• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Of, voor mensen onder de achttien die niet voor de volle 50k willen gaan, bij de Young Writers Program afdeling van NaNo. Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:


    Vorige topics
    Topic 1



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site. (De uitzondering is het Young Writers Program, waar je wél zelf een doel kunt kiezen in november.)

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Brokeback Twilight
    Andraste | Veerlaa | Days long gone
    Eon | MayLynn | Wij slapen niet
    Ryuji | Nolanverse | ???
    Polar | Annataart | Soms ook niet (15k doel)
    OperaGhost | ? | SOTY inzending
    Slughorn | Lovepan | Kinderen van de Zon - SotY
    Manoeuvre | Vaitille | Hemelvuur
    Frodo | Philyra | Vruchteloos
    Bibliophile_ | Persephone's lullaby | All The Light You Cannot See
    SergeantBarnes | VibraniumAndBulletMarks | Adrift
    Necessity | Contritus_Angelus | Rebel (20k doel)
    Centurio | Hedone (YWP) | De strijd voor het goede (15k doel)
    xTrueStoryx | ? | Val in het diepe
    Ohanaa | McAbbs | Damned If You Do
    Waititi | Constante | The Truth Beneath the Rose
    Tubbietoost | Irmiej | Een nieuw begin
    Wishmonger | Faelain | Ruins / Voorlopig titelloos
    Kiliphilia | Himies | Traan der Ware liefde
    Remiinds | Motiivated | ??
    Cunning | Cunning | ?
    Amethyst_ | Amethia (YWP) | nog niet besloten (15k doel)
    Wiarda | Wiarda | Jeuk
    LaLoba | Amber_2404 (YWP) | Het Instituut
    Cami | xSofie | Kus me voor je gaat.
    Spotgaai | Spotgaai | Het laatste plan
    Spideyman | FlTZHERBERT | Unmasked
    Jaimes | Jaimmmy | Nog te bepalen
    MacTavish | geen Nano account | De Bondgenoot (15k doel)
    2017 | Roosje_8 | ***
    Eledhel | Oppugno | title unknown (25k doel)
    AdoreDelano | Crushed | Hechtingen
    Corday | Peblesse | Als de hemel valt/+ nog een ander verhaal zonder titel
    DreamerN | DreamerN | The Supergirl next door (20k doel)
    Tulua - Tulua - Van alles en nog wat
    Catmint | SoulKey | Ultima Ratio (5k doel)
    NarutoPerv | xMichi | ?
    Benet | geen NaNo account | Toen ik wegging


    Quizlet users die niet meedoen, maar wel cheerleaden
    Prongspotter
    JamesPotter
    Devitt


    Doe jij ook mee? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 17 nov 2017 - 21:44 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Frodo schreef:
    Aangezien ik er nergens anders mee terecht kan:


    Mijn vader, broer en diens vriendin zaten net een spelletje te spelen en vroegen of ik mee wou doen. Ik moest nog 300 woorden schrijven voor NaNo, dus zei ik dat ze al mochten beginnen. Mijn vader vroeg om de minuut waarom ik niet kwam en na een tijdje negeerde ik hem, aangezien het gewoon nog langer ging duren als ik constant antwoord moest geven. Uiteindelijk riep hij uit: 'Moet je je nu echt asociaal gedragen door die stomme verhaaltjes?

    Pardon?! Ik heb enorm grote plannen met 'die stomme verhaaltjes'. Het doet gewoon enorm veel pijn dat hij niet beseft hoe belangrijk dit voor me is. Hij doet niet eens moeite om erachter te vragen, dus hij heeft ook het recht niet om mij/mijn verhalen zo te denigreren. So yeah. I need a hug.



    Urgh wat naar =( het is jammer dat weinig mensen dit echt als zinvol zien...
    Ik zit op de iPad dus ik kan geen leuke gif invoegen want ik ben echt lomp met dit ding,,, Maar ik heb net mijn iPad geknuffeld dus misschien heb je dat ook gevoeld??


    The thing you do mean something to people -Ncis

    @Frodo: een heel dikke virtuele knuffel voor je! Wat superrot dat je vader zo over je verhalen spreekt ):

    ^ Heel erg bedankt voor alle liefde. I can feel it (blush)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    @Bes: Aaah dat klinkt echt mega kut. Ik ben in ieder geval heel trots op je dat je gewoon het even af ging maken in plaats van het meteen te droppen, want daar ben ik persoonlijk nogal slecht in. :'D Ik vind het wel echt heel kinderachtig van je pa om je te pakken op de plek waar het belangrijk is voor je, want het klinkt alsof hij alleen geïrriteerd was dat hij op je moest wachten, maar dan is het wel heel flauw om meteen voor iets te gaan waarvan hij wist dat het pijn zou doen.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Frodo schreef:
    Aangezien ik er nergens anders mee terecht kan:


    Mijn vader, broer en diens vriendin zaten net een spelletje te spelen en vroegen of ik mee wou doen. Ik moest nog 300 woorden schrijven voor NaNo, dus zei ik dat ze al mochten beginnen. Mijn vader vroeg om de minuut waarom ik niet kwam en na een tijdje negeerde ik hem, aangezien het gewoon nog langer ging duren als ik constant antwoord moest geven. Uiteindelijk riep hij uit: 'Moet je je nu echt asociaal gedragen door die stomme verhaaltjes?

