• Unpopular opinions.

    Dit topic is bedoeld om onpopulaire meningen te plaatsen. Heb jij een hekel aan muziek? Vind jij sport stom? Dan is dit topic helemaal voor jou!
    Je mag je mening hieronder droppen of als je zin hebt in een discussie mag je die altijd starten!
    Het zou fijn zijn als we elkaar niet gaan aanvallen omdat iemand anders een andere mening heeft.


    Dit topic is gebaseerd op Unpopular Opinions op Reddit.




    [ bericht aangepast op 31 juli 2017 - 21:42 ]

    Ik word liever niet uitgemaakt voor "moordenaar" omdat ik vlees lekker vind en eet.


    26 - 02 - '16

    Moggy schreef:
    Ik word liever niet uitgemaakt voor "moordenaar" omdat ik vlees lekker vind en eet.

    Bbang schreef:
    (...)
    Schaak je zelf? Anders weet je niet hoe het is, als je niet weet hoe het in elkaar zit. Het is meer dan het 'moeilijk zijn'. Je mag je mening hebben hoor, die wil ik ook niet veranderen, maar zorg er dan wel voor dat je de informatie erover weet.
          Je zegt dat je alles wat je denkt een sport kunt noemen, dus vandaar mijn beredenering met de blouse.
          Dat de meeste mensen sport associëren met fysieke inspanning doet er niks aan af dat er ook sporten zijn op andere fronten. Het heeft met zoveel meer dingen te maken dan het alleen ergens aan denken.
          Programmeren plaats je trouwens onder werk e.d. Het is niet iets waarin je kan groeien, want er is een gelimiteerde aantal informatie en bij schaken kun je, je denkvermogen groeien en hersenen trainen (om ook op een bepaald niveau te komen). Niet iedereen kan het. Je moet er behoorlijk op oefenen.

    Maar dan kan je stellen dat mensen die een universitaire opleiding doen ook sporten... want zij moeten ook op een bepaalde manier leren denken, niet iedereen kan het, je moet er heel veel voor doen... of sla ik de spijker nu helemaal mis?

    Imo ligt het aan je definitie van sporten. Voor mij betekent dat fysieke activiteit, voor jou wat anders. En daarom is schaken voor mij geen sport, voor jou wel.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Maar dan kan je stellen dat mensen die een universitaire opleiding doen ook sporten... want zij moeten ook op een bepaalde manier leren denken, niet iedereen kan het, je moet er heel veel voor doen... of sla ik de spijker nu helemaal mis?

    Imo ligt het aan je definitie van sporten. Voor mij betekent dat fysieke activiteit, voor jou wat anders. En daarom is schaken voor mij geen sport, voor jou wel.



    Maar het is wel degelijk een sport. Van klaverjassen tot schaken tot gaming. Er zit namelijk super veel herseninspanning achter, enorm veel tactiek en heel veel moeite kennis en skills die ik niet heb. Bij schaken bijvoorbeeld moet je heel erg in de toekomst kunnen denken: Wat voor zetten gaat de ander zetten en als ik dit doe wat voor zetten kan hij dan zetten.
    Bij gaming is het belangrijk om een enorm reactievermogen te hebben, naast een enorm goed geheugen en veel kennis van tactieken en zo.

    Het is indeed geen fysieke sport, maar absoluut wel sport.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Net als heel veel mensen paardrijden geen sport vinden... -.- Mogen ze eerst even zelf op een paard gaan zitten.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    ^ Ik plaats schaken (etc.) onder denksporten. Ik ben van mening dat er een onderscheid is tussen denksport en sport.

    //

    Mensen die zeggen: 'je kan je vader niet zo lang uit je leven bannen, denk aan de mensen die geen vader hebben' — kunnen de pot op.


    - Misschien een late unpopulair upinion sinds de rage al een beetje is overgewaaid, maar ik vind Harley Quinn echt één van de zwakste personages uit de tv geschiedenis en snap niet waarom iedereen haar zo geweldig vindt. (Heb wel alleen de film gezien, sorry als ze in de comics misschien een beter personage is.)

    - Ik vind roze (in sommige tinten) best een mooie kleur en totaal niet tuttig.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2017 - 16:59 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik kan echt genieten van hedendaagse muziek oeps.


    Heaven is a place that we all have

    Ik vind de campagne van SIRE over jongens echt geweldig.


    Eledhel schreef:
    (...)
    Maar dan kan je stellen dat mensen die een universitaire opleiding doen ook sporten... want zij moeten ook op een bepaalde manier leren denken, niet iedereen kan het, je moet er heel veel voor doen... of sla ik de spijker nu helemaal mis?

    Imo ligt het aan je definitie van sporten. Voor mij betekent dat fysieke activiteit, voor jou wat anders. En daarom is schaken voor mij geen sport, voor jou wel.

    Dan is mijn eerste vraag daarop nog steeds: schaak je zelf? Want dan weet je hoe het is.
          'Het is een strategisch spel omdat de spelers veel speelmogelijkheden hebben en omdat het vaak onmogelijk is de consequentie van elke zet te overzien, waardoor inzicht, ervaring en moed de zetkeuze mede bepalen. In sommige schaakpartijen zijn karakteristieke speelstijlen te herkennen zoals: agressief, passief, tactisch, forcerend, radicaal.' Dit stukje heb ik gekopieerd van Wikipedia en dat verklaart voor een groot deel het schaakspel en wat ik hier probeer uit te leggen.
          'Programmeren plaats je trouwens onder werk e.d. Het is niet iets waarin je kan groeien, want er is een gelimiteerd aantal informatie.' Dat stuk vermeldde ik ook erin en ik denk dat het je vraag mostly beantwoord. Je gaat naar school en dan word het je gezègd wat je moet doen, leren, dat soort dingen. Het slaat meer op het oefenen en leren vanuit boeken en dergelijke; het gelimiteerd aantal informatie, dus met dit sla je de spijker wel mis.

    Ik zou het trouwens appreciëren als je niet zo snel dingen beslist voor mij en als je dat doet, mijn posts goed leest. Ik vind schaken een denksport, ja, maar ik heb niet gezegd dat ik fysieke beweging niet versta onder sport? Er zijn verschillende soorten sporten. En het is ook best dat je dat vind, want ieder zo zijn mening, maar whats with the hostility? Die laatste paar zinnen komen op mij fel over.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2017 - 20:59 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Waarom is iedereen zo verliefd op de subway..... =S


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Het Foute Uur is de soundtrack van mijn leven.

    Ik haat hardlopen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Salaryman schreef:
    Ik haat hardlopen.

    Same.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Bbang schreef:
    (...)
    Dan is mijn eerste vraag daarop nog steeds: schaak je zelf? Want dan weet je hoe het is.
          'Het is een strategisch spel omdat de spelers veel speelmogelijkheden hebben en omdat het vaak onmogelijk is de consequentie van elke zet te overzien, waardoor inzicht, ervaring en moed de zetkeuze mede bepalen. In sommige schaakpartijen zijn karakteristieke speelstijlen te herkennen zoals: agressief, passief, tactisch, forcerend, radicaal.' Dit stukje heb ik gekopieerd van Wikipedia en dat verklaart voor een groot deel het schaakspel en wat ik hier probeer uit te leggen.
          'Programmeren plaats je trouwens onder werk e.d. Het is niet iets waarin je kan groeien, want er is een gelimiteerd aantal informatie.' Dat stuk vermeldde ik ook erin en ik denk dat het je vraag mostly beantwoord. Je gaat naar school en dan word het je gezègd wat je moet doen, leren, dat soort dingen. Het slaat meer op het oefenen en leren vanuit boeken en dergelijke; het gelimiteerd aantal informatie, dus met dit sla je de spijker wel mis.

    Ik zou het trouwens appreciëren als je niet zo snel dingen beslist voor mij en als je dat doet, mijn posts goed leest. Ik vind schaken een denksport, ja, maar ik heb niet gezegd dat ik fysieke beweging niet versta onder sport? Er zijn verschillende soorten sporten. En het is ook best dat je dat vind, want ieder zo zijn mening, maar whats with the hostility? Die laatste paar zinnen komen op mij fel over.

    T is niet aanvallend bedoeld. Ik vind schaken nog steeds geen sport, zal ik ook nooit gaan vinden. Maar dit is ook het unpopular opinions topic, leuk om de tegenstelling te zien dat jij mijn mening "raar" vind en ik die van jou.

    @tubbietoost: omg. Subway = life


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...