• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Of, voor mensen onder de achttien die niet voor de volle 50k willen gaan, bij de Young Writers Program afdeling van NaNo. Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:


    Vorige topics
    Topic 1



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site. (De uitzondering is het Young Writers Program, waar je wél zelf een doel kunt kiezen in november.)

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Brokeback Twilight
    Andraste | Veerlaa | Days long gone
    Eon | MayLynn | Wij slapen niet
    Ryuji | Nolanverse | ???
    Polar | Annataart | Soms ook niet (15k doel)
    OperaGhost | ? | SOTY inzending
    Slughorn | Lovepan | Kinderen van de Zon - SotY
    Manoeuvre | Vaitille | Hemelvuur
    Frodo | Philyra | Vruchteloos
    Bibliophile_ | Persephone's lullaby | All The Light You Cannot See
    SergeantBarnes | VibraniumAndBulletMarks | Adrift
    Necessity | Contritus_Angelus | Rebel (20k doel)
    Centurio | Hedone (YWP) | De strijd voor het goede (15k doel)
    xTrueStoryx | ? | Val in het diepe
    Ohanaa | McAbbs | Damned If You Do
    Waititi | Constante | The Truth Beneath the Rose
    Tubbietoost | Irmiej | Een nieuw begin
    Wishmonger | Faelain | Ruins / Voorlopig titelloos
    Kiliphilia | Himies | Traan der Ware liefde
    Remiinds | Motiivated | ??
    Cunning | Cunning | ?
    Amethyst_ | Amethia (YWP) | nog niet besloten (15k doel)
    Wiarda | Wiarda | Jeuk
    LaLoba | Amber_2404 (YWP) | Het Instituut
    Cami | xSofie | Kus me voor je gaat.
    Spotgaai | Spotgaai | Het laatste plan
    Spideyman | FlTZHERBERT | Unmasked
    Jaimes | Jaimmmy | Nog te bepalen
    MacTavish | geen Nano account | De Bondgenoot (15k doel)
    2017 | Roosje_8 | ***
    Eledhel | Oppugno | title unknown (25k doel)
    AdoreDelano | Crushed | Hechtingen
    Corday | Peblesse | Als de hemel valt/+ nog een ander verhaal zonder titel
    DreamerN | DreamerN | The Supergirl next door (20k doel)
    Tulua - Tulua - Van alles en nog wat
    Catmint | SoulKey | Ultima Ratio (5k doel)
    NarutoPerv | xMichi | ?
    Benet | geen NaNo account | Toen ik wegging


    Quizlet users die niet meedoen, maar wel cheerleaden
    Prongspotter
    JamesPotter
    Devitt


    Doe jij ook mee? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 17 nov 2017 - 21:44 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    -Even een update-
    Mijn oorspronkelijke doel was 25K, maar ik zit nu al op de 28K. Yeaaaaah


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    nou, het is een paar dagen te laat, maar ik zit eindelijk op de 10k.. Ik gister 3x de verhaallijn veranderd en volgens mij heb ik nu eindelijk iets waarop ik weer verder kan bouwen.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''


    HUIDIGE VOORUITGANG: 6048 woorden waardoor ik eigenlijk al over mijn oorspro.kelijke doel zit. Feest.
    TOTAAL AANTAL WOORDEN: 40719 woorden. YAAAAS GO 40K.
    AANTAL WOORDEN RESTEREND: 9281 woorden die nog geschreven moeten worden. Als ik heel hard verderschrijf tot vannacht, heb ik m'n doel misschien wel gehaald.


    Heaven is a place that we all have

    Ik heb volgens mij eindelijk een meer concreet plot! Nu de woorden nog.

    [ bericht aangepast op 16 nov 2017 - 20:52 ]


    Ex astris, sciencia

    Benet schreef:

    HUIDIGE VOORUITGANG: 6048 woorden waardoor ik eigenlijk al over mijn oorspro.kelijke doel zit. Feest.
    TOTAAL AANTAL WOORDEN: 40719 woorden. YAAAAS GO 40K.
    AANTAL WOORDEN RESTEREND: 9281 woorden die nog geschreven moeten worden. Als ik heel hard verderschrijf tot vannacht, heb ik m'n doel misschien wel gehaald.


    Damn, jij vliegt opeens. :9~


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Damn, jij vliegt opeens. :9~


    Ik ga denk ik mijn doel vandaag nog halen!! #TheHypeIsReal :9~


    Heaven is a place that we all have

    Benet schreef:
    (...)

