• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Of, voor mensen onder de achttien die niet voor de volle 50k willen gaan, bij de Young Writers Program afdeling van NaNo. Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:


    Vorige topics
    Topic 1



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site. (De uitzondering is het Young Writers Program, waar je wél zelf een doel kunt kiezen in november.)

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Brokeback Twilight
    Andraste | Veerlaa | Days long gone
    Eon | MayLynn | Wij slapen niet
    Ryuji | Nolanverse | ???
    Polar | Annataart | Soms ook niet (15k doel)
    OperaGhost | ? | SOTY inzending
    Slughorn | Lovepan | Kinderen van de Zon - SotY
    Manoeuvre | Vaitille | Hemelvuur
    Frodo | Philyra | Vruchteloos
    Bibliophile_ | Persephone's lullaby | All The Light You Cannot See
    SergeantBarnes | VibraniumAndBulletMarks | Adrift
    Necessity | Contritus_Angelus | Rebel (20k doel)
    Centurio | Hedone (YWP) | De strijd voor het goede (15k doel)
    xTrueStoryx | ? | Val in het diepe
    Ohanaa | McAbbs | Damned If You Do
    Waititi | Constante | The Truth Beneath the Rose
    Tubbietoost | Irmiej | Een nieuw begin
    Wishmonger | Faelain | Ruins / Voorlopig titelloos
    Kiliphilia | Himies | Traan der Ware liefde
    Remiinds | Motiivated | ??
    Cunning | Cunning | ?
    Amethyst_ | Amethia (YWP) | nog niet besloten (15k doel)
    Wiarda | Wiarda | Jeuk
    LaLoba | Amber_2404 (YWP) | Het Instituut
    Cami | xSofie | Kus me voor je gaat.
    Spotgaai | Spotgaai | Het laatste plan
    Spideyman | FlTZHERBERT | Unmasked
    Jaimes | Jaimmmy | Nog te bepalen
    MacTavish | geen Nano account | De Bondgenoot (15k doel)
    2017 | Roosje_8 | ***
    Eledhel | Oppugno | title unknown (25k doel)
    AdoreDelano | Crushed | Hechtingen
    Corday | Peblesse | Als de hemel valt/+ nog een ander verhaal zonder titel
    DreamerN | DreamerN | The Supergirl next door (20k doel)
    Tulua - Tulua - Van alles en nog wat
    Catmint | SoulKey | Ultima Ratio (5k doel)
    NarutoPerv | xMichi | ?
    Benet | geen NaNo account | Toen ik wegging


    Quizlet users die niet meedoen, maar wel cheerleaden
    Prongspotter
    JamesPotter
    Devitt


    Doe jij ook mee? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 17 nov 2017 - 21:44 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wauw die cover is echt leuk! Zeker doorgaan, ook al haal je de 50K niet, dan heb je toch maar geschreven (:

    @ Iedereen: dit stond in de vorige NaNoWriMo prep-mail: i have to keep reminding myself that there is no way out but through. I will never discover the beautiful hidden hills and valleys, lit by the shimmering aurora lights of my imagination, if I don't write my story down.
    Denk daaraan!

    Ik zit ondertussen aan de 25K ^^ mijn laatste zin: Voor Ava was er geen taart, enkel een klein toilethokje en gesnik. Hehe.

    [ bericht aangepast op 15 nov 2017 - 16:38 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik zit probs ook al over de 25K maar ik heb geen zin om alles door de NaNo check te halen :')
    Ik heb ontzettend veel kleine aantekeningen bij de stukken die ik schrijf, dus dat moet ik dan allemaal weer weghalen...
    Laatste zin tot nu toe:
    Cheryl voelt de tranen stromen, terwijl ze zegt: 'Hoe kon je?'
    Drama <3<3<3


    all because i liked a girl

    Ik zit nu op 20K, dus ik heb echt nog een hele berg om in te halen, MAAR als ik keihardkeihardkeihard doorwerk denk ik dat ik misschien oprecht mijn eigen deadline nog kan halen? Wow magie


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.


    HUIDIGE VOORUITGANG: 5841 woorden.
    TOTAAL AANTAL WOORDEN: 34671 woorden. YAAAAS GO 34K.
    AANTAL WOORDEN RESTEREND: 15329 woorden die nog geschreven moeten worden. Ik heb een gevoel dat ik ruim op tijd ga zij, dan kan ik herlezen yAY.


    Heaven is a place that we all have

    ^ ik word echt depressief van jou :')

    @Jip: heuuuj, doe je goed!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    ^ ik word echt depressief van jou :')

    @Jip: heuuuj, doe je goed!


    Haahahaha oeps sorry :9~


    Heaven is a place that we all have

    AdoreDelano schreef:
    Oke, ik ben er even uitgeweest vanwege stres en tentamens. Ik zit nog steeds op de 7000 woorden en weet niet of ik gewon op moet geven, aangezien ik ook niet meer weet hoe ik mijn verhaal moet opbouwen. Niet allemaal heel postief dus.
    Aan de andere hand heeft een vriendinnetje net een cover voor me gemaakt, omdat ze zich verveelde en daar ben ik zo blij mee, dat ik wel heel graag door wil. Het woordenaantal zit me gewoon tegen.



    Deze cover is echt fantastisch!
    En jij gaat absoluut niet stoppen. Keep going!!!

    Het klinkt alsof iedereen vet goed bezig is. Ik wil in ieder geval vandaag de 30K aantikken (zit op 28K, dus dat moet zeker lukken).

    Oké, ik heb dus toch maar even alles in NaNo gezet, om te checken hoeveel het nu eigenlijk is. Ik dacht dat het niet veel meer zou zijn dan 24K, maar het is 34K O.o
    FEESTJE!
    Toetsweek is over, dus ik heb weer minder tijd om te schrijven, dus dit voelt wel heel prettig (:


    all because i liked a girl

    Ik zit nog steeds op 12,7k en ik ben het achterlopen behoorlijk zat, dus jfkdslj ik ga voor minstens 3k erbij vandaag. Ik heb tot nu toe nog niet geschreven, maar ik heb nog vijf uur, dus dat zou in theorie makkelijk moeten lukken. Het maakt niet uit wat of hoe, die 15,7k moet gehaald worden. (cat)



    Edit: Maar jullie succesverhalen en stijgende doelen zijn trouwens wel super inspirerend en ik ben heel trots op jullie yay (bloos)

    [ bericht aangepast op 15 nov 2017 - 19:05 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    3065 woorden! Ik zit niet op 15,7k, maar op 15,8k, hell yes. :Y)

    Ik moest hiervoor wel in het laatste kwartier nog even als een gek vijfhonderd woorden typen, maar dat is gelukt, dus ik ben er achteraf alleen maar extra blij over.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Overigens, niet officieel mijn laatste zin van de dag, maar wel mijn favoriet:

    “Je bent onsterfelijk, man! Steel een paperclip.”


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oh man jongens jongens jongens hebben jullie ook wel eens van die dagen waarop je probeert te schrijven en dat je verhaal iets heeft van NEE FUCK YOU en dat je dan iets hebt van AAAH en dat je verhaal terugdoet van AAAH net als die ene thomas sanders vine waarin hij een console koopt zelfs al is hij blut

    vandaag is zo'n dag


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Oh man jongens jongens jongens hebben jullie ook wel eens van die dagen waarop je probeert te schrijven en dat je verhaal iets heeft van NEE FUCK YOU en dat je dan iets hebt van AAAH en dat je verhaal terugdoet van AAAH net als die ene thomas sanders vine waarin hij een console koopt zelfs al is hij blut

    vandaag is zo'n dag


    Oh nooo dat klinkt niet goed


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wiarda schreef:
    Oh man jongens jongens jongens hebben jullie ook wel eens van die dagen waarop je probeert te schrijven en dat je verhaal iets heeft van NEE FUCK YOU en dat je dan iets hebt van AAAH en dat je verhaal terugdoet van AAAH net als die ene thomas sanders vine waarin hij een console koopt zelfs al is hij blut

    vandaag is zo'n dag


    Nawh :’(
    Ik zit de hele dag al te luisteren, niet eigen keus, naar:
    You are my dahed
    You’re my dad!
    Boogie woogie woogie


    all because i liked a girl