb en klakkeloos dingen ga schrijven. Tja dan wordt het niets. Daarnaast heb ik er nu ook de energie niet voor om me er druk over te maken, laat staan om daadwerkelijk te schrijven.

    Ik vraag me altijd af hoe mensen een heel verhaal kunnen schrijven. Toen ik een stuk jonger was heb ik wel een aantal keren een poging gedaan, maar ik erger me er vrij snel aan wanneer ik niet meer weet hoe ik verder moet. Ben een beetje gewend geraakt aan (o)rpg's, waar je altijd een reactie krijgt van een ander en daarop kan inhaken hahaha. Beetje makkelijk misschien.


    Go ahead and leave me paralyzed.

    Ohanaa schreef:
    YES! Ik ben de 10K gepasseerd!


    Goed zo!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Vorig jaar probeerde ik mee te doen met NaNo maar het is niet gelukt. :'D Heb deze topics een beetje gevolgd, maar ik heb op het moment gewoon niet echt een goed idee voor een verhaal. Wel moet ik schrijven voor een vak dat ik op het moment volg, waarvoor ik columns, gedichten en korte verhalen moet schrijven. c: Is heel leuk, maar veel werk, rip. Ik volg even.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Zynthra schreef:
    (...)

    Haha klinkt bekend, maar dat is eigenlijk omdat ik vaak geen verhaallijn heb en klakkeloos dingen ga schrijven. Tja dan wordt het niets. Daarnaast heb ik er nu ook de energie niet voor om me er druk over te maken, laat staan om daadwerkelijk te schrijven.

    Ik vraag me altijd af hoe mensen een heel verhaal kunnen schrijven. Toen ik een stuk jonger was heb ik wel een aantal keren een poging gedaan, maar ik erger me er vrij snel aan wanneer ik niet meer weet hoe ik verder moet. Ben een beetje gewend geraakt aan (o)rpg's, waar je altijd een reactie krijgt van een ander en daarop kan inhaken hahaha. Beetje makkelijk misschien.


    Dat dus, niet de doen (cat)

    En ja mijn jongere ik heeft een verhaal afgeschreven, maar omdat ik het verhaal zat was heb ik het hoofdpersonage gewoon omgebracht. Einde verhaal! :Y)
    Hoe dan ook, dat herken ik wel en daarom heb ik graag een coauteur, maar deze stoppen vaak en daardoor heb ik een hele lijst ongegronde verhalen op mijn profiel staan. Niet fijn :')


    You were born original, don't die as a copy.

    Ohanaa schreef:
    YES! Ik ben de 10K gepasseerd!


    Woooooh! Go, go, gooooo!


    16 - 09 - '17

    Ik ben echt zo enthousiast deze maand, voor vandaag heb ik de 15k aangetikt!!!


    I was an angel living in the garden of evil

    AdoreDelano schreef:
    Als ik op dit tempo doorga ben ik pas in januari klaar. Ik vraag me echt af hoe jullie zoveel kunnen schrijven. Ik moet nog zoveel andere dingen doen, zoals verslagen schrijven, leren voor tentamens, naar school, werken. En dan tel ik mijn zogenaamde sociale leven nog niet eens mee.

    Ik heb geen sociaal leven en naast werken gaat heel veel van mijn tijd naar het schrijven (:


    I was an angel living in the garden of evil