• Ik heb zo het gevoel dat ik een mannenhater ben. Heel diep van binnen knaag er een negatieve gevoel van haat, leed, woede en pijn. Er zijn mannen die veel leed bij me opwekken, die zo hatelijk en onvergefelijk is. Het gevoel dat ze een dolk in je hart steken dat bloed en zwart wordt van de duistere leegde die ze achter laten. Ze laten me nog liever in de kou, zodat ik sterf in de duistere schaduwen. Een onzekere gevoel knaagt in me. Een gevoel dat er geen mannen zijn die om me geven. Nu niet en nooit niet. Ik ben voor hun ogen maar een object die lust opwekt.
    Een object zonder een persoonlijke identiteit, gevoelens en karaktereigenschappen. De waardeloze object die het altijd opzocht, ook al had ik nooit een sexy foto of naaktfoto gepost.
    De woede en leed knaagt in me. Als alle blikken konden doden dan had ik er voor gezorgt dat ze hadden verloren.

    ^Dit was mijn gevoel voor de meeste mannen^
    Ik mag van geluk spreken dat ik het nooit met een man heb gedaan, maar toch. Er zijn mannen die het naar één ding geïnteresseerd zijn in plaats van mijn persoonlijkheid. Ik kick ze nog liever in hun kruis. En dat meen ik ook oprecht.
    Ik zie mannen als saditische, gevoeloze en oppervlakkige schepsels, die heel erg seksistisch en gevoelloos zijn. Het lijkt alsof ze alleen meer duisternis en leed in de wereld veroorzaken.

    Het verbaast me ook niks dat psychopathische en narcistische stoornissen 3X keer bij mannen voorkomen. En het feit dat mannen vaak schuldig zijn van verkrachtingen, terrorisme, oorlogen, en andere vormen van mensenleed is ook niet nieuw.
    Het verder niet mijn bedoeling om alle mannen op te wereld op een pijnlijke manier naar benden te halen, maar ik wil even mijn frustraties uiten, die steeds in mijn gedachten worstelen. Ik heb verder niet gezegd dat alle mannen op de wereld zo wreed zijn, maar ik denk de laatste tijd zo hatelijk tegen de meeste mannen.


    Ik ben waarschijnlijk niet het enige die er zo over nadenkt.


    Nobody Say It was easy

    Mirinae schreef:
    Nou, als ik me even in haar schoenen plaats, zou ik het ook niet fijn vinden (puur voorbeeld) "???", "eh", "vreemd verhaal", zeggen dat het écht niet zo is maar daarna zeggen dat het begrepen wordt (in mijn ogen tegenstrijdig)- opmerkingen te lezen in zo'n topic. Want hiermee zeg je eigenlijk (indirect) dat het een fout van haar is. Zij zit fout, jullie hebben gelijk.
    Ik heb alleen even snel sommige reacties opgeschreven, want uitgebreid ga ik niet reageren op mobiel.

    lol, zoals matty eerder zei, ik snapte het verhaal niet helemaal.
    later heb ik er gewoon op gereageerd. maar ja is goed als ik blijbaar heb gezegd dat de topicmaakster fout zit 🤷‍♂️


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ik ben in de war.. Gaat het nu nog over het onderwerp van het topic, of houden we nu een zinloze discussie over zinloze reacties?(no_chears)


    everything, in time

    Meraki schreef:
    Ik ben in de war.. Gaat het nu nog over het onderwerp van het topic, of houden we nu een zinloze discussie over zinloze reacties?(no_chears)



    Tijd voor koffie.