    Pardon?! Ik heb enorm grote plannen met 'die stomme verhaaltjes'. Het doet gewoon enorm veel pijn dat hij niet beseft hoe belangrijk dit voor me is. Hij doet niet eens moeite om erachter te vragen, dus hij heeft ook het recht niet om mij/mijn verhalen zo te denigreren. So yeah. I need a hug.


    Wtf, best kut... Arme jij. Big hug voor je!


    16 - 09 - '17

    Hoe gaat het bij jullie allemaal? (:

    xTrueStoryx schreef:
    Hoe gaat het bij jullie allemaal? (:


    Niet goed.. Ik denk dat ik mijn idee ga verruilen voor een ander verhaal idee..
    Met jou?


    'Yeah, that’s right! You better run! She’s our friend and she’s crazy!' - Stranger Things

    Kiliphilia schreef:
    (...)

    Niet goed.. Ik denk dat ik mijn idee ga verruilen voor een ander verhaal idee..
    Met jou?


    Oh, waarom?
    Ik ben de 25000 gepasseerd, dus ik ben zeker niet ontevreden (:
    Al gaat mijn verhaal absoluut langer worden dan ik van tevoren in mijn hoofd had, dus dat vraagt heel wat aanpassingen (ik ben een planner), maar ook dat zal wel goed komen.

    xTrueStoryx schreef:
    (...)

    Oh, waarom?
    Ik ben de 25000 gepasseerd, dus ik ben zeker niet ontevreden (:
    Al gaat mijn verhaal absoluut langer worden dan ik van tevoren in mijn hoofd had, dus dat vraagt heel wat aanpassingen (ik ben een planner), maar ook dat zal wel goed komen.


    Ooh wauw! Zeer goed bezig hoor!
    Ik weet niet.. Het idee staat me minder en minder aan waardoor de zin om te schrijven afneemt :/


    'Yeah, that’s right! You better run! She’s our friend and she’s crazy!' - Stranger Things

    Bijna midden november en deze sukkel krijgt natuurlijk weer een idee voor een volledig nieuw verhaal (cat) Denk niet dat ik ga overstappen tho, want ik wil echt iets afmaken deze november XD


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Kiliphilia schreef:
    (...)

    Ooh wauw! Zeer goed bezig hoor!
    Ik weet niet.. Het idee staat me minder en minder aan waardoor de zin om te schrijven afneemt :/


    Hmm...Je moet natuurlijk doen wat je zelf wilt, maar ik ga je toch ongevraagd advies geven (:
    Ik heb dit namelijk ook heel snel/vaak tijdens Nanowrimo. Er zijn genoeg dagen dat ik het liefst alles wil verwijderen of met andere ideeën wil beginnen. Toch staat het voor mij erg in het teken van doorgaan op momenten dat je je verhaal afschuwelijk vindt en je schrijfblok of laptop door de kamer zou willen gooien en aan het eind van de maand 50.000 woorden en eigenlijk al (een groot deel) van het verhaal op papier te hebben staan. Want vaak krijg je bij nieuwe ideeën weer eenzelfde moment, waardoor je steeds overstapt, terwijl je ook een verhaal af kunt maken, ook al ben je er misschien diep ontevreden over. Het betekent wel dat je een geheel verhaal opgebouwd en doorlopen hebt, wat ook heel wat waard is, in mijn ogen.
    Succes met een keuze maken!

    jongens ik heb nog twaalf dagen tot mijn zelfgezette deadline en ik doe niks wie kan me even wakker schudden


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    jongens ik heb nog twaalf dagen tot mijn zelfgezette deadline en ik doe niks wie kan me even wakker schudden


    *schudt wakker*


    Heaven is a place that we all have

    hoezo ontdek ik dit topic nu pas btw ik ben zo laat


    Heaven is a place that we all have

    Oké! Ik heb zojuist dit hele topic doorgekamd voor echt maar drie of vier updates aan de beginpost, maar in ieder geval zou die nu dus weer moeten kloppen. Zoals altijd, geef een seintje als er iets mist.

    Ondertussen zit ik op 10258 woorden, wat betekent dat ik de 10k heb gehaald (yay!) maar dat ik ook zo'n 10k achterloop (boo!). Gek genoeg ben ik wel nog steeds best wel optimistisch? Kijk uit, 10k achterstand, ik zet de achtervolging in. (bat)

    In ieder geval ga ik nu nog even tot middernacht schrijven, en dan zie ik wel waar ik eindig.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan