• Hoi allemaal, dit is een klaagtopic,

    Ik ben leiding bij de esta's en ons leidingteam bestaat uit vrijwilligers M , Y , J en ik. Al jaren proberen wij een insigne programma te bedenken maar dit is nog niet gelukt omdat dit minimaal 2 liefst 3 opkomsten nodig heeft en best wel wat werk is. In de laatste keer plannen gaf Y aan dat zij wel wilde proberen en dus was het ingepland voor de laatste 2 weken van November. In de tijd naar nu toe hebben we meerdere malen gevraagd hoe het ging maar er was niets en laatst kwam het over alsof ze er helemaal klaar mee was.

    Ik heb zelf op mijn kamer een map met wat kleine uitwerkingen voor de insignes, ik hoop dat ik ooit dit kon uitwerken als ik de ideeën had. Drie weken geleden was dit dus en ik heb een flink draaiboek in elkaar gemaakt met voornamelijk theorie voor onszelf maar ook alle activiteiten. Trots en enthousiast had ik het rond gemaild. Gezien ik geen reactie kreeg had ik M en Y (J is pas net leiding) gevraagd of zij het wel ontvangen hadden. M gaf aan het druk te hebben en er nog naar te kijken en Y gaf aan dat ze zich gepasseerd voelde. Zij was nog bezig met iets en toen kwam ik met een compleet iets. Wij hebben in het verleden ook al een flinke ruzie gehad omdat wij te verschillend zijn. Omdat ik weer merkte dat ze bozig was gaf ik aan dat dit zeker niet persoonlijk was maar legde dus uit van mijn map, en dat als zij wat heeft we dat gewoon doen en dit volgend jaar in plannen. Zij gaf aan dat ze dit persoonlijk had opgevat maar dat het nu goed was.

    Intussen verstreken de weken en hoorde we niets over het programma van Y. Ik had eergister contact via de telefoon met M en die zei vraag of ze het zaterdag mee neemt dan kan je er even naar kijken. Hij zou er zelf niet zijn. Dus ik Y gevraagd of ze het toevallig mee kon nemen, ze gaf aan geen tijd te hebben dus stelde ik voor dat ze het mij mailt zodat we er dan even over konden hebben met zijn allen.
    Ik zal hieronder even letterlijk uittypen hoe de rest gegaan is.

    Y: Ik gaf het aan de telefoon met M aan dat ik het niet erg vind als we de jouwe doen maar dat er wel beter gecommuniceerd moet worden al heb ik ook mijn aandeel er in.
    Ik: Waarover wil je beter communiceren dan?
    Y: Zodat we niet eindigen met 3 insigne programma's.
    Ik: Maar dat geeft toch niet, we proberen al langer iets uit te werken en dit kun je laten liggen en later gebruiken.
    Y: Maar ik vind het zonde van de tijd die ik erin heb gestoken zeg maar. Maar ik zal het bewaren.
    Ik: Dat snap ik maar dat hebben we nu toch beide. Maakt toch niet uit of je hem nu of over een halfjaar gebruikt.
    Y: Is prima maar toch zou ik communicatie daarin fijn vinden zodat ik geen tijd besteed aan dingen die we toch niet gaan doen. Maar prima doen we dat van jou wel.
    Ik heb van beide nog niets af. Maar dan maakt ik het niet meer af dat is zonde dan.

    Ik word nogal pissig van haar omdat ik haar aangeef dat we gewoon dat van haar gebruiken als ze wat af heeft. Eerst is dit goed en daarna reageert ze boos, ja we zijn beide enthousiast en het idee van passeren dat snap ik ook nog maar ik heb het haar al uitgelegd.
    Momenteel heb ik niets meer gezegd omdat ik te kwaad ervan werd en heb het bestuur gevraagd wat ik hiermee moet gezien dit de 2de conflict is van ons samen.

    Nu had ze echter vanochtend dus gewoon het programma bij en wilde ze het bespreken welk we doen. Ik heb haar gezegd dat dat van haar gedaan wordt want haar naam staat erbij, maar ik weet dit doet ze alleen omdat ze het met M besproken heeft dat ze het mee zou nemen.

    Maar wat zouden jullie doen? Het bestuur gaf al aan het erop te lijken dat ze iets tegen mij persoonlijks heeft want met M is er niets aan de hand altijd wel met mij.
    Maar gezien ik vanaf moment 1 aangeef dat mijn programma voor het volgende scoutingsseizoen weer te gebruiken is snap ik haar probleem niet helemaal.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Oh wat een kutsituatie! Lijkt er inderdaad op of ze iets tegen jou persoonlijk heeft. Is het een idee om eens met het hele leidingteam om tafel te gaan zitten en op rustige manier te vragen wat het probleem is? Of desnoods met het bestuur? Dat deed ik met mijn eigen groep in ieder geval. Ik ben trouwens zelf jarenlang scoutingleidster geweest dus mocht je je frustratie over insignes kwijt willen vooral van je af praten, ik weet hoe frustrerend het is haha.


    In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.

    Selmy schreef:
    Oh wat een kutsituatie! Lijkt er inderdaad op of ze iets tegen jou persoonlijk heeft. Is het een idee om eens met het hele leidingteam om tafel te gaan zitten en op rustige manier te vragen wat het probleem is? Of desnoods met het bestuur? Dat deed ik met mijn eigen groep in ieder geval. Ik ben trouwens zelf jarenlang scoutingleidster geweest dus mocht je je frustratie over insignes kwijt willen vooral van je af praten, ik weet hoe frustrerend het is haha.

    De vorige keer zaten we idd met iemand van het bestuur maar dan word ze of pissig en doet ze raar of ze zegt als een mak schaapje ja op.
    En thanks het zijn echt rot insignes met stomme eissen tegenwoordig


    Change is for weirdos ~ Niall Horan