• MANHATTAN'S ELITE
    © Gadot & Sobral


    THE BEGINNING
    Het is vrijdagavond. Iedere scholier begint net aan zijn rustige weekend, maar dat geldt niet voor onze Upper East Siders. Deze avond staat hen een Fundraiser te wachten. In de achtertuin van het landhuis van de steenrijke Brad Gardner wordt de avond georganiseerd. Al het geld dat wordt opgehaald, wordt geïnvesteerd in het Metropolitan Museum of Art. Is dit een high-class avond met de duurste champagne en kleding? Of is het de avond voor schandalen en roddels?
    Date: 15 september
    Time: 21:00u
    Temperature: 26 graden celsius

    Graag in je eerste post verwerken dat iemand aankomt bij het landhuis. Op die manier hoeven we niet te lang te wachten voordat iedereen er is. Daarnaast graag de volgende dingen boven je post verwerken: Naam | Leeftijd | Status | Waar | Met wie (optioneel: humeur, kleding etc.)


    Welcome to the city of New York. We all know that on the Upper East Side, You're no one until you're talked about. -But remember, the faster you rise, the harder you'll fall


    Big girls cry when their hearts are breaking

    • JULIE •
    • 18 • The Good One • With Broderick • Arriving • Wearing

    Ik had besloten om mijn haren los over mijn schouders te laten hangen - al had ik er wel een stijltang doorheen gehaald. Zonder enige aankondiging kwam mijn moeder mijn slaapkamer binnen, en zonder een woord te wisselen, hield ik mijn jurkje tegen mijn lichaam aan, terwijl mijn moeder de rits sloot die zich op mijn rug bevond.
    'Schiet liever een beetje op Julie, Broderick en Payton kunnen hier elk moment zijn.' Uit puur automatisme besloot ik maar te knikken, om verdere discussies uit de weg te gaan. Broderick zou me alleen op komen halen, Payton had me net een bericht gestuurd dat ze met Aristotle mee zou rijden. Op zich vond ik dat geen probleem aangezien ik niets tegen de man had. Ik bracht nog een subtiele laag make up aan op mijn gezicht, voor ik wat spullen waarvan ik dacht dat ik het nodig zou hebben vanavond in een clutch propte. Mijn voeten werden in een paar hoge hakken gestoken, waarna ik naar beneden liep. Ik drukte uit gewoonte een kus op de wang van mijn moeder, voor ik haar vertelde dat ik wel buiten zou wachten. Ik sloot de grote deur achter me, en ik haalde even diep adem. Morgen zou ze weer vertrekken, en dan had ik weer een paar dagen rust. Ik had een waardeloze relatie met mijn moeder, ik was eigenlijk gewoon een vaderskindje. Tijd om er verder over na te denken had ik eigenlijk niet, want het duurde niet lang voor ik Broderick's auto de oprit op zag komen. Toen de auto eenmaal tot stilstand was gekomen, stapte ik vlug in aangezien ik wist dat mijn moeder uit het raam stond te kijken.
    'Waarschijnlijk weet je het al, maar Payton rijdt met iemand anders mee. Gelukkig is het niet ver, dus je zit niet lang met me opgescheept.' Er verscheen een kleine lach op mijn gezicht. 'Ja, ze stuurde me daarnet een berichtje. Het is echt oké, als jij me niet op was komen halen, dan had ik de deur niet uit gemogen.' Ik klikte de gordel vast, en ik legde mijn handen samen in mijn schoot terwijl ik mijn blik op de weg voor ons richtte. Ik keek even op toen ik zijn vingers in mijn ooghoek op het stuur had zien tikken, en nu pas viel me op dat hij de melodie van de muziek aan het neuriën was. Mijn blik gleed weer naar buiten, terwijl ik naar de gebouwen keek waar we aan voorbij reden. Ik was gek geweest op New York, en ik zou er ook niet snel willen vertrekken. Ik had altijd het idee gehad, dat ik me ergens anders niet zo thuis zou kunnen voelen als hier.
    'Zin in het nieuwe schooljaar? Wat zijn eigenlijk je keuzevakken?' Ik schrok op uit mijn eigen gedachtengang, en ik keek de man achter het stuur even vragend aan, terwijl ik zijn vraag in mijn hoofd opnieuw herhaalde. Oh ja, mijn keuzevakken.
    'Ja, natuurlijk heb ik zin in het nieuwe schooljaar. Het zal een druk jaar worden, met de keuze voor een universiteit en dergelijken. Zoals je misschien wel weet, wil ik journalistiek gaan studeren, en daarbij heb ik Italiaans en Spaans wel nodig als ik de wereld in wil gaan. Dus je hebt ook dit jaar nog last van me. En verder eigenlijk wel de standaard vakken.' Het was nu eigenlijk voor het eerst dat ik het echt hardop uitsprak dat ik journalistiek wilde studeren, en daarmee was het voor mij ook definitief. Ik had in mijn hoofd ook al een keuze voor een universiteit gemaakt, alleen zou mijn moeder een rolberoerte krijgen, daarom besloot ik daar nog niets over te zeggen. Het duurde niet lang voor we bij het landhuis van Brad Gardner aangekomen waren, waar we geduldig onze uitnodigingen afgaven en rustig wachtten tot we überhaupt de auto konden verlaten. Het was het gebruikelijke gedoe, kijken of we wel op de lijst stonden, en of de uitnodiging wel origineel was. Toen het sein eenmaal kwam dat we de auto konden verlaten, deed ik dit ook vrijwel direct. Mijn handen streken de stof van mijn jurkje weer glad, en ik liep naast Broderick verder richting het huis. Het was al behoorlijk druk, en diep van binnen wilde ik omdraaien en weglopen, maar ik wist ook dat ik dat niet kon maken - en dus besloot ik te blijven en er het beste van te maken. Het was niet dat ik niet van feestjes hield, het was meer dat ik niet echt van dit soort feestjes in het bijzonder hield.
    'En jij? Heb jij ook weer zin om aan het werk te gaan?' Ik kon me ergens ook wel voorstellen als er dagen bij waren dat hij liever in zijn bed gebleven was, en dat hij geen zin had om kennis over te brengen als je niet altijd wist of degene voor je neus die kennis altijd goed op wisten te nemen.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2017 - 23:05 ]


    Faith is everything.

    PAYTON HELENA ARCHER
    ««« 17 | THE ARTIST | AT THE BAR | WITH ARISTOTLE | OUTFIT »»»


    ««« Some of the most beautiful things worth having in life.. »»»

    Eeen rilling gleed over Payton's rug heen terwijl ze haar omgeving in zich op nam. Het is nog niet te laat om terug te gaan. Het was maar goed dat Ari haar hand vast had, anders had ze de gedachten die door haar heen ging zonder problemen uit kunnen voeren.
          Payton liet zichzelf meevoeren door Ari terwijl ze haar best deed om haar gezicht in plooi te houden. Ze wilde hem net vertellen dat dit soort evenementen eigenlijk niet helemaal haar ding waren toen hij vertelde dat hij blij was dat ze met hem mee was gegaan. Als vanzelf krulden haar mondhoeken omhoog en was haar humeur op slag een tikkeltje beter. Misschien was het allemaal zo erg nog niet.
          Toch was het ook aan Ari te merken dat hij niet geheel op zijn gemak was. De verandering van zijn gezichtsuitdrukking was Payton niet ontgaan en een peilende blik was in haar blauwe ogen te zien terwijl ze hem bestudeerde. Zodra ze het kneepje in haar hand voelde reageerde ze door kort met haar duim over de zijne te strelen. Samen konden ze het wel aan, of althans, dat was wat Payton zich voor hield.

          "Ik haat dit soort dingen," mompelde de jongen niet veel later zacht in Payton's oor. Tijd om te reageren kreeg ze niet, want een fotograaf verscheen op datzelfde moment om een foto van hen te nemen. Het verbaasde Payton hoe weinig moeite het had gekost om een welgemeende glimlach op haar lippen te krijgen.

          Terwijl de twee niet veel later tussen de mensen door maneuvreerden greep Payton de kans om Ari iets toe te fluisteren.
          "Misschien moeten we een safe word bedenken. Voor het geval dat een van ons het echt niet meer aan kan." Payton grijnsde even terwijl ze hem recht aan keek. "Wat dacht je van 'ratatouille’?"
          Het voorstel van Ari om iets te drinken te halen beviel haar wel. Ook Payton had inmiddels geleerd dat dit soort evenementen net iets gemakkelijker waren met een drankje op.
          "Dat is een goed plan. Het voordeel van dit soort evenementen is dat de champagne zo duur is dat je de volgende ochtend nauwelijks hoofdpijn hebt." Sprak Payton terwijl ze samen met Ari richting de bar liep. Met een glimlach nam ze een glas champagne aan en hield deze omhoog richting Ari.
          "Op een hopelijk niet te verschrikkelijke avond."

          Nadat Payton een slok had genomen nam ze opnieuw de tijd om haar omgeving te bestuderen. Alleen was ze deze keer niet naar alle pracht en praal aan het kijken, nee, in plaats daarvan was ze de gezichten van gasten aan het afspeuren opzoek naar haar broer.
          Toen ze hem niet direct vond richtte ze haar blauwe kijkers weer op Ari. "En, heb jij al iemand gezien die we kennen?"

    ««« .. come wrapped in a crown of thorns »»»


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Marlene Aylesfield
    SEVENTEEN || IT-GIRL || AT THE FUNDRAISER || WITH ROSE || OUTFIT

    she kisses you like there is no one else in the room

    Had ze zin in de fundraiser? Nee, niet bepaald. Lena zag er al de hele dag tegen op. Het liefst was ze een avondje gaan bingewatchen met een berg ongezond maar heerlijk eten, maar waar het al niet erg acceptabel was voor anderen om niet op te dagen, kon zij al helemaal niet-niet gaan gezien haar moeder had geholpen om het evenement te organiseren. Als dochter kon ze lastig niet opkomen dagen. Zelfs als dat wil acceptabel was, dan wilde ze haar moeder niet teleurstellen. Het had Lena dan ook behoorlijk lang gekost om zichzelf klaar te maken. Ze wilde er tiptop uit zien, perfect. Beter dan perfect. Met licht trillende handen stond ze dan ook voor spiegel terwijl ze haar zwarte jurk glad streek. De jurk was een tikje sexy, maar nog steeds uitermate geschikt de fundraiser. Haar donkere lokken hadden een gezonde glans, dankzij de peperdure kapper die ze die dag bezocht had. Lena staarde naar zichzelf in de spiegel, op zoek naar imperfecties zodat ze die nog tijd had die te fixen voordat ze moest gaan.
          Haar plan viel in duigen door Rose's sms'je die liet weten dat ze buiten in aan het wachten was. Snel stopte ze nog enkele pilletjes in haar kleine zwarte tas, just in case. Op het vorige feest had ze een paniekaanval kregen en ondanks dat ze was weggelopen naar een stille plek, had Fitz het gezien. Ze wilde niet dat nog iemand het zag.
          Dus, Lena deed wat ze altijd deed en ging met de lift naar beneden, door de lobby, waar ze met een glimlach op haar gezicht in de zwarte limousine stapte.
          'Goedendag, mijn favoriete ginger.' Ze drukte een kus op Rose's wang en nam plaats op de lange bank. 'Je ziet er weer fantastisch uit, zoals altijd.'
          Het was geen ontzettend lange rit naar de feestplek, en de tijd werd gemakkelijk gevuld door gebabbel tussen de twee meiden.
          Toen ze er eenmaal waren, dropte de limo hun af en lieten ze hun uitnodigingen zien, waarna ze al snel binnen stonden.
          'Oh, we staan ook op de VIP lijst trouwens, dankzij mijn mama,' meldde Lena aan haar beste vriendin, terwijl ze hun aantrekkelijk talendocent in het oog kreeg. 'Mister Archer ziet er goed uit vanavond,' grinnikte ze zacht waarbij ze plagerig naar Rose knipoogde.


    [ bericht aangepast op 29 juni 2017 - 21:35 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Aristotle Benedict Montgomery
    He is clever as the Devil ——— just twice as beautiful.

    18 • The Bastard • @ Landhuis, bar • Payton

          'Ratatouille?'
          Ari moet zijn uiterste best doen om een gigantische lach binnen zichzelf te houden. Waarom krijgt Payton het altijd voor om de meest idiote dingen grappig te laten klinken? Hoofdschuddend om zijn artistieke vriendin laat hij zichzelf meevoeren richting de bar — waar hij zijn champagneglas tegen die van Payton aan laat klinken.
          'Op een avond vol ratatouille.'
          Ari neemt een kleine slok van zijn champagne en kijkt de zaal rond nadat Payton heeft gevraagd of er aanwezigen zijn die ze kennen. Helaas ziet hij niemand waar hij met Payton op af kan stappen. Rondom hen staan voornamelijk politici en andere mannen die regelmatig bij zijn vader op kantoor verschenen voor een afspraak. Ari wordt van alle kanten toegeknikt, wat hem enigszins nerveus laat worden.
          'Meneer Montgomery! Meneer Montgomery! Hoe staat het met uw campagne?'
          Direct na het horen van de stem knijpt Ari harder in Payton's hand. De man in het chique pak met de camera in zijn handen staat binnen enkele seconden voor hun neus en Ari heeft zijn gezicht meteen in de plooi.
          'Meneer Hale — alles op zijn tijd. Ik houd me momenteel bezig met mijn studie. Niets is beter dan een fundamentele basis.'
          Uiteraard, meneer Montgomery. Wie is de lieftallige jongedame? Uw nieuwe aanwinst?'
          Ditmaal kan Ari gemeend glimlachen. Direct krult hij zijn vrije hand rondom Payton's middel en trekt haar zachtjes tegen zich aan. Door het klikken van de camera weet hij dat er foto's van hen gemaakt worden. Hopelijk begreep Payton dat hij met deze pose de reporter tevreden wilde stellen.
          'Dit is mevrouw Payton Archer — een fantastisch artistiek wonder. We zullen nog veel van haar werk zien in de toekomst, meneer Hale. Als u ons nu zou willen excuseren.'
          Na een beleefde knik, kijkt Ari enkele seconden omlaag naar Payton voordat hij haar meevoert naar het punt van de zaal waar iedereen binnen komt. Zijn arm laat hij rondom haar middel liggen.
          'God, het spijt me. Ik was druk bezig te bedenken hoe Ratatouille in dat gesprek kon voorkomen, maar helaas. . . Oh — hoogstwaarschijnlijk krijg je nog van hem te horen met vragen over je artistieke werk.' Ari grinnikt zachtjes en geeft een kneepje in Payton's zij voordat hij zijn hand verplaatst naar haar onderrug. Het voelde stijfjes om zo met haar om te gaan, alsof ze ieder moment gefotografeerd konden worden — wat de waarheid is.
          'Hoe kan ik je terugbetalen dat je mee bent gegaan?' grijnst Ari. Hij wilde in eerste instantie met Lena gaan — ze gingen altijd samen naar dit soort evenementen. Maar Lena had al afspraken met Rose en Ari was niet degene die daartussen ging staan.


    •


    CAMILLA      CHARLOTTE      REYES

    ♦ 17 ♦ The Quiet One ♦ At the party - with Fitz ♦ Outfit


    Camilla voelde zich ontzettend bekeken door Fitz toen ze zijn ogen over haar hele look zag gaan. Ze hoopte op iets van een opmerking, een goedkeuring van zijn kant. Hij zei echter helemaal niets, niet eens een knikje en ze kon ook niets in zijn ogen aflezen. Sterker nog, Fitz reageerde niet eens op haar opmerking over zijn pak. Dit beloofde dus nog een lange avond te worden.
    'Ik heb een cadeau voor je,' had hij in plaats daarvan gezegd. Ze keek hem even aan - zij had niets voor hem, scoorde ze nu al direct minpunten? Ze keek toe hoe hij het zwarte doosje uit zijn binnenzak haalde. Haar ogen werden groot toen ze de ketting zag.
    'Dit is werkelijk waar prachtig,' zei ze verbaasd. Ze liet haar vingers even over de steentjes glijden. De ketting glinsterde zo mooi! Camilla was van nature niet echt een meisje dat veel juwelen droeg, maar zelfs zij kon niet ontkennen dat deze ketting werkelijk waar prachtig was. Fitz had de ketting intussen uit het doosje gehaald en was achter haar gaan staan om de ketting om te doen. De ketting voelde koud aan op haar huid en dat contrasteerde met het feit dat ze de warme adem van Fitz ook in haar nek voelde. Het zorgde er even voor dat er een paar haartjes overeind gingen staan, maar dat had ze al snel weer onder controle.
    'Dankjewel,' sprak ze zacht toen hij weer voor haar stond. 'Het had niet gehoeven, maar ik ben er echt heel blij mee.' Ook hier kreeg ze geen reactie op.
    Hij deed het echt niet omdat hij het wilde, maar omdat het moest. Dit zou echt een lange avond worden. Met het idee dat er bij het landhuis nog anderen kennissen zouden zijn, liep ze met Fitz mee naar de limo. Ze was dure auto's gewend, maar limo's niet echt. Toch kon ze niet echt van het ritje genieten,
    aangezien Fitz niet echt sprak. Wel hielp hij haar uitstappen toen ze op de plaats van bestemming aangekomen waren. Camilla had zijn hand vastgepakt toen ze uitstapte en glimlachte dankbaar naar hem. Zodra ze de auto uitgestapt waren, keek Camilla recht in de ogen van meerdere camera's. Om het er zo goed mogelijk uit te laten zien, ging ze dicht tegen Fitz aanstaan en legde ze haar arm om zijn middel. Ze lachte vriendelijk en wisselde af en toe van camera.
    Hier had ze nog wel het meest hekel aan. Het poseren voor camera's.
    'Hoe lang moeten we hier nog blijven staan?' vroeg ze tussen haar tanden door, haar lippen nauwelijks bewegend. 'Get me out of here.' Het klonk niet boos,
    het klonk wel bijna als een smeekbede. Ze hield er echt niet van om zo in het middelpunt van de aandacht te staan.


    "So few people are truly themselves
    when they're in the spotlight."

    [ bericht aangepast op 29 juni 2017 - 15:47 ]


    everything, in time

    CASSANDRA ROSE CARTER
    "Actually... I'm going to go with the fame and fortune."


    17 • The actress • at the fundraiser • with Lena • outfit

    Ik zit in mijn auto en tik met mijn handen in het ritme van de muziek op mijn schoot, wachtend tot Lena naar buiten zou komen. Ik heb haar net een berichtje gestuurd met de mededeling dat ik buiten op haar wacht en ik neurie zacht mee met het nummer Sweet Creature van Harry Styles. Soort van mijn niet zo guilty pleasure. Eindelijk gaat de deur open en zie ik mijn beste vriendin naar buiten komen.
          'Goedendag, mijn favoriete ginger.' Ik schud lachend mijn hoofd en start de motor weer.
          'Jij neemt je tijd, hè?' plaag ik mijn beste vriendin en ik maak het mezelf nog wat gemakkelijker in de lange, strakke jurk. Alleen bij speciale gelegenheden tut ik me echt heel erg op, maar normaal loop ik liever op mijn sneakers en in een dikke trui. In de zomer misschien niet, maar in de winter zeker.
          'Oh, we staan ook op de VIP-lijst trouwens, dankzij mijn mama.' Ik grinnik en schud mijn hoofd.
          'Heel goed geregeld,' grijns ik. We stappen uit de limousine en ik haak mijn arm in die van Lena, waarna we naar binnen lopen en ons in het gezelschap mengen. Lena maakt een opmerking over hun talendocent en ik rol kort met mijn ogen. 'Ga je met hem aan de haal dan?' plaag ik haar en ik geef haar toch een klein zetje tegen haar schouder. Ik zie enkele bekenden staan en ik stek kort mijn hand op naar Ari en Payton, die daar wel heel klef staan te doen. Soms snap ik de relaties die iedereen met elkaar heeft niet. Ik probeer de camera's zo goed mogelijk te ontwijken, ik heb er echt geen zin in. Ik heb nooit zin in camera's en paparazzi om me heen, maar natuurlijk moeten ze bij dit evenement aanwezig zijn. Ik schud het van me af en ik glimlach naar Lena. 'Ik stel voor dat we bekenden zoeken en niet zo ongemakkelijk in het midden van de ruimte blijven staan.' Ik steek mijn hand uit en pak die van Lena vast, waarna ik haar wegtrek. 'Kom.'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    ♚ FITZGERALD FITZ SEBASTIAN MONTGOMERY ♚
    18 • The Troubled One • The Fundraiser • Camilla & Deymon • Outfit


    THIS IS WHO I AM
    NOBODY SAID YOU HAD TO LIKE IT


    Het feit dat Fitz een ketting cadeau had gegeven aan Camilla, was puur uit gewoonte. Hij was het gewend om iedereen cadeaus te geven, dat was immers het materialistische wereldje waarin hij leefde. Ergens deed het hem ook goed dat ze haar dankbaarheid uitsprak naar hem. Niet iedereen was zo en als ze zo wel waren, was het altijd maar de vraag of hun dankbaarheid oprecht was of niet. Camilla leek behoorlijk oprecht te zijn op dat moment en dat was weer iets wat Fitz wist te waarderen.
          Toen het tweetal arriveerde bij het evenement, werden ze acuut belaagd door camera's. Ze waren beiden goed opgevoed, dus ze wisten goed hoe ze met die situatie om moesten gaan. Ze poseerden en lieten het lijken alsof ze dolgelukkig waren met elkaar. Bij Fitz was er zelfs een soort van glimlachje te bekennen op zijn gezicht, ook al moest je daar behoorlijk goed voor kijken. Na enkele foto's piepten Camilla dat ze graag weg wilde gaan. Fitz draaide zich en daarmee ook Camilla nog richting een laatste fotograaf. Nadat hij zijn foto had gemaakt, zei hij zacht: 'Nu zijn we klaar'. Hij liet acuut haar middel los en wandelde voor haar uit richting de bar. Onderweg zag hij in de verte Aristotle staan. Acuut vertrok zijn gezicht een klein beetje. Op de één of andere manier voelde hij altijd een vreemd gevoel als hij de jongen zag en hij kon niet goed plaatsten wat voor gevoel het was.
          Fitz keek niet om of Camilla hem volgde en hij bleef al helemaal niet wachten toen hij zijn beste vriend Deymon zag. Hij liep van achteren op de jongen af en legde rustig een hand op zijn schouder. 'Als het Mister Hart niet is,' sprak hij kalm en opnieuw verscheen er een soort lachje op zijn gezicht.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    PAYTON HELENA ARCHER
    ««« 17 | THE ARTIST | ENTRANCE | WITH ARISTOTLE | OUTFIT »»»


    ««« Some of the most beautiful things worth having in life.. »»»

    Zwijgend nam Payton de man iin zich op die Aristotle had begroet. Ze kreeg de indruk dat hij aan het slijmen was bij de veel jongere jongen. Het was eigenlijk best grappig om te zien hoe erg de man zijn best deed om Ari te paaien, totdat zijzelf bij het gesprek betrokken werd.
          Vriendelijk keek Payton naar de man hoewel ze opgelucht was dat Ari de situatie afhandelde. Ze kneep dankbaar in Ari's hand, wat momenteel de enige manier was om met hem te communiceren zonder te veel op te vallen. Het verbaasde haar lichtelijk dat Ari zijn hand vervolgens om haar middel krulde. Payton wist wel dat het voor de show was, maar toch kon ze niet voorkomen dat haar wangen een tint donkerder kleurden.

          "Misschien moeten we inderdaad een ander woord kiezen dat wat minder willekeurig is," knikte Payton instemmend toen ze even later weer alleen stonden. Een lach verscheen vervolgens op haar lippen terwijl haar ogen de zijne vonden. "Oh, nou als hij geïnteresseerd is, ik ben op het moment met een prachtig portret bezig.." Veelbetekend trok Payton een wenkbrauw op waarna ze grijnsde. "Ik denk wel dat hij dat zou kunnen waarderen, denk je niet?"
          Nog steeds had ze Bro en Julie nog niet gezien. Lena en Cassandra zag had ze wel kort voorbij zien lopen, maar meer dan een kort wuifje als begroeting was er niet uitgewisseld. Ach, ze hadden de hele avond nog. Toen Ari weer sprak richtte ze haar aandacht weer op hem en grinnikte even.
          "Nou, je zou deze week even langs kunnen komen in het atelier, voor de laatste details?" Het portret was bijna klaar, maar een extra sessie was nog wel welkom. Bovendien was het absoluut geen straf om Ari zonder kleding te zien, maar dat hield Payton voor zichzelf.
          "Nee, grapje. Het was totaal geen moeite, ik had een eigen uitnodiging dus dan was ik wel met Bro en Julie meegegaan." Payton besefte dat dit anders kon overkomen dat ze bedoelde dus glimlachte ze even. "Maar ik zal niet ontkennen dat ik verbaasd was dat je me mee vroeg."

    ««« .. come wrapped in a crown of thorns »»»

    [ bericht aangepast op 1 juli 2017 - 22:46 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Deymon "Dey" Cáelán Hart


    17 • The loverboy • Bar • Fitz • Outfit

    Ik sip een beetje aan mijn drankje terwijl ik toekijk hoe iedereen van mijn school langzaam binnen komt druppelen. Ik wil wel iemand aanspreken, maar iedereen lijkt overduidelijk te veel bezig te zijn met dates. Het is ook fijn om er nu pas achter te komen dat dates een ding zijn op deze fundraiser. Ach ja, ik heb dan misschien geen meisje meegenomen naar de fundraiser toe, maar dat betekent niet dat ik er geen mee naar huis kan nemen. In de verte zie ik de blonde haren van een bekende jongen: Fitz. Fitz is eigenlijk mijn enige vriend op deze school, dat klinkt zo sneu, maar gezien ik origineel niet uit New York kan ben ik geen elite. Mijn stiefmoeder doet aan dat soort dingen. Het maakt me vrij weinig uit, ik heb vrienden buiten school. De jongen is samen met een meisje, Camilla. De twee hebben zogenaamd een relaties, ik heb geen idee waarom, het enige wat me boeit is dat Camilla drugs bij me koopt en het me geld oplevert. Fitz draait zich van het meisje weg en komt op mij afgestapt. Ik groet hem met een saluut en grijns.
          'Als het Mister Hart niet is,' zegt hij. Hij legt een hand op mijn schouder en ik hef mijn glas naar hem op.
          'Montgomery, wat leuk om u weer te zien,' zeg ik op een bekakte toon, 'hoe maakt u het? Ik zie dat u uw speeltje meegenomen hebt.' Ik grijns en gebaar naar Camilla. 'Wil je wat te drinken?' Zonder op een antwoord te wachten bestel ik twee nieuwe drankjes bij de barman. Ik leun voorover. 'Ik heb je hulp nodig, wanneer is het toegestaan om je uit de voeten te maken bij zo'n fundraiser? Of moet ik dit hele ding van begin tot einde meemaken? Want dan ga ik iets, of nou ja iemand, vinden om me mee te vermaken.'


    “Shit is overrated, lose it.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Aristotle Benedict Montgomery
    He is clever as the Devil ——— just twice as beautiful.

    18 • The Bastard • @ Landhuis, bar • Lena, Payton & Rose


    Ari kan niets anders doen dan een bulderende lach uitstoten — bij het beeld van de verslaggever die een naaktportret van hem in huis had hangen, verdwenen alle remmen op zijn gedrag. Uiteindelijk voelt Ari hierdoor zijn wangen enigszins rood worden omdat hij van alle kanten met vreemde blikken aan wordt gekeken. Snel neemt hij een kleine slok van zijn champagne en weet hij opnieuw een emotieloze uitdrukking over zijn gezicht te trekken, waardoor de aandacht van de aanwezigen opnieuw naar de vele gesprekken wordt geleid.
          'Geen denken aan, Pay. Geen enkele verslaggever krijgt een naaktportret van mij, begrepen? En je hoeft maar te bellen, dan kom ik meteen langs voor de laatste sessie. Volgens mij ga je steeds beter schilderen, als ik deze me de vorige vergelijk.'
          Gedurende het begin had Ari het verschrikkelijk gevonden om naakt voor Payton te poseren. Echter, na enkele sessies was dat weggevloeid en had hij geaccepteerd dat het enkel en alleen om de kunst van het schilderen ging. Het was vreemd dat hij zich naakt zo goed op zijn gemak voelde bij Payton — geen enkel meisje had hem ooit naakt gezien en hij was niet van plan daar snel verandering in te brengen.
          'Payton, ik moet bekennen dat ik eerst Lena heb gevraagd.' Ari wacht even en kijkt onderzoekend naar Payton's gezicht. 'Dat is standaard, hoor — niet schrikken. We gaan al van kleins af aan samen naar dit soort evenementen dus het is een soort traditie geworden. Toen Lena me vertelde dat ze met Rose ging, was het even moeilijk omdat dat betekende dat ik nu daadwerkelijk een meisje moet vragen om mee te gaan.' Ari glimlacht even en tikt zijn glas dan tegen dat van Payton. 'Gelukkig ben jij er. Na al die blootstelling tijdens de schildersessies durf ik zo'n beetje alles aan je te vragen.'
          Vanaf een afstandje ziet Ari Lena en Rose verschijnen en hij steekt gelijk zijn hand op om Lena hun richting in te wenken. Het was vreemd dat ze niet samen waren vanavond, maar het voelde ook goed om hier met Payton te zijn.

    [ bericht aangepast op 5 juli 2017 - 10:10 ]


    •


    CAMILLA      CHARLOTTE      REYES

    ♦ 17 ♦ The Quiet One ♦ At the party - with Fitz ♦ Outfit


    Zelfs Fitz wist een mooi lachje op zijn gezicht te toveren toen de camera's op hen beide gericht waren. Zelf hield Mila echt niet van de camera's, maar om zo vrolijk te moeten doen met iemand die je nauwelijks kent, maakt het enkel erger.
    Op Camilla's vraag of hij haar daar weg wilde halen, antwoordde hij niet. Het was geen verrassing dat hij niet zo spraakzaam was, maar ze had ergens gehoopt dat hij daarbij ook zou doen alsof hij iets meer om haar gaf. Al was het nep - dan had ze in elk geval een gesprekspartner gehad hier. In plaats daarvan werd ze tegen haar verwachting in naar nog een fotograaf gedraaid. De draai was zo onverwacht, dat ze even haar voeten weer goed op de grond moest zetten om haar evenwicht niet te verliezen. Ze zette nogmaals haar grote, neppe lach op en hoorde Fitz toen eindelijk zeggen dat ze nu klaar waren.
    Hij had de woorden nog niet uitgesproken, of hij liet haar al los en liep van hem weg.
    'Hm, ik wist niet dat ik zo vreselijk was,' mompelde ze zacht tegen zichzelf. Ze keek rond en zag wel enkele bekenden, maar iedereen leek met iemand te zijn en ze wilde niemand storen. Het voelde echter ook heel raar om hier in haar eentje te staan, al helemaal omdat Fitz zo snel van haar vandaan was gelopen,
    dat ze bang was dat anderen dat ook hadden gezien en dat het opviel. Ze besloot daarom achter Fitz aangelopen. Hij liep immers richting de bar en ze kon wel een drankje gebruiken. Helaas had hij wel het slechtste gezelschap gekozen: Deymon, haar drugsdealer en de enige die Jolene mogelijk nog stiller kreeg dan ze al kon zijn. Toch wilde ze hen beiden dat natuurlijk niet laten merken. Toen ze aan kwam lopen, nam ze dan ook direct het drankje uit de handen van Fitz, wat hij zojuist nog van Deymon had gekregen.
    'Drink je dit nog op? Nee?' gaf ze direct antwoord op haar eigen vraag. 'Bedankt, dat is precies wat ik nodig had,' zei ze met een gemaakte, zoete glimlach. Ze wilde het glas in één keer opdrinken, maar bedacht zich dat dat niet erg gepast was. De grote teug werd daarom een kleine slok, of twee kleine slokken eigenlijk. Pas daarna keek ze richting Deymon.
    'Geen pak?' vroeg ze ietwat verbaasd. Niet dat hij er niet goed uit zag, integendeel. 'Underdressed en nog steeds beter gekleed dan sommige gasten in pak.
    Talent.'


    "Do you ever feel
    alone in a crowded room?"

    [ bericht aangepast op 2 juli 2017 - 22:23 ]


    everything, in time

    ♚ FITZGERALD FITZ SEBASTIAN MONTGOMERY ♚
    18 • The Troubled One • The Fundraiser • Camilla & Deymon • Outfit


    THIS IS WHO I AM
    NOBODY SAID YOU HAD TO LIKE IT


    Fitz verwachtte niet van Deymon dat hij begreep waarom hij een relatie gehad met Camilla. Hijzelf begreep het en dat was het belangrijkste. Hij wist waarom het voor hem noodzakelijk was om zichzelf van zijn beste kant te laten zien en een lieftallige vriendin wekte veel sympathie op bij velen en dat was precies wat Fitz goed kon gebruiken. Aangezien zijn vader nooit een goed woord over hem gesproken had, had hij iets nodig dat hij meer had dan Aristotle en aangezien de jongen nog geen prostituee een goed woord over hem kon laten spreken, was het niet zo heel moeilijk om meer succes te hebben bij vrouwen dan Aristotle.
          'Montgomery, wat leuk om u weer te zien,' plaagde Deymon op een bekakte toon. De twee kwamen niet geheel uit dezelfde wereld en ze hadden al helemaal niet dezelfde kijk op de wereld waarin ze leefde, maar dat maakte hen waarschijnlijk zo'n goed duo. 'hoe maakt u het? Ik zie dat u uw speeltje meegenomen hebt.' ging hij verder terwijl hij gebaarde naar Camilla. Fitz keek even over zijn schouder naar de brunette. Er was niets mis met haar, ze was het perfecte voorbeeld voor een vriendin, maar dat betekende niet dat Fitz ook maar enigszins interesse had in haar. Het deed hem dan ook weinig toen ze bij hen kwam staan. Het irriteerde hem pas toen ze zijn drankje uit zijn hand trok. Door haar vreemde opmerking naar Deymon toe, vergat Fitzo om antwoord te geven op de eerste vraag van zijn beste vriend.
          'Volgens mij is de nieuwe trend toch echt less is more,' sprak Fitz emotieloos. Hij keek kort naar Camilla en waarschijnlijk was de irritatie van zijn gezicht af te lezen. 'En de volgende keer dat je mijn drankje afpakt, vraag dat dan netjes.' Hij had er geen zin om haar opnieuw op te voeden, daar had ze toch een vader voor? 'En jij,' hij keek naar Deymon. 'gaat nog nergens heen. Ik heb je nodig vanavond. Mijn beste vriend is er ook.' Daarmee doelde hij op zijn halfbroer en Deymon wist maar goed wat dat betekende: oorlog.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Marlene Aylesfield
    SEVENTEEN || IT-GIRL || AT THE FUNDRAISER || WITH ROSE || OUTFIT

    she kisses you like there is no one else in the room

    Lena trok zich niet veel aan Rose's opmerking dat ze sloom was. Liever dat anderen voor een paar minuten langer op haar moesten wachten en ze later aankwamen, dan dat ze er net iets minder goed uitzag. Ze hoopte maar dat haar moeder haar jurk goedkeurde. Meerdere malen had ze een foto gestuurd, maar het enige antwoord dat ze kregen was 'ik heb het druk'. Wat zenuwachtig speelde ze dan ook met haar tasje.
          "Ga je met hem aan de haal dan?"
          Een zachte lach rolde over haar lippen. God, Rose moest eens weten... Hoe beschamend het ergens ook was, wat ze gedaan had, ze zou het stiekem niet erg vinden om voor een tweede ronde te gaan. Veel seks had ze nog niet gehad, maar dat met mister Archer topte de lijst. Het was wel duidelijk dat hij ouder was en eh, ervaring had.
          "Hij is in elk geval een stuk interessanter dan de jochies uit onze klas," antwoordde ze nuchter, terwijl ze keek naar wie Rose haar hand opstak. Ari en Payton die hand in hand stonden. Lena rolde met haar ogen. Right. En Ari altijd zeggen dat er niks speelde. Ze negeerde het stel dan ook en deed alsof ze hen niet zag staan.
          "Ik stel voor dat we bekenden zoeken en niet zo ongemakkelijk in het midden van de ruimte blijven staan. Kom."
          Rose trok haar door de menigte heen, waar ze mensen begroetten en af en toe moesten poseren voor een foto. Ja, Lena had echt liever in bed gelegen met een verslaafde serie. Met een diepe zucht pakte ze twee champagne glazen van een dienblad, waarvan ze een aan Rose gaf. Haar eigen glas sloeg ze haast in één keer achterover.
          "Zin om te wedden wie met wie mee naar huis gaat vanavond? Ik gok Ari en Payton. 'T moet er toch een keer van komen."


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    MT


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Aristotle Benedict Montgomery
    He is clever as the Devil ——— just twice as beautiful.

    18 • The Bastard • @ Landhuis, bar • Lena, Payton & Rose

    Wanneer Lena haar gezicht van Ari af weet te draaien voelt het voor Ari alsof ze hem zojuist in zijn maag heeft gestompt. Waarom deed ze zo? Vlug kijkt hij opzij richting Payton en werpt haar een verontschuldigende blik toe. 'Het spijt me, Pay — maar ik moet naar haar toe, ik voel wanneer haar iets dwars zit.' Ari twijfelt voordat hij de beslissing neemt om Payton mee te trekken naar de twee jongedames in het midden van de ruimte. Hij heeft niet eens op Payton's antwoord gewacht op zijn eerdere woorden, maar dat kon wachten. Lena ging voor alles — daarom deed het zo'n pijn dat ze hem zo behandelde.
          'Lena.'
          Ari komt tot stilstand voor Lena en Rose — waarbij hij Payton's hand los laat en haar een laatste verontschuldigende blik toewerpt. Volgens hem kende Payton en Rose elkaar, dus die konden elkaar vast even vermaken. Ze waren immers beiden zo creatief als Picasso.
          Ari buigt voorover naar Lena en fluistert zachtjes in haar oor: 'Kan ik je even spreken, alsjeblieft?' Hij haat het dat Lena hem zo zacht kan maken met één simpel woord of één keer simpel negeren, maar hij wilde haar nu eenmaal niet kwijt.


    •