Vandaag (Eigenlijk gisteren (10-10-2017)) was de dag. Ik heb voor het eerst in mijn 17-jarige bestaan sushi gegeten. Voordat jullie beginnen: "Hoe kun je nog nooit sushi hebben gegeten???!" Mijn antwoord is: Ik ben sinds 2 jaar vegetarisch, en daarvoor lustte ik toch amper vlees en al helemaal geen vis. En als een echte Sushi-Noob wist ik niet dat er vegetarische sushi bestond.
Een vriendin appte mij vandaag dus of ik mee uit eten wilde. Mijn antwoord was "Natuurlijk; Waar en hoelaat spreken we af?" en haar antwoord was als volgt: "Sushi Today in Utrecht, om zo en zo laat." Mijn brein stopte even met werken; want... Ze weet toch dat ik vegetarisch ben?? Toen volgde het berichtje: Ze hebben daar namelijk ook heerlijke vegetarische sushi.
Nou ja, ik natuurlijk mee, en jeetje.. Ik heb in TIJDEN niet zo heerlijk gegeten. Echt waar. Dit was echt de 31 euro waard! (We hadden alle kosten door 4-en gedeeld dus het kwam hierop uit.) Ik heb van ALLES op, maar het lekkerste vond ik denk ik wel de Miso soup of de Crispy 2.0 (Oshinko, Avocado, Komkommer, Mayonaise en Tempura). Ook vond ik banaan en sushi een rare, maar heerlijke combinatie!
En om het af te sluiten met een lachertje: Het vriendje van die vriendin had iets met aubergine besteld, maar uiteindelijk kregen we een schaaltje met aardappeltjes op tafel. Het zag er heerlijk uit, dus hij nam een hap; de ober had zich misschien wel vergist en zou hij de aubergine de volgende keer wel weer kiezen, maar het was aan zijn gezicht te zien dat hij het enorm smerig vond. Ik als nieuwsgierig aagje dat ik ben pak er ook eentje uit en eet deze vervolgens op. Wat was het nou? Geen ZOETE aardappel maar GEZOETE aardappel. Letterlijk aardappel met suiker er over heen. Nou, ik heb nog nooit zoiets smerigs qua smaak of textuur op. Gad-Ver-Damme. Misschien is dit wel iets wat andere mensen heel normaal vinden, maar ik heb er nog nooit van gehoord en ik wil het ook NOOIT meer eten. Verder was de rest wel heerlijk hoor! En hij heeft uiteindelijk zijn aubergine gekregen ^^
En om het topic nog nuttig te houden:
Wat vinden jullie van sushi? Wanneer heb je het het laatst gegeten, of zijn er nog meer Sushi noobs zoals ik?
— Inner peace, it's hard to find. —