• Ik heb zo het gevoel dat ik een mannenhater ben. Heel diep van binnen knaag er een negatieve gevoel van haat, leed, woede en pijn. Er zijn mannen die veel leed bij me opwekken, die zo hatelijk en onvergefelijk is. Het gevoel dat ze een dolk in je hart steken dat bloed en zwart wordt van de duistere leegde die ze achter laten. Ze laten me nog liever in de kou, zodat ik sterf in de duistere schaduwen. Een onzekere gevoel knaagt in me. Een gevoel dat er geen mannen zijn die om me geven. Nu niet en nooit niet. Ik ben voor hun ogen maar een object die lust opwekt.
    Een object zonder een persoonlijke identiteit, gevoelens en karaktereigenschappen. De waardeloze object die het altijd opzocht, ook al had ik nooit een sexy foto of naaktfoto gepost.
    De woede en leed knaagt in me. Als alle blikken konden doden dan had ik er voor gezorgt dat ze hadden verloren.

    ^Dit was mijn gevoel voor de meeste mannen^
    Ik mag van geluk spreken dat ik het nooit met een man heb gedaan, maar toch. Er zijn mannen die het naar één ding geïnteresseerd zijn in plaats van mijn persoonlijkheid. Ik kick ze nog liever in hun kruis. En dat meen ik ook oprecht.
    Ik zie mannen als saditische, gevoeloze en oppervlakkige schepsels, die heel erg seksistisch en gevoelloos zijn. Het lijkt alsof ze alleen meer duisternis en leed in de wereld veroorzaken.

    Het verbaast me ook niks dat psychopathische en narcistische stoornissen 3X keer bij mannen voorkomen. En het feit dat mannen vaak schuldig zijn van verkrachtingen, terrorisme, oorlogen, en andere vormen van mensenleed is ook niet nieuw.
    Het verder niet mijn bedoeling om alle mannen op te wereld op een pijnlijke manier naar benden te halen, maar ik wil even mijn frustraties uiten, die steeds in mijn gedachten worstelen. Ik heb verder niet gezegd dat alle mannen op de wereld zo wreed zijn, maar ik denk de laatste tijd zo hatelijk tegen de meeste mannen.


    Ik ben waarschijnlijk niet het enige die er zo over nadenkt.


    Nobody Say It was easy

    Dunphy schreef:
    uh als man ben ik best offended haha. oke een paar mannen hebben je kwaad gedaan is dat een reden om de rest te haten?


    There there. Nee, ik snap dat je offended bent, maar het is gewoon gebaseerd op 'als een paar het doen zal iedereen het wel doen'. Niet persoonlijk nemen dit.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2017 - 22:49 ]


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Al met al vind ik niet, hoe verschrikkelijk jouw ervaringen ook zijn geweest, dat je het recht hebt je zo uit te laten. Er zitten overal rotte appels tussen.

    Ik weet niet wat je hebt meegemaakt, maar je kan niet iedereen over een kam scheren.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Er zijn inderdaad mannen die zijn zoals jij beschrijft. Het is jammer dat je zulke slechte ervaringen hebt met mannen. Helaas ben je dan blijkbaar nooit een man tegengekomen die anders is. En ja, die zijn er. Genoeg. Je hoort vaak alleen van die hufters, omdat de 'normale' mannen gewoon aardige, rustige gasten zijn die geen onrust stoken.
    Plus, er zijn ook vrouwen die zijn zoals jij beschrijft. Niet alle vrouwen zijn respectvolle lieverdjes die alles over hebben voor hun partner en altijd eerlijk zijn.
    Het leven is niet zo zwart-wit.

    Als je op die manier redeneert kun je ook zeggen dat alle Oostenrijkers slecht zijn, omdat Adolf Hitler toevallig uit Oostenrijk kwam. Of je zou de Duitsers van nu kunnen haten om wat er in de jaren 39-45 gebeurd is.

    Je kunt de wereld niet enkel in zwart en wit optekenen. Er is zo veel grijs. En grijs maak je door zwart en wit te combineren, je moet die twee dus niet compleet apart van elkaar zien.

    @Topic Starter,

    Je moest je ei kwijt. Simpel.

    Ik hoop voor je dat je wat positievere ervaringen krijgt met mannen en ook vrouwen, maar dat kun je alleen voor jezelf mogelijk maken met meer vertrouwen.

    Makkelijker gezegd dan gedaan, maar niet onmogelijk.

    Wat super kut dat je zoveel nare ervaringen hebt opgedaan en daardoor nu deze overtuiging hebt over de meeste mannen.

    Zou je hier iets anders mee willen? Ik denk dat je zelf ook verstandelijk kan beredeneren dat echt niet alle mannen zo zouden zijn zoals je ook schrijft, maar het op dit moment wel heel sterk voelt. Wat je natuurlijk goed recht is gezien je negatieve ervaringen...

    Maar ik kan me zo voorstellen dat je jezelf ook erg mee in de weg zit, aangezien er heel veel mannen op de wereld zijn, dat lijkt me een heel onveilig gevoel geven. Los ervan of die onveiligheid ook daadwerkelijk zo is of niet, het is nu op dit moment jouw gevoel. Maar zou je wel heel erg gunnen dat je het anders ook weer zou kunnen zien.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik vind dit nogal heftig eigenlijk.


    26 - 02 - '16

    Ze zegt dat ze nare ervaringen heeft met mannen, dan begint ze over het feit dat ze vaker mentaal ziek zijn en vaker aanslagen plegen. Mis ik iets of hoort dit helemaal niet bij het onderwerp?


    Heaven is a place that we all have

    Dunphy schreef:
    Ze zegt dat ze nare ervaringen heeft met mannen, dan begint ze over het feit dat ze vaker mentaal ziek zijn en vaker aanslagen plegen. Mis ik iets of hoort dit helemaal niet bij het onderwerp?


    Uh. Ik deel je mening. Het is wat omslachtig allemaal.


    26 - 02 - '16

    Dunphy schreef:
    Ze zegt dat ze nare ervaringen heeft met mannen, dan begint ze over het feit dat ze vaker mentaal ziek zijn en vaker aanslagen plegen. Mis ik iets of hoort dit helemaal niet bij het onderwerp?[/q]
    I agree about that.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2017 - 16:10 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Als je na wat nare ervaringen met enkel bepaalde personen van een bepaalde groep de conclusie trekt dat de hele groep verrot is en terrorisme erbij haalt, zou ik je aanraden om te kijken waar die woede vandaan komt, deze reactie op dingen is namelijk niet helemaal fijn voor jou of voor anderen.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2017 - 15:04 ]


    Tijd voor koffie.

    Weet je wat me nou echt vaker opvalt? Dat er weinig sympathie wordt opgedaan als iemand hier op Quizlet door een topic wordt aangevallen, wat niet eens zo bedoeld was. Ik bedoel, laten we wel wezen, ik denk niet dat het topic maakster gisteren eens dacht leuk te zijn om zo'n topic te maken en (heel) Quizlet aan te vallen. So, hold your horses people.
    Ze zegt ook dat ze er gewoon mee zit, want ik begrijp wel dat dit heel vervelend voor haar is, als ze echt zulke vervelende ervaringen heeft opgedaan bij mannen dat ze daar tevens met een negatief beeld naar kijkt. Al die opmerkingen van 'eh' en betweterige, 'wijze' antwoorden van 'maar jij bent nu ook seksistisch bezig'. Daar heeft ze echt wat aan, guys. Als jullie het willen behalen dat minder users zich nog openen -- be my guest. Daarnaast zie ik jullie ook niet zo leuk reageren als jullie een topic hebben geopend, iets van het hart wil, en er dan op zulke reacties leuk en gezellig antwoorden. Dus als jij het niet leuk vindt, doe je het ook niet bij een ander.
    Ik geloof niet dat het topic maakster dit zo bedoeld heeft, gezien ze zelf ook vermeld dat ze dit naar vind.

    Goed, mijn vraag naar de topicmaakster is: haat je ze ook echt of komt er ook een vorm van angst in voor? Zo ja, heb je dan ook misschien aan androfobie gedacht?
    Mijn advies is, hoewel je er niet naar gevraagd hebt, dat je misschien wat meer de negatieve gedachten mag wegcijferen. Betrap je jezelf er weer op als je denkt wat een ongelooflijke, vieze zak het is als een bepaalde man een seksistische opmerking maakt? Probeer de kaken op elkaar te houden en richt er geen aandacht op. Desnoods zeg je iets als dat je het niet fijn vindt, maar uit eigen ervaring vinden die mannen dat altijd leuk en benoemen ze je tot partypooper. Probeer je op het positieve te richten, je eigen leuke dingen te doen om jezelf af te leiden van de nare, negatieve gedachten (en afgeleid van wat er voorbij kwam in het topic: misschien ook niet zoveel geloven van het internet, ze kunnen van alles schrijven wat niet zo is).
    Ik hoop voor je dat je er wat aan hebt. En het is wellicht handig als je er met een psych over praat. Die weten er beter mee om te gaan. Als je daadwerkelijk een trauma hebt overgehouden aan je ervaringen met mannen, is het beter er hiermee met een psych te spreken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Persoonlijk vind ik het raar dat je nu alle jongens/mannen over één kam scheert. Maar hé, dat is slechts mijn mening. En zo goed als dat ik mijn mening hebben mag, ben jij natuurlijk ook vrij om jouw mening te hebben. ^^ Echter wil ik je wel vragen of je toch niet een beetje na wilt denken over je mening. Of dat je niet toch de jongens/mannen een kans wilt geven. Je zegt namelijk slechte ervaringen te hebben, en dat spijt me voor je. Maar toch is echt níét iedere jongen/man hetzelfde. En gelukkig maar. Er zitten dus echt wel goede personen tussen. En ik hoop voor jou dat je die zult ontmoeten en dat je zult inzien dat niet iedere jongen/man slecht is.
    Succes anyways, hugs. <3


    Smile. You're beautiful. <3

    Shishimato schreef:
    Weet je wat me nou echt vaker opvalt? Dat er weinig sympathie wordt opgedaan als iemand hier op Quizlet door een topic wordt aangevallen, wat niet eens zo bedoeld was. Ik bedoel, laten we wel wezen, ik denk niet dat het topic maakster gisteren eens dacht leuk te zijn om zo'n topic te maken en (heel) Quizlet aan te vallen. So, hold your horses people.
    Ze zegt ook dat ze er gewoon mee zit, want ik begrijp wel dat dit heel vervelend voor haar is, als ze echt zulke vervelende ervaringen heeft opgedaan bij mannen dat ze daar tevens met een negatief beeld naar kijkt. Al die opmerkingen van 'eh' en betweterige, 'wijze' antwoorden van 'maar jij bent nu ook seksistisch bezig'. Daar heeft ze echt wat aan, guys. Als jullie het willen behalen dat minder users zich nog openen -- be my guest. Daarnaast zie ik jullie ook niet zo leuk reageren als jullie een topic hebben geopend, iets van het hart wil, en er dan op zulke reacties leuk en gezellig antwoorden. Dus als jij het niet leuk vindt, doe je het ook niet bij een ander.
    Ik geloof niet dat het topic maakster dit zo bedoeld heeft, gezien ze zelf ook vermeld dat ze het naar vindt.


    Als mensen teksten schrijven zoals;
    Ik zie mannen als saditische, gevoeloze en oppervlakkige schepsels, die heel erg seksistisch en gevoelloos zijn. Het lijkt alsof ze alleen meer duisternis en leed in de wereld veroorzaken.

    Het verbaast me ook niks dat psychopathische en narcistische stoornissen 3X keer bij mannen voorkomen. En het feit dat mannen vaak schuldig zijn van verkrachtingen, terrorisme, oorlogen, en andere vormen van mensenleed is ook niet nieuw
    .

    Vind ik het niet heel gek dat daar heftige reacties op komen. Dan kan ze het nog zo vervelend vinden, dat ze dat denkt, maar ze zegt het wel op de manier waarop ze het zegt en dat vind ik eigenlijk al erg genoeg. Ze had het ook anders kunnen verwoorden. Het is net alsof ik zeg 'je paarse rok is echt heel erg fucking lelijk, maar ik vind het wel jammer dat ik dat vind' (beetje interpretatieve analogie). Afijn, je kunt iets vinden, weten dat die reactie niet helemaal goed is en het alsnog goed verwoorden.

    Verder vind ik dat er nog best wel begripvol gereageerd wordt, veel mensen bieden hulp aan. Ook kan ik mensen hun schrikreactie niet kwalijk nemen, het is serieus een hele extreme reactie, die gewoon best een beetje beledigend is, daar mag naar mijn mening best wat van gezegd worden.
    Verder begrijp ik je punt op zich wel hoor, maar dat is in principe ook niet echt nieuw. Vroeger was het echt vele malen erger - wat het nu niet goed maakt, maar ik vind dat iedereen nog best goed reageert de laatste tijd.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2017 - 10:53 ]


    Tijd voor koffie.

    ^ Oh lol, als je denkt dat het vroeger erger was dan heb je het mis. Misschien dat het sneller te merken was, omdat het openbaar was, maar er gebeurd nog genoeg waarvan (bijna) niemand afweet. Maar goed, ervaringen hè.

    Net zoals dat de TS slechte ervaringen heeft met mannen, blijkbaar. Dus laten we niet oordelen als we haar (volledige) verhaal niet kennen. Er is haar duidelijk veel overkomen waar ze nog altijd mee struggelt. Dat is iets voor haar om uit te zoeken, aangezien ze (uit haar tekst halend) zelf ook wel doorheeft dat niet iedere man zo is. Ik vind het dan ook vreemd dat er reacties zijn met bijv. alleen "ehhh", daar heeft ze verder niets aan. Maar hey, je komt in elk geval weer lekker aan de posts hè.
    Anyways, sterkte voor de TS. Ik hoop dat je ermee om kunt leren gaan en mannen/jongens ontmoet die niét zo zijn.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Alfred_J_Kwak schreef:
    (...).

    Vind ik het niet heel gek dat daar heftige reacties op komen. Dan kan ze het nog zo vervelend vinden, dat ze dat denkt, maar ze zegt het wel op de manier waarop ze het zegt en dat vind ik eigenlijk al erg genoeg. Ze had het ook anders kunnen verwoorden. Het is net alsof ik zeg 'je paarse rok is echt heel erg fucking lelijk, maar ik vind het wel jammer dat ik dat vind' (beetje interpretatieve analogie). Afijn, je kunt iets vinden, weten dat die reactie niet helemaal goed is en het alsnog goed verwoorden.

    Verder vind ik dat er nog best wel begripvol gereageerd wordt, veel mensen bieden hulp aan. Ook kan ik mensen hun schrikreactie niet kwalijk nemen, het is serieus een hele extreme reactie, die gewoon best een beetje beledigend is, daar mag naar mijn mening best wat van gezegd worden.
    Verder begrijp ik je punt op zich wel hoor, maar dat is in principe ook niet echt nieuw. Vroeger was het echt vele malen erger - wat het nu niet goed maakt, maar ik vind dat iedereen nog best goed reageert de laatste tijd.

    Ik snap die punten ook zeker wel, tenminste als er daadwerkelijk in de reactie goede punten bijstaan, maar iemand afrekenen op zijn eigen ervaringen? Wie weet, straks is ze haar leven lang misbruikt (ik zeg niet dat het zo is, het is een voorbeeld), en wordt er nu tegen haar gezegd dat ze haar gedachtegang bijgewerkt moet worden (dus niet degene die haar dit hebben aangedaan) en zij de foute is. Dat is voor mij iets straffen als dat ze het niet zelf gedaan heeft, want in feite is dat ook zo. Er word geluisterd naar de meerderheid en niet naar de ene 'zwarte schaap'. Ik leg het er wellicht een beetje dik op, maar zo zie ik wel wat hier gebeurd.

    De reacties hebben gelijk wat betreft het niet alles geloven van het internet en dat niet alle mannen zo zijn, maar als je je leven lang misbruikt wordt (nogmaals, dit is niet zo, maar ik noem even een voorbeeld - anders is het zo in het duister grijpen) dan snap ik dat je een afkeer jegens mannen krijgt. Vandaar ook mijn advies voor het gaan naar de psych.


    Don't walk. Run, you sheep, run.