• heej mensen die ook op deze aarbol leven..(of mensen die in hun hoofd leven;P)
    ik heb eff zin om een discussie te voeren met iemand.. ik weet niet waarover maar dat moet je zelf maar bedenken..
    de rest van de mensen in dit huis, kijkt misdaadavond. daar heb ik nu echt geen zin in..
    maar heeft iemand dan een onderwerp voor een leuke discussie??
    :Y)


    Als je maar een ananas hebt..

    Steeds meer jongeren verstoppen zich achter een bepaalde subcultuur om hun onzekerheid te verbergen.

    Ben ik het mee eens. Jongeren delen zichzelf in bij een subcultuur, zodat anderen dat niet kunnen doen en ze een gevoel hebben dat ze niet alleen staan. Meestal heeft iemand die bijvoorbeeld emo zou kunnen zijn genoeg mensen die zich ook emo noemen op msn, maar dat geldt natuurlijk ook voor andere subculturen.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Steeds meer jongeren verstoppen zich achter een bepaalde subcultuur om hun onzekerheid te verbergen.

    Dat is wel degelijk zo, ja. Ik vind dat iedereeen zichzelf moet zijn. Stel je voor, ik ben Gothic(achtig), ik noem maar wat. Althans, ik doe me voor als zo'n iemand, om erbij te horen, dan voel je je daar toch ook niet lekker bij?


    -

    Steeds meer jongeren verstoppen zich achter een bepaalde subcultuur om hun onzekerheid te verbergen.

    Dat is wel degelijk zo, ja. Ik vind dat iedereeen zichzelf moet zijn. Stel je voor, ik ben Gothic(achtig), ik noem maar wat. Althans, ik doe me voor als zo'n iemand, om erbij te horen, dan voel je je daar toch ook niet lekker bij?

    eff weer verder gaan è!
    ik ken iemand, [ik zat toen in groep 6] dat meisje zat toen dus in groep 8, en ging naar de middelbare..
    in groep acht was ze nog heel aardig, gevoelig én gothic. toen ging ze naar de middelbare school en toen was ze ineens een modefiguurtje/soort meelopertje..
    dan weet je dus niet of ze nou gothic of dat andere..[hoe noem je dat?]x']
    maarja, als mensen zich voordoen als iemand anders dan wet je dus niet zo goed wie ze echt zijn


    Als je maar een ananas hebt..

    ik hou me kids altijd voor dat ze zichzelf moeten zijn maar oei wat is dat soms lastig een voorbeeld

    meisje gaat naar brugklas ze kent daar niemand haar stijl was altijd emo/gothic achtig. Ze is de enige op die hele school die deze kleding draagt haar bandshirts van th durft ze helemaal niet meer te dragen omdat ze zelfs in elkaar wordt geslagen. School zou haar toch moeten helpen maar nee. Ze krijgt te horen dat ze zich maar moet aanpassen. Dit meisje wordt alleen maar depresief. Ze kan en wil zich niet aanpassen ze heeft geleerd dat ze is zoals ze is en zo mag zijn. Ze heeft 12 weken thuis gezeten nadat een lerares haar boekje te buiten ging.

    wat had het meisje volgens jullie nu moeten doen en haar ouders?


    muziek altijd overal


    wat had het meisje volgens jullie nu moeten doen en haar ouders?

    Das lastig, eigenlijk grijp je dan aan twee kanten het touw mis. Ze wil zichzelf zijn -> resulteert in mishandelingen en veranderen wil ze niet omdat ze dan eigenlijk een stijl heeft waarbij ze zich niet op haar gemak voelt. Een veilige schoolomgeving is heel erg belangrijk, zeker als je in dat stadium zit. Ik kan maar 1 (nogal radicale) oplossing verzinnen: veranderen van school, tenzij de docenten bereid zijn hun manier van denken aan te passen en haar een helpende hand te bieden.
    Ouders: Zij moeten ten alle tijde bereid zijn hun kind door deze fase heen te helpen en dit dus niet simpel wegwimpelen als 'puberaal gedrag'. Ik zou een heel goed gesprek met mijn kind en vooral met de docenten van school hebben. Ik vind dat jonge mensen recht hebben op uiting van hun eigen identiteit die zij bij zich vinden passen en daardoor niet het risico lopen om slachtoffer te worden van treiterkoppen.


    No growth of the heart is ever a waste

    (...)
    Das lastig, eigenlijk grijp je dan aan twee kanten het touw mis. Ze wil zichzelf zijn -> resulteert in mishandelingen en veranderen wil ze niet omdat ze dan eigenlijk een stijl heeft waarbij ze zich niet op haar gemak voelt. Een veilige schoolomgeving is heel erg belangrijk, zeker als je in dat stadium zit. Ik kan maar 1 (nogal radicale) oplossing verzinnen: veranderen van school, tenzij de docenten bereid zijn hun manier van denken aan te passen en haar een helpende hand te bieden.
    Ouders: Zij moeten ten alle tijde bereid zijn hun kind door deze fase heen te helpen en dit dus niet simpel wegwimpelen als 'puberaal gedrag'. Ik zou een heel goed gesprek met mijn kind en vooral met de docenten van school hebben. Ik vind dat jonge mensen recht hebben op uiting van hun eigen identiteit die zij bij zich vinden passen en daardoor niet het risico lopen om slachtoffer te worden van treiterkoppen.


    dankje voor je reactie het meisje in me voorbeeld is me dochter Wij als ouders hebben de leerplichtambtenaar zelfs ingeschakeld. Moest wel school vond dat we haar ongeoorloofd thuis hielden. Nu achteraf horen we dat er vaker dit soort problemen op die school zijn geweest. Me dochter zit nu inderdaad op een andere school (we dachten zelfs dat ze weer in de brugklas moest beginnen) maar haar nieuwe school heeft d'r zo geholpen dat ze gewoon in de 2e zit. Heeft weer een paar vriendinnen en draagt met trots haar eigen kledingstyle


    muziek altijd overal

    (...)
    dankje voor je reactie het meisje in me voorbeeld is me dochter ze is vorig jaar 12 weken achterelkaar thuis geweest door dit probleem.De laatste 12 weken voor de grote vakantie zeg maar. Wij als ouders hebben de leerplichtambtenaar zelfs ingeschakeld

    Vreselijk dat zoiets gebeurd is! Op mijn school heb ik ook zoiets gehoord: iemand heeft zijn kleedstijl zodanig 'genormaliseerd' dat het nog wel door de beugel kan om te voorkomen dat hij in elkaar geslagen werd. Eigenlijk heb ik soms de neiging om het volk bij mij op school eens helemaal wakker te schudden, desnoods met zwarte jurk en bergen triballijntjes op m'n gezicht bij wijze van sprelen. Waar zijn ze nu in godsnaam mee bezig? Ik kan er nog wel begrip voor opbrengen als men verbiedt racistische teksten op kleding te dragen of haataansporende kleding maar wat is er nu zo haat aansporend aan het dragen van een TH-shirtje?
    Ook vind ik de mentaliteit van de docenten op die school helemaal niet kunnen. Ik zou ze wijzen op het geval van Sophie Lancaster, een jonge Engelse Goth die werd afgetuigd en in het ziekenhuis overleed alleen om de manier hoe ze eruit zag. Ik zou tegen die docent(en) zeggen: op die manier stimuleer je zulk gedrag alleen maar. Vreselijk domme houding, dat volwassenen, docenten nota bene(!) echt zo kunnen redeneren >.<'
    *is hier een klein ietsiepietsie beetje nijdig aan het worden*


    No growth of the heart is ever a waste

    (...)
    Vreselijk dat zoiets gebeurd is! Op mijn school heb ik ook zoiets gehoord: iemand heeft zijn kleedstijl zodanig 'genormaliseerd' dat het nog wel door de beugel kan om te voorkomen dat hij in elkaar geslagen werd. Eigenlijk heb ik soms de neiging om het volk bij mij op school eens helemaal wakker te schudden, desnoods met zwarte jurk en bergen triballijntjes op m'n gezicht bij wijze van sprelen. Waar zijn ze nu in godsnaam mee bezig? Ik kan er nog wel begrip voor opbrengen als men verbiedt racistische teksten op kleding te dragen of haataansporende kleding maar wat is er nu zo haat aansporend aan het dragen van een TH-shirtje?
    Ook vind ik de mentaliteit van de docenten op die school helemaal niet kunnen. Ik zou ze wijzen op het geval van Sophie Lancaster, een jonge Engelse Goth die werd afgetuigd en in het ziekenhuis overleed alleen om de manier hoe ze eruit zag. Ik zou tegen die docent(en) zeggen: op die manier stimuleer je zulk gedrag alleen maar. Vreselijk domme houding, dat volwassenen, docenten nota bene(!) echt zo kunnen redeneren >.<'
    *is hier een klein ietsiepietsie beetje nijdig aan het worden*


    niet doen meis niet boos worden de leerplichtambtenaar heeft het helemaal onderzocht en ze heeft de school waar me dochter op zat een bekeuring gegeven (ook bij de wet zijn daar regels blijkbaar over was trouwens een openbare school) en de lerares die zo heel erg was is ontslagen en heeft haar licensie moeten inleveren (dus ze mag geen lerares meer zijn).


    muziek altijd overal

    (...)niet doen meis niet boos worden de leerplichtambtenaar heeft het helemaal onderzocht en ze heeft de school waar me dochter op zat een bekeuring gegeven (ook bij de wet zijn daar regels blijkbaar over was trouwens een openbare school) en de lerares die zo heel erg was is ontslagen en heeft haar licensie moeten inleveren (dus ze mag geen lerares meer zijn).

    Zulke dingen hebben altijd gevoelig bij me gelegen ^^ Maar goed, dat vind ik wel de beste aanpak. Ik vind dat een goede oplossing van de leerplichtambtenaar. Hopelijk worden ook de pesters keihard aangepakt.


    No growth of the heart is ever a waste

    ehm nee die zijn dat helaas niet 1 van de pesters (een 4e klasser hebben we nog last van (kijk maar eens in me fotoboek wat ie bij lein d'r kamer heeft gedaan)


    muziek altijd overal

    Jezus >.<'
    Een vierdejaars nog wel. Die is van mijn leeftijd nota bene! Die heeft echt een steekje los zitten. Dat soort types verdienen geen respect.


    No growth of the heart is ever a waste

    en ineens komt Nina weer opdagen..x]
    ik heb ál jullie berichtjes gelezen... en ik vind het echt afschuwelijk wat er is gebeurd met je dochter [barbara]. Ik had zelf ook wel van een vierdejaars gedacht dat ie een beetje volwassen zal zijn.
    verder ben ik het ook met jullie allebei eens. waar slaat het op om iemand te pesten om zn uiterlijk..
    nu ben ík,, een heel gelukkig kind en ben je bij ons op school cool als je een band-shirt van TH/nightwish etc. aan hebt..
    maar ik ben het dus totaal met jullie eens..!(A)


    Als je maar een ananas hebt..

    wouw, leuk topic (':
    x


    Some people make the world special just by being in it

    en ineens komt Nina weer opdagen..x]
    ik heb ál jullie berichtjes gelezen... en ik vind het echt afschuwelijk wat er is gebeurd met je dochter [barbara]. Ik had zelf ook wel van een vierdejaars gedacht dat ie een beetje volwassen zal zijn.
    verder ben ik het ook met jullie allebei eens. waar slaat het op om iemand te pesten om zn uiterlijk..
    nu ben ík,, een heel gelukkig kind en ben je bij ons op school cool als je een band-shirt van TH/nightwish etc. aan hebt..
    maar ik ben het dus totaal met jullie eens..!(A)

    Bij ons ben je dan Satanist -_-
    Maar goed, wat wil je met een school die voor 70 % gevuld is met kakkers.


    No growth of the heart is ever a waste

    en ineens komt Nina weer opdagen..x]
    ik heb ál jullie berichtjes gelezen... en ik vind het echt afschuwelijk wat er is gebeurd met je dochter [barbara]. Ik had zelf ook wel van een vierdejaars gedacht dat ie een beetje volwassen zal zijn.
    verder ben ik het ook met jullie allebei eens. waar slaat het op om iemand te pesten om zn uiterlijk..
    nu ben ík,, een heel gelukkig kind en ben je bij ons op school cool als je een band-shirt van TH/nightwish etc. aan hebt..
    maar ik ben het dus totaal met jullie eens..!(A)


    Dankje Nina (K) en jij er ook een MetalMafkees


    muziek altijd overal