• Ik heb zo het gevoel dat ik een mannenhater ben. Heel diep van binnen knaag er een negatieve gevoel van haat, leed, woede en pijn. Er zijn mannen die veel leed bij me opwekken, die zo hatelijk en onvergefelijk is. Het gevoel dat ze een dolk in je hart steken dat bloed en zwart wordt van de duistere leegde die ze achter laten. Ze laten me nog liever in de kou, zodat ik sterf in de duistere schaduwen. Een onzekere gevoel knaagt in me. Een gevoel dat er geen mannen zijn die om me geven. Nu niet en nooit niet. Ik ben voor hun ogen maar een object die lust opwekt.
    Een object zonder een persoonlijke identiteit, gevoelens en karaktereigenschappen. De waardeloze object die het altijd opzocht, ook al had ik nooit een sexy foto of naaktfoto gepost.
    De woede en leed knaagt in me. Als alle blikken konden doden dan had ik er voor gezorgt dat ze hadden verloren.

    ^Dit was mijn gevoel voor de meeste mannen^
    Ik mag van geluk spreken dat ik het nooit met een man heb gedaan, maar toch. Er zijn mannen die het naar één ding geïnteresseerd zijn in plaats van mijn persoonlijkheid. Ik kick ze nog liever in hun kruis. En dat meen ik ook oprecht.
    Ik zie mannen als saditische, gevoeloze en oppervlakkige schepsels, die heel erg seksistisch en gevoelloos zijn. Het lijkt alsof ze alleen meer duisternis en leed in de wereld veroorzaken.

    Het verbaast me ook niks dat psychopathische en narcistische stoornissen 3X keer bij mannen voorkomen. En het feit dat mannen vaak schuldig zijn van verkrachtingen, terrorisme, oorlogen, en andere vormen van mensenleed is ook niet nieuw.
    Het verder niet mijn bedoeling om alle mannen op te wereld op een pijnlijke manier naar benden te halen, maar ik wil even mijn frustraties uiten, die steeds in mijn gedachten worstelen. Ik heb verder niet gezegd dat alle mannen op de wereld zo wreed zijn, maar ik denk de laatste tijd zo hatelijk tegen de meeste mannen.


    Ik ben waarschijnlijk niet het enige die er zo over nadenkt.


    Nobody Say It was easy

    Gadot schreef:
    (...)

    Als andere mensen je niet hoeven te respecteren, dan zou je ook anders reageren op de reacties hier.

    Uit jouw beginpost haal ik dat je het niet film vindt wanneer mannen je denigrerend behandelen, maar dan moet je zelf ook anderen niet denigrerend behandelen.


    Behandel ik iedereen hier respectloos als waardeloze mensen? Jij vind dat ik andere respectloos behandeld ook al bedoel ik dat niet zo. Dus jij wilt zeggen dat het probleem aan mij zelf ligt?
    Ben ik dan zo gemeen en respectloos tegen anderen?


    Nobody Say It was easy

    Bij mij was het echt een van mijn beste vrienden die me eraan herinnerde dat er echt nog gentlemen bestaan! Eentje die toch nog even de deur van zijn auto openhoudt voor je of zware spullen van je overneemt! Heerlijk als je die toch nog tegen komt! Je moet ze maar treffen, maar dan wordt je er zo snel weer aan herinnerd hoe fijn mannelijke vrienden kunnen zijn ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik heb al reageerd op het topic zelf, het enige ding dat ik me nu afvraag is hoe het komt dat quasi al de topics van deze topicstartster zo snel ontsporen en er altijd zo'n discussie onstaat (cat)


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Gareth schreef:
    Ik wil ook nog even melden dat er waarschijnlijk ook (veel) mannen zullen zijn die zich net als jij zo voelen, weliswaar niet allemaal over andere mannen, maar ook over vrouwen. Vrouwen zijn niet zo lief en onschuldig als ze er af en toe uit zien. Ook zij maken zich schuldig aan mishandeling en intimidatie.


    Mee eens!

    Ik heb zelf rotervaringen met zowel vrouwen als met mannen.

    Kowalski schreef:
    Ik heb al reageerd op het topic zelf, het enige ding dat ik me nu afvraag is hoe het komt dat quasi al de topics van deze topicstartster zo snel ontsporen en er altijd zo'n discussie onstaat (cat)


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Kowalski schreef:
    Ik heb al reageerd op het topic zelf, het enige ding dat ik me nu afvraag is hoe het komt dat quasi al de topics van deze topicstartster zo snel ontsporen en er altijd zo'n discussie onstaat (cat)


    Het zou vast aan mij liggen.


    Nobody Say It was easy

    Klaver schreef:
    (...)
    lol, zoals matty eerder zei, ik snapte het verhaal niet helemaal.
    later heb ik er gewoon op gereageerd. maar ja is goed als ik blijbaar heb gezegd dat de topicmaakster fout zit 🤷‍♂️

    De topicmaakster had er nog naar gevraagd en
    Klaver schreef:
    (...)
    omdat ik het nogal een vreemd verhaal vind
    het komt op mij over alsof alle mannen fout zijn

          dit is inderdaad geen leuke bijdrage aan het topic, nee. Of wil jij zeggen van wel? Als je het niet snapt, zou ik er gewoon naar vragen (zoals Rohrer eerder mijn gedachten geweldig weet te verwoorden “. . .dat we niet moeten kijken naar wat er wordt gezegd, maar naar waarom het wordt gezegd.”
          & @ Gareth: Even een serieuze vraag, want als je het topic niet snapt, wat valt er dan niet te begrijpen? Lijkt mij namelijk allemaal duidelijk genoeg.

    Ik ben het ook eens met Gadot. Als dit over vrouwen was gezegd, was waarschijnlijk iedereen kwaad geworden over zo'n anti-feministische opmerking. Ik snap dat niet alles even makkelijk over te brengen is op het internet, maar zo langzaamaan vind ik toch dat men het wel iets beter mag formuleren.

    Nee hoor, dan had ik precies hetzelfde gereageerd. Als het duidelijk is dat degene ervan weet en er wat aan wilt doen, zou ik zeker zo reageren.
    Ik verwijs je, jullie, etc., even door naar de geweldige reactie van Rohrer, want die is denk ik niet gelezen zo te zien. Veel plezier (opnieuw) met lezen.

    Rohrer schreef:
    Ik vind het best wel erg hoe mensen hier op de topicmaakster reageren.
    Dit is een meisje (of vrouw, ik weet haar leeftijd niet) die duidelijk erge dingen heeft meegemaakt.
    Door haar vele verkeerde ervaringen heeft zijn een haat voor mannen gekregen, dit is waarschijnlijk voort gesprongen uit een grote angst voor ze.

    Ze verteld dat ze bij mannen een gevoel krijgt van 'haat, leed, woede en pijn'. Als ze aan mannen denkt, denkt zal aan allemaal hatelijke en onvergeeflijk leed dat ze heeft meegemaakt (waarschijnlijk met mannen). Ze voelt zich een lustobject en niet als een gewoon persoon. Ze verteld zelfs dat ze zo wordt behandeld, ondanks dat ze het nooit provoceerde met sexy foto's of naaktfoto's. Dit laat duidelijk zien dat ze op een of andere manier is misbruikt door mannen. En dat haar zo veel pijn heeft gedaan dat ze nu een angst en haat heeft ontwikkeld voor mannen.
    Al deze gevoelens leiden er tot dat ze de mannen waarmee ze ervaring heeft gehad, in elke man ziet. Zelfs als dat niet zo is. Zo voelt het voor haar. En dat is oprecht heel erg. Kan je je dat gevoel voorstellen, dat er zo iets erg met je is gebeurd dat je complete tunnelvisie krijgt. Dat je, ondanks dat je waarschijnlijk niet wilt dat je zo erg bent, dat je er toch niks aan kan doen dat je, elke keer als je naar een man kijkt, het gevoel krijgt dat hij zich zo gedraagt?
    Daarna verteld ze nog meer hoe zij zich er bij voelt, dat haar haat zo erg is dat ze ze ziet als wezens die verkrachtingen, terrorisme, oorlogen en ander mensenleed aan doen.

    Daarna verteld ze dat ze mannen niet zo wilt generaliseren, maar dat dat wel zo gebeurt. Dat er gevoelens en gedachtes in haar hoofd zitten die zeggen dat het zo zit.

    En dan zeggen mensen hier dat het aan haar ligt, dat ze moet veranderen en dat de fout bij haar ligt? Ondanks dat ze waarschijnlijk iets heel ergs heeft meegemaakt en nu allemaal gevoelens krijgt die ze niet wilt krijgen.
    Dat vind ik echt heel erg. In plaats van haar afkraken, sta bij haar en probeer haar hier door heen te helpen. Probeer haar te steunen in het terug vinden van het vertrouwen naar mannen.

    Maar geef niet al dit soort harteloze berichtjes, want daarmee doe je haar alleen nog maar meer pijn. Het is alsof je zegt dat ze al haar nare ervaringen maar moet vergeten, want wat ze voelt klopt niet.
    Dat is alsof je zegt dat vrouwen die verkracht zijn, maar moeten vergeten dat ze verkracht zijn. Dat is alsof je zegt dat mensen die mishandeld zijn, dat maar gewoon moeten vergeten en zich moeten gedragen alsof ze nooit mishandeld zijn.

    En dat is fout. Dat is heel, heel, heel erg fout.


    Meraki schreef:
    Ik ben in de war.. Gaat het nu nog over het onderwerp van het topic, of houden we nu een zinloze discussie over zinloze reacties?(no_chears)

    Daar lijkt het op, en ik stap eruit. Er kan iets 10.000 keer uitgelegd worden en het dringt nog niet door.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2017 - 19:13 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik heb alle reacties gelezen, hoor, don't worry. Wat ik niet aan het topic snapte, was vooral wat ze ermee wilde bereiken. Ik kreeg geen duidelijk beeld van haar intenties. Als ze haar hart wilde luchten, had ze dat kunnen vermelden, maar door die laatste opmerking "Ik ben vast niet de enige die er zo over denkt" komt het over als een aanleiding tot ene discussie.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    ^ ^
    waar ik later op antwoord

    "nou ja, ik weet zeker dat dat echt niet zo is.
    erg naar dat je die ervaring hebt ja :/"

    het is erg makkelijk om alleen de negatieve dingen te benoemen ja. je hoeft me de les niet te lezen, merci

    -sorry voor het steeds aanpassen kut iphone lmao-

    [ bericht aangepast op 22 juni 2017 - 19:22 ]


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Gareth schreef:
    Ik heb alle