    Ik ga denk ik mijn doel vandaag nog halen!! #TheHypeIsReal :9~


    Je doel van 50k? Shit, haha, dat klinkt alsof je twee keer NaNo in één maand zou kunnen doen. Ik hoop dat je er nog komt vandaag. *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Je doel van 50k? Shit, haha, dat klinkt alsof je twee keer NaNo in één maand zou kunnen doen. Ik hoop dat je er nog komt vandaag. *O*


    Inderdaad, dat doel haha! Ik zou wel kunnen gaan voor een groter doel, maar dan zou ik een nieuw verhaal moeten maken want hetgene dat ik nu heb, heeft genoeg aan zijn 50K. Ik hoop het ook!


    Heaven is a place that we all have

    Oké, nu begint het te komen. De schrijfroes. De schrijfhangover. Ik heb dit altijd hahahaha. Deze woorden zijn er in 5 uur bijgekomen en eerlijk gezegd vind ik het een beetje teleurstellend? Oké, gewoon verder schrijven I guess.

    HUIDIGE VOORUITGANG: 4887 BIJNA oké. Ik had dit eigenlijk echt nooit verwacht?? Ik geef meestal op bij de 148 woorden??
    TOTAAL AANTAL WOORDEN: 45606 woorden. YAAAAS GO 45K.
    AANTAL WOORDEN RESTEREND: 4394 woorden die nog geschreven moeten worden. Ik kan dit! Ik ben een machine!!!!!! IK BEN ADS!


    Heaven is a place that we all have

    Benet schreef:
    Oké, nu begint het te komen. De schrijfroes. De schrijfhangover. Ik heb dit altijd hahahaha. Deze woorden zijn er in 5 uur bijgekomen en eerlijk gezegd vind ik het een beetje teleurstellend? Oké, gewoon verder schrijven I guess.

    HUIDIGE VOORUITGANG: 4887 BIJNA oké. Ik had dit eigenlijk echt nooit verwacht?? Ik geef meestal op bij de 148 woorden??
    TOTAAL AANTAL WOORDEN: 45606 woorden. YAAAAS GO 45K.
    AANTAL WOORDEN RESTEREND: 4394 woorden die nog geschreven moeten worden. Ik kan dit! Ik ben een machine!!!!!! IK BEN ADS!


    Ik heb geen idee hoeveel woorden je in een uur kunt schrijven, maar 4k in twee en een half uur klinkt best wel haalbaar? GA ERVOOR MAN *O*

    Dan mag je daarna een enorme hangover hebben voor de rest van de maand omdat je het doel voor dertig dagen in de eerste zestien al hebt gehaald.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik begin een vrij grote achterstand op te bouwen rip


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik heb net 1399 woorden geschreven. Bijna uhg!


    Heaven is a place that we all have

    Oké jongens, ik heb een probleem. Ik heb zonet mijn hele verhaallijn uitgeschreven en ik ben er zò enthousiast over, maar ik merk dat ik nooit genoeg woorden ga hebben, als ik het hou zoals het nu is. Maar het lijkt me ook zo stom om hoofdstukken bij te verzinnen, gewoon om meer woorden te krijgen?
    Wat denken jullie?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Oké jongens, ik heb een probleem. Ik heb zonet mijn hele verhaallijn uitgeschreven en ik ben er zò enthousiast over, maar ik merk dat ik nooit genoeg woorden ga hebben, als ik het hou zoals het nu is. Maar het lijkt me ook zo stom om hoofdstukken bij te verzinnen, gewoon om meer woorden te krijgen?
    Wat denken jullie?

    Ik zou je verhaal niet onnodig langer maken, ik vind altijd dat de kwaliteit erdoor naar beneden gaat. Kwaliteit boven kwantiteit, denk ik dan :Y) Desnoods kun je na dit verhaal nog aan een ander verhaal beginnen/verder gaan met een oud verhaal om de woorden in te vullen die je nog nodig hebt om die 50K te halen.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Eon schreef:
    (...)
    Ik zou je verhaal niet onnodig langer maken, ik vind altijd dat de kwaliteit erdoor naar beneden gaat. Kwaliteit boven kwantiteit, denk ik dan :Y) Desnoods kun je na dit verhaal nog aan een ander verhaal beginnen/verder gaan met een oud verhaal om de woorden in te vullen die je nog nodig hebt om die 50K te halen.


    Goed, dat was precies het soort antwoord waar ik naar zocht (: dankjewel!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien