• MANHATTAN'S ELITE
    © Gadot & Sobral


    THE BEGINNING
    Het is vrijdagavond. Iedere scholier begint net aan zijn rustige weekend, maar dat geldt niet voor onze Upper East Siders. Deze avond staat hen een Fundraiser te wachten. In de achtertuin van het landhuis van de steenrijke Brad Gardner wordt de avond georganiseerd. Al het geld dat wordt opgehaald, wordt geïnvesteerd in het Metropolitan Museum of Art. Is dit een high-class avond met de duurste champagne en kleding? Of is het de avond voor schandalen en roddels?
    Date: 15 september
    Time: 21:00u
    Temperature: 26 graden celsius

    Graag in je eerste post verwerken dat iemand aankomt bij het landhuis. Op die manier hoeven we niet te lang te wachten voordat iedereen er is. Daarnaast graag de volgende dingen boven je post verwerken: Naam | Leeftijd | Status | Waar | Met wie (optioneel: humeur, kleding etc.)


    Welcome to the city of New York. We all know that on the Upper East Side, You're no one until you're talked about. -But remember, the faster you rise, the harder you'll fall


    Big girls cry when their hearts are breaking

    ♚ FITZGERALD FITZ SEBASTIAN MONTGOMERY ♚
    18 • The Troubled One • School • Aristotle & Rose • Outfit


    Er was een heel dunne lijn te bekennen tussen de mensen aan wie Fitz een hekel had en wie hij mocht. Die dunne lijn uitte zich in een klein verschil in de toon waarop hij tegen mensen praatte. Daarvoor moest je echter goed luisteren, want het verschil was dusdanig klein dat het op het eerste gezicht amper op te merken was. Aristotle was bijvoorbeeld een persoon aan wie Fitz een hekel had en gelukkig voor hem was dat gevoel wederzijds.
    Hij had geen hekel aan Rose en hij hoopte dat ze dat zou merken.
          ‘Burgerlijk?’ vroeg Rose op een beledigde manier. ‘Je kwetst me diep, Fitzgerald,’ voegde ze daaraan toe. Er was een klein lachje op Fitz' gezicht te bekennen, hij kon de opmerking wel waarderen. ‘Niet zo depressief doen, het is geen date.’ zei Rose. Fitz keek van Rose naar zijn halfbroer en bleek net iets te lang recht in de ogen van Aristotle kijken, waarna hij weer terugkeek naar Rose.
          ‘Helaas, Fitz — dit is geen date, maar ik begrijp dat jij die ook niet zou kunnen herkennen aangezien je daar geen ervaring mee hebt. Nee, de daadwerkelijke dat vindt vanavond plaats. Oh, trouwens — volgens mij heb je nog een beetje roze glitter in je haar zitten.’ grijnsde Aristotle. Fitz' gezicht stond strak en hij liet geen één emotie zien: geen woede, irritatie of verdriet - helemaal niets.
          'Aristotle, wij beiden weten dat jij niet de hersenen of intelligentie van de familie hebt, want zoals jij en iedereen weet, heb ik een relatie en ben jij degene die al sinds de eeuwigheid vrijgezel is,' zei Fitz. 'Dus het lijkt me sterk dat ik geen ervaring heb met dates, terwijl jij degene bent die vooralsnog alleen is.'
          Na die woorden ging hij naast Rose zitten. Hij had precies door wat er gebeurde tussen Rose en Aristotle en als zijn halfbroer het graag dirty wilde spelen, maakte Fitz er maar al te graag een multiplayer van. 'Ik moet bekennen, Rose,' begon hij rustig. 'Je zag er prachtig uit vrijdagavond.'


    Big girls cry when their hearts are breaking

    CASSANDRA ROSE CARTER
    "Actually... I'm going to go with the fame and fortune."


    17 • The actress • at school • with Ari • outfit

    ’Helaas, Fitz — dit is geen date, maar ik begrijp dat jij die ook niet zou kunnen herkennen, aangezien je daar geen ervaring mee hebt. Nee, de daadwerkelijke dat vindt vanavond plaats.’ Ik kijk weer even naar Ari en kijk terug naar Fitz, maar ik merk totaal geen vriendelijkheid op tussen die twee, terwijl ik het, totaal onverwacht, met beiden best goed kan vinden. Ik rol kort met mijn ogen en neem nog een slok chocolademelk. Soms zijn het net meisjes met die steken onder water en dat geroddel over elkaar.
          Vervolgens gaat Fitz meteen door op die opmerking van Ari en een tikje vermoeid zucht ik een keer. Het zijn echt net meisjes. Bij jongens komt backstabben over het algemeen minder vaak voor, maar deze twee halfbroers zijn een grote uitzondering op de regel. Fitz neemt naast me plaats: ‘Ik moet bekennen, Rose, je zag er prachtig uit vrijdagavond.’ Ik glimlach eventjes naar de jongen naast me en ik klop op zijn arm.
          ’Dank je, Fitz, jij zag er ook erg goed uit,’ lach ik en ik kijk weer even naar Ari, waarna ik mijn chocolademelk opdrink en de beker neerzet. ‘Zijn jullie klaar met ruziemaken als een stel kleuters?’ vraag ik ze vervolgens en ik veeg mijn mond even af met de mouw van mijn trui. Normaal gesproken zou ik wel een servet of papiertje gebruiken, maar deze heb ik niet bij de hand en ik heb weinig zin om de hele dag met een snor rond te lopen. Naar de toiletten lopen zou ook kunnen, maar daar ben ik te lui voor. Ik sla mijn armen over elkaar heen en met opgetrokken wenkbrauwen kijk ik van de donkerharige naar de blonde jongen. Ik vind ze allebei lief (misschien Ari toch een beetje liever dan Fitzgerald) maar ik heb geen zin in ruzie. Zeker niet tussen deze twee jongens. ‘Mooi,’ gniffel ik en ik laat mijn hand weer door mijn haren glijden.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Aristotle Benedict Montgomery
    He looks normal on the outside ——— but on the inside he is a world full of complicated magic.

    18 • The Bastard • Outfit • @ School • Fitz & Rose > Lena

          ‘Aristotle, wij beiden weten dat jij niet de hersenen of intelligentie van de familie hebt — want zoals jij en iedereen weet, heb ik een relatie en ben jij degene die al sinds de eeuwigheid vrijgezel is. Dus het lijkt me sterk dat ik geen ervaring heb met dates, terwijl jij degene bent die vooralsnog alleen is.’
          Alhoewel de woorden van Fitz voor iedere andere persoon vrij bot en hard zouden zijn, laat Ari de glimlach rondom zijn mondhoeken geen moment verslappen. Fitz is hem aan het uitdagen, maar Ari zou niet toe happen om zijn halfbroer een plezier te doen. Wanneer Fitz naast Rose is gaan zitten en haar een compliment geeft over haar uiterlijk van de benefietavond, is Ari binnen in zijn gedachten druk bezig om een comeback te verzinnen.
          ‘Dank je, Fitz — jij zag er ook erg goed uit. Zijn jullie klaar met ruzie maken als een stel kleuters? Mooi.’
          Ari glimlacht naar Rose, voordat hij naar voren buigt en zijn ellebogen op de tafel plaatst waarbij zijn kin op zijn vingertoppen rust. ‘Het spijt me, Rose — ik had moeten weten dat Fitz op zijn strepen zou gaan staan bij het benoemen van zijn relatie, die overigens evenveel intimiteit en liefde bevat als een naaktslak in de woestijn.’ Ari draait zijn kijkers voor enkele seconden richting Fitz, waarna hij een knipoog geeft. ‘Geen zorgen, broertje — ik beoordeel niet.’ Ari schuift zijn stoel naar achteren en laat zijn handen eenmalig op zijn knieën klappen. ‘Nu, ik moet op zoek naar een bijzondere jongedame om bijzonder nieuws te vertellen. Fitz, zorg alsjeblieft dat Rose geen hoofdpijn krijgt van je aanwezigheid — ik heb haar vanavond nog nodig.’
          Ari gaat na zijn woorden meteen overeind staan en draait om, waardoor hij de woorden van Fitz en Rose buiten weet te sluiten. Nadat hij zijn hand voor een laatste maal op heeft gestoken, verdwijnt hij naar de andere zijde van de kantine — waar hij een gang in schiet richting de kluisjes. Alhoewel hij Lena niet meer heeft gesproken op de benefietavond en hij nog steeds behoorlijk geïrriteerd is door haar stilzwijgen, kan hij niets anders doen dan haar opzoeken — een gewoonte die ze nooit ofte nimmer hebben overgeslagen op de vroege ochtend op school. Ari ziet haar al snel bij haar kluisje staan, waar ze verschillende boeken aan het verwisselen is voor de lessen.
          ‘Morning, sunshine.’
          Ari laat zichzelf met een luide klap tegen het kluisje naast dat van Lena vallen, terwijl hij zijn armen over elkaar slaat en een lichte glimlach rondom zijn mondhoeken laat spelen. Ari is niet van plan om de woordenwisseling van de afgelopen benefietavond terug te laten komen.
          ‘Geloof me, ik heb nieuws wat je nooit ofte nimmer zal raden. Dus, raad eens.’ Ari laat zijn wenkbrauwen heen en weer wiebelen in anticipatie van haar antwoorden.

    [ bericht aangepast op 9 aug 2017 - 19:11 ]


    Ik sluit bij deze alle topics van dit RPG om verwarring te voorkomen. Houdt er in het vervolg rekening mee dat dit is gebeurd voordat een RPG wordt heropend.


    When time and life shook hands and said goodbye.