    Ik vind het eerlijk gezegd een beetje lastig hier iets over te zeggen. Het zou ook verre van "okay" zijn om te zeggen dat je een hekel hebt aan alle Turken, omdat je slechte ervaring hebt gehad met een paar Turken. Dat geldt voor alles. Christenen, Moslims, Duitsers, Nederlanders, blanken, en ga zo maar door. Waarom zou het dan wel "okay" zijn dat iemand dit zegt over mannen?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Gadot schreef:
    Ik vind het eerlijk gezegd een beetje lastig hier iets over te zeggen. Het zou ook verre van "okay" zijn om te zeggen dat je een hekel hebt aan alle Turken, omdat je slechte ervaring hebt gehad met een paar Turken. Dat geldt voor alles. Christenen, Moslims, Duitsers, Nederlanders, blanken, en ga zo maar door. Waarom zou het dan wel "okay" zijn dat iemand dit zegt over mannen?


    Daar heb je gelijk in – maar het vindt onbewust toch plaats. Vrouwen zijn vaak bang als ze een groepje mannen zien staan op straat 's avonds omdat ze verhalen hebben gehoord over dat soort groepjes die anderen lastig vallen. Mensen doen de deur niet open voor verkopers omdat ze ervaringen hebben met verkopers die langdradig zijn en ontzettend kunnen doorduwen. Personeel van winkels die worden overvallen zijn levenslang angstig voor personen met dezelfde haarkleur. Ga maar door. De mens zit in elkaar om dingen (en vooral emoties) te generaliseren.


    Ik denk dat Quizlet sowieso niet de plek is om zo'n diepgewortelde en ernstige gevoelens kwijt te raken. Hoewel je hart luchten hier uiteraard altijd kan, zijn de meesten ook maar gewone tieners/twintigers die niet veel meer kunnen zeggen dan dat er nu al gezegd is. Ik denk dat je beter eens kan proberen professionele hulp te zoeken zodat de wereld en haar bewoners je weer wat aangenamer lijkt.


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Gadot schreef:
    Ik vind het eerlijk gezegd een beetje lastig hier iets over te zeggen. Het zou ook verre van "okay" zijn om te zeggen dat je een hekel hebt aan alle Turken, omdat je slechte ervaring hebt gehad met een paar Turken. Dat geldt voor alles. Christenen, Moslims, Duitsers, Nederlanders, blanken, en ga zo maar door. Waarom zou het dan wel "okay" zijn dat iemand dit zegt over mannen?


    Het is niet okay, maar te zeggen dat het haar fout is en dat ze zich niet zo moet voelen werkt alleen maar averechts.
    Hetzelfde bij mensen die zo'n haat hebben tegen bijvoorbeeld Turken (niet gewoon 'oh ik mag ze niet want ze pikken alles in blabla', maar een iets ergere oorzaak zoals misschien verkrachting, waardoor je een hekel krijgt aan iedereen van die afkomst), dan moet je niet diegene veroordelen dat hij/zij zich zo voelt.
    Je moet diegene er door heen helpen en laten zien dat de voordelen niet kloppen. Je moet diegene ondersteunen, niet afkraken. Anders los je het namelijk helemaal niet op.

    Het doel moet zijn om diegene van de vooroordelen af te helpen, niet om ze af te keuren, Want met afkeuren help je niks, behalve diegene zelf kutter te laten voelen.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Ten eerste vind ik het ongelooflijk jammer dat je je zo voelt. Waarschijnlijk heb je een heleboel nare ervaringen gehad met mannen en heb je hierdoor dit gevoel gekregen, en dat snap ik. Maar ik vind het ook enorm jammer dat je hierdoor aan het generaliseren bent geslagen. Hoe mannen jou vermoedelijk behandeld hebben, is fout. Maar generaliseren is ook fout.
    Ten tweede, je hart luchten mag zeker, en ik zou je ook niet willen ontmoedigen het te doen, maar misschien is Q niet de beste plaats voor dit. Ik denk dat bijvoorbeeld een psycholoog je enorm goed zou kunnen helpen als je met zo'n diepe haatgevoelens zit, en ik hoop van harte dat je het leert verwerken. ^

    [ bericht aangepast op 22 juni 2017 - 16:12 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Ik ga me er toch nog even een keer mee bemoeien. Ik reageerde met "eh" omdat ik daadwerkelijk niet snap(te) wat de topicstarter met dit topic bedoelde, NIET dat zij per se fout zat. Dat zij haar hart wil luchten vind ik alleszins oké, maar om het op deze manier te doen, is totaal niet handig. Ik vind het ronduit belachelijk wat er over mannen wordt gezegd. Ze spreekt zichzelf ook tegen:

    Ik zie mannen als saditische, gevoeloze en oppervlakkige schepsels, die heel erg seksistisch en gevoelloos zijn. Het lijkt alsof ze alleen meer duisternis en leed in de wereld veroorzaken.

    Het verbaast me ook niks dat psychopathische en narcistische stoornissen 3X keer bij mannen voorkomen. En het feit dat mannen vaak schuldig zijn van verkrachtingen, terrorisme, oorlogen, en andere vormen van mensenleed is ook niet nieuw.

    En vervolgens staat er, alsof er niks gebeurd is, dit:

    Het verder niet mijn bedoeling om alle mannen op te wereld op een pijnlijke manier naar benden te halen, maar ik wil even mijn frustraties uiten, die steeds in mijn gedachten worstelen.

    Het ene heft het ander niet op, vind ik. Eerst zegt ze dat ze mannen sadistisch vindt en dat zij zorgen voor alle ellende in de wereld, maar dan merkt ze doodleuk op dat het niet haar bedoeling was om alle mannen op de wereld zo te noemen. Ik ben geen man, maar als iemand dit over (blanke, blonde, blauwogige) vrouwen had gezegd, zou ik net zo kwaad en gekwetst zijn als de jongens die hier hebben gereageerd.

    Ik heb vaker topics van deze TS gezien en ik moet zeggen dat ik bij nummer vier wel het idee heb dat ik er een beetje klaar mee ben. Het is natuurlijk vervelend dat ze zich zo voelt en dat zij deze ervaringen heeft gehad met mannen, maar dat aantal is denk ik op twee handen te tellen, terwijl er op deze aarde meer dan drie miljard mannen rondlopen.

    Ik ben het ook eens met Gadot. Als dit over vrouwen was gezegd, was waarschijnlijk iedereen kwaad geworden over zo'n anti-feministische opmerking. Ik snap dat niet alles even makkelijk over te brengen is op het internet, maar zo langzaamaan vind ik toch dat men het wel iets beter mag formuleren.


    You gave me my life all those years ago, now I give you yours.

    Snowdog schreef:
    Sommige reacties hierop...jongens alsjeblieft. Ja, het is geen visie die we zouden moeten toejuichen, maar kom op! Ze heeft overduidelijk erge dingen meegemaakt. Toon een beetje respect aub. Dank u.


    Bedankt voor jouw begrip!

    Rohrer schreef:
    Ik vind het best wel erg hoe mensen hier op de topicmaakster reageren.
    Dit is een meisje (of vrouw, ik weet haar leeftijd niet) die duidelijk erge dingen heeft meegemaakt.
    Door haar vele verkeerde ervaringen heeft zijn een haat voor mannen gekregen, dit is waarschijnlijk voort gesprongen uit een grote angst voor ze.

    Ze verteld dat ze bij mannen een gevoel krijgt van 'haat, leed, woede en pijn'. Als ze aan mannen denkt, denkt zal aan allemaal hatelijke en onvergeeflijk leed dat ze heeft meegemaakt (waarschijnlijk met mannen). Ze voelt zich een lustobject en niet als een gewoon persoon. Ze verteld zelfs dat ze zo wordt behandeld, ondanks dat ze het nooit provoceerde met sexy foto's of naaktfoto's. Dit laat duidelijk zien dat ze op een of andere manier is misbruikt door mannen. En dat haar zo veel pijn heeft gedaan dat ze nu een angst en haat heeft ontwikkeld voor mannen.
    Al deze gevoelens leiden er tot dat ze de mannen waarmee ze ervaring heeft gehad, in elke man ziet. Zelfs als dat niet zo is. Zo voelt het voor haar. En dat is oprecht heel erg. Kan je je dat gevoel voorstellen, dat er zo iets erg met je is gebeurd dat je complete tunnelvisie krijgt. Dat je, ondanks dat je waarschijnlijk niet wilt dat je zo erg bent, dat je er toch niks aan kan doen dat je, elke keer als je naar een man kijkt, het gevoel krijgt dat hij zich zo gedraagt?
    Daarna verteld ze nog meer hoe zij zich er bij voelt, dat haar haat zo erg is dat ze ze ziet als wezens die verkrachtingen, terrorisme, oorlogen en ander mensenleed aan doen.

    Daarna verteld ze dat ze mannen niet zo wilt generaliseren, maar dat dat wel zo gebeurt. Dat er gevoelens en gedachtes in haar hoofd zitten die zeggen dat het zo zit.

    En dan zeggen mensen hier dat het aan haar ligt, dat ze moet veranderen en dat de fout bij haar ligt? Ondanks dat ze waarschijnlijk iets heel ergs heeft meegemaakt en nu allemaal gevoelens krijgt die ze niet wilt krijgen.
    Dat vind ik echt heel erg. In plaats van haar afkraken, sta bij haar en probeer haar hier door heen te helpen. Probeer haar te steunen in het terug vinden van het vertrouwen naar mannen.

    Maar geef niet al dit soort harteloze berichtjes, want daarmee doe je haar alleen nog maar meer pijn. Het is alsof je zegt dat ze al haar nare ervaringen maar moet vergeten, want wat ze voelt klopt niet.
    Dat is alsof je zegt dat vrouwen die verkracht zijn, maar moeten vergeten dat ze verkracht zijn. Dat is alsof je zegt dat mensen die mishandeld zijn, dat maar gewoon moeten vergeten en zich moeten gedragen alsof ze nooit mishandeld zijn.

    En dat is fout. Dat is heel, heel, heel erg fout.


    Bedankt dat je een soort van voor me opkomt. Vergeleken met de eerste twintig reacties van dit topic zijn er eindelijk wel mensen die wel begrip hebben.

    En voor de mensen die in het algemeen zeggen dat ik een seksistisch ben. Mensen geef me een enkel reden waarom ik in vredesnaam een seksist ben? ):< Staat er soms met grote letters dat ik erom vroeg? Ik heb nooit iets sexy of naakt van mezelf gepost, en dat wil ik ook zo houden.. En btw Ik heb zelf een enorme afkeer aan seks. En nare dingen kan je niet automatisch snel vergeten. Het is hetzelfde als tegen iemand keihard in het gezicht zeggen: ''Het is jouw eigen schuld. Het ligt aan jouw en niet aan die fouten mannen zelf."

    Maar ik wil verder eerlijk opbiechten dat het een deel uit angst. Ik wil verder nog zeggen dat ik nooit verkracht was. Maar er zijn wel veel leed en pijn door mannen veroorzaakt.


    Nobody Say It was easy

    blackpit schreef:
    (...)

    Bedankt dat je een soort van voor me opkomt. Vergeleken met de eerste twintig reacties van dit topic zijn er eindelijk wel mensen die wel begrip hebben.

    En voor de mensen die in het algemeen zeggen dat ik een seksistisch ben. Mensen geef me een enkel reden waarom ik in vredesnaam een seksist ben? ):< Staat er soms met grote letters dat ik erom vroeg? Ik heb nooit iets sexy of naakt van mezelf gepost, en dat wil ik ook zo houden.. En btw Ik heb zelf een enorme afkeer aan seks. En nare dingen kan je niet automatisch snel vergeten. Het is hetzelfde als tegen iemand keihard in het gezicht zeggen: ''Het is jouw eigen schuld. Het ligt aan jouw en niet aan die fouten mannen zelf."

    Maar ik wil verder eerlijk opbiechten dat het een deel uit angst. Ik wil verder nog zeggen dat ik nooit verkracht was. Maar er zijn wel veel leed en pijn door mannen veroorzaakt.



    Seksisme heeft niets te maken met sexy zijn of seks willen – het houdt in dat je anderen veroordeelt op basis van hun sekse (of ze man / vrouw zijn). (:


    Gareth schreef:
    Ik ga me er toch nog even een keer mee bemoeien. Ik reageerde met "eh" omdat ik daadwerkelijk niet snap(te) wat de topicstarter met dit topic bedoelde, NIET dat zij per se fout zat. Dat zij haar hart wil luchten vind ik alleszins oké, maar om het op deze manier te doen, is totaal niet handig. Ik vind het ronduit belachelijk wat er over mannen wordt gezegd. Ze spreekt zichzelf ook tegen:

    (...)
    Het ene heft het ander niet op, vind ik. Eerst zegt ze dat ze mannen sadistisch vindt en dat zij zorgen voor alle ellende in de wereld, maar dan merkt ze doodleuk op dat het niet haar bedoeling was om alle mannen op de wereld zo te noemen. Ik ben geen man, maar als iemand dit over (blanke, blonde, blauwogige) vrouwen had gezegd, zou ik net zo kwaad en gekwetst zijn als de jongens die hier hebben gereageerd.

    Ik heb vaker topics van deze TS gezien en ik moet zeggen dat ik bij nummer vier wel het idee heb dat ik er een beetje klaar mee ben. Het is natuurlijk vervelend dat ze zich zo voelt en dat zij deze ervaringen heeft gehad met mannen, maar dat aantal is denk ik op twee handen te tellen, terwijl er op deze aarde meer dan drie miljard mannen rondlopen.

    Ik ben het ook eens met Gadot. Als dit over vrouwen was gezegd, was waarschijnlijk iedereen kwaad geworden over zo'n anti-feministische opmerking. Ik snap dat niet alles even makkelijk over te brengen is op het internet, maar zo langzaamaan vind ik toch dat men het wel iets beter mag formuleren.


    haha thanks, dit dus 😅


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Gareth schreef:
    Ik snap dat niet alles even makkelijk over te brengen is op het internet, maar zo langzaamaan vind ik toch dat men het wel iets beter mag formuleren.

    Dan had je het ook beter kunnen formuleren dan alleen 'eh' als je het niet snapte. En wat hield je tegen om het gewoon te vragen/formuleren wat zij met dit topic bedoelde?
    Daarnaast gaf de topic maakster daarop een sarcastisch antwoord waaruit blijkt dat ze die opmerking niet waardeerde en jij 'graag gedaan,' waarna je pas zei dat je het niet snapte. Dat zijn echt van die overbodige reacties.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2017 - 17:03 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Shishimato schreef:
    (...)
    Dan had je het ook beter kunnen formuleren dan alleen 'eh' als je het niet snapte. En wat hield je tegen om het gewoon te vragen/formuleren wat zij met dit topic bedoelde?
    Daarnaast gaf de topic maakster daarop een sarcastisch antwoord waaruit blijkt dat ze die opmerking niet waardeerde en jij 'graag gedaan,' waarna je pas zei dat je het niet snapte. Dat zijn echt van die overbodige reacties.


    Daar is wel een punt. 👏


    Nobody Say It was easy

    Shishimato schreef:
    (...)
    Dan had je het ook beter kunnen formuleren dan alleen 'eh' als je het niet snapte. En wat hield je tegen om het gewoon te vragen/formuleren wat zij met dit topic bedoelde?
    Daarnaast gaf de topic maakster daarop een sarcastisch antwoord waaruit blijkt dat ze die opmerking niet waardeerde en jij 'graag gedaan,' waarna je pas zei dat je het niet snapte. Dat zijn echt van die overbodige reacties.


    Over overbodige reacties gesproken. :') Ik zal mijn mond wel houden dan, want blijkbaar kunnen de tere zieltjes er niet tegen of zo.


    You gave me my life all those years ago, now I give you yours.