Eledhel schreef:
(...)
As je er niks over op internet hoort te zetten, dan moet je ik weet niet hoe vaak je verhaal vertellen. Dan ontstaan er geheid roddels door mensen die het je niet durven te vragen etc. (Ik zou het bijvoorbeeld zelf niet zo op de man af vragen als het een vage kennis is). Ik denk juist dat internet een makkelijke manier is om er open over te zijn.
Maar zoals hierboven al werd gezegd, er teveel in blijven hangen is inderdaad niet goed.
Dus om te voorkomen dat je een verhaal niet tig keer moet vertellen, gooi je het maar openbaar op internet? Want dan weet direct iedereen het?
Nee, je maakt dan een gesloten groepschat aan of zo, als je het dan echt per se via internet wil. Ik denk dat je het verhaal ook niet al te vaak moet vertellen, aangezien enkel je goede vrienden op de hoogte zijn en je geen honderd goede vrienden hebt.
Ik snap niet dat mensen überhaupt heel hun leven en al hun problemen willen delen met iedereen. Een vage kennis zou ik het niet eens vertellen. Waarom zou een vage kennis zelfs op de hoogte moeten zijn? Waarom zou je 'steun' moeten krijgen van mensen die niet echt je vrienden zijn?
Wederom, in mijn ogen is het gewoon aanstellerij of aandachtszoekerij om meedelijden. Overigens komt het bij goede vrienden ook best hard aan als ze het nieuws vernemen via een openbaar bericht en niet persoonlijk.
Ja, je mag er gerust over praten, met je goede vrienden, die je oprecht echt steunen. Normaal zouden er dan ook niet al te veel roddels komen, aangezien je die mensen vertrouwt. Ik zou eerder denken dat er juist meer roddels komen als je het openbaar gooit, want 1) je kan niet controleren wie het weet en wie het niet weet 2) je weet ook niet of je iedereen kan vertrouwen die het weet.
Maar mijn mening is waarschijnlijk heel unpopular, omdat er best veel mensen zijn die het wel doen. Weet je, het is je eigen keuze of je wilt dat gelijk iedereen het weet, maar ik heb dan deze mening over je (mijn argumenten staan hierboven). Ik weet waarover ik spreek en ik heb een gelijkaardige situatie voorgehad. Iemand anders heeft zo eens nieuws in mijn plaats openbaar gemaakt (niet op internet weliswaar, maar gewoon vanvoor in de klas). In nog geen dag tijd was niet alleen heel mijn jaar en school op de hoogte, maar zowat al mijn vrienden op andere scholen ook. Zelfs mijn beste vrienden, voordat ik ze het zelf kon vertellen. Weet je, het was best kut, die 'aandacht' van 'vrienden' terwijl je nog nooit een gesprek met hen hebt gevoerd. Ach ja, misschien vinden anderen het dan weer wel belangrijk dat iedereen het weet en ze steun krijgen van random mensen. Ik blijf het aandachtszoekerij vinden.
i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys