Nadat we binnen waren beland had ik Julie hetzelfde praatje gegeven zoals ik altijd deed. Ze kon me altijd opzoeken om me te vertellen dat ze naar huis wilde, evenals bereiken op mijn telefoon. Verder had ik haar nog veel succes gewenst, waarna ik met mijn ogen wat bekende opzocht. Ik zag Payton op Julie afgaan, waardoor ik hen een knikje toe worp en vervolgens mijn weg vervolgde naar de bar, maar niet voordat ik onderweg een glas van een dienblad af greep en er een grote slok vanaf nam.
Snel had ik me beseft dat ik hier veel leerlingen zou zien, iets dat ik ieder jaar (en feest) weer leek te vergeten. Terwijl ik rondkeek merkte ik enkele groepjes van mijn leerlingen op, waardoor ik hen rustig bekeek. Hun omgang onderling was zoveel anders dan ik gewend was vroeger, maar stiekem ook weer zo hetzelfde. Het was best vermakelijk als je erbij stil ging staan.
Buiten mijn leerlingen op had ik iedereen al wel op het oog, zo kon ik iedereen aanwijzen die ik maar kende. Het was iets dat ik wel had geleerd van mijn vader, en een van de weinige dingen waar ik hem dankbaar voor was geweest. Over familie gesproken, ik zou mijn moeder nog een wekelijkse update geven over Payton. Sinds dat ze bij me was komen wonen verwachtte Agata Archer het van me, en uit respect voor beide gaf ik zowel Agata wat ze wilde, maar verkocht k Payton alsof het een engeltje was, wetende dat ze anders terug zou moeten naar die hel.
|
BRODERICK ARCHER
27 » The Teacher » At the bar » Alone » Wears
In tegenstelling tot vroeger had ik nooit zo'n grote hekel aan dit soort feesten, inmiddels vond ik ze zelfs best gezellig. Het was altijd even wachten op mijn vrienden, gezien dit nogal partycrashers konden zijn met hun perfecte timing, maar zij maakten het wel een stuk vermakelijker. En de alcohol, zonder enige judgement omdat ik de leeftijd bereikt heb dat het sociaal acceptabel is om glas na glas achterover te slaan. En dat deed ik dan ook, waarna ik het glas op de bar zette.
Ik stak mijn handen in mijn broekzakken, terwijl ik opnieuw de gehele zaal rondkeek. Natuurlijk had ik de gehele avond Payton kunnen vervelen, iets dat ik met genoegen deed, maar ik gunde haar ook wel een leuke avond. Ik zou sowieso op de alcohol letten die ze naar binnen zou werken zonder al te opvallend te wezen. We hadden zo onze seinen, en het leek erop dat ze mij daarin wel vertrouwde. het had me dan ook vreselijk goed gedaan dat ze me genoeg had vertrouwd om bij me in te trekken. Ondanks het leeftijdsverschil wist ik me zeker met de zwartharige raaf te vermaken. Ik kan me nog een tijd herinneren hoe ik zo jaloers op haar was omdat ze op onze moeder leek en ik dezelfde blonde lokken droeg als onze vader. Hierdoor gleed er dan ook een korte glimlach op mijn gezicht. Nostalgie was soms echt geweldig.
Ik merkte echter Marlene op in mijn ooghoek in een donkerblauwe jurk die prachtig afstak tegen haar getinte huid, waardoor ik me besefte dat ik toch weer gauw een glas champagne achter de kiezen moest gooien zodat ik dit nog een beetje vol kon gaan houden. Ondanks dat ik me keer op keer besefte dat het een grote fout was geweest, en ik mezelf telkens weer op mijn vingers sloeg ervoor wist ik die gedachten niet te laten verdwijnen. Het was een aantrekkelijke dame geweest, en mocht ze ouder zijn geweest dan zou ik mezelf niet verdoemen voor deze keuze. Het feit dat ze er echter met Cash had gestaan wist mijn interesse weg te halen van de jongedame, ondanks de aanwezigheid van een vreselijk ongemakkelijke Rose.
Zuchtend vergreep ik me dan ook weer naar een glas champagne van een voorbij zwevend dienblad, waar ik direct een slok van nam. Het was wel prima zo eigenlijk, mochten die eikels opschieten in ieder geval. Het werd toch echt wel eens tijd dat ze me kwamen verblijden met hun gezelschap. In mijn ooghoeken zag ik nog wel de nodige mensen die mijn blikken opzochten omdat zij een gesprek aan wilden gaan, maar ik had hen ogen gemeden. Ik was daar niet aan toe vandaag. Ik had geen zin om de andere docenten te spreken, evenals ouders van mijn leerlingen die of hun kinderen zouden beledigen, of hen de hemel in zouden prijzen. Het was sowieso altijd één van die twee, zonder enige mogelijkheid tot een tussenweg. Vreselijk.
LIFE IS TOO SHORT ——
NO MATTER WHAT PARTY YOU ARE AT.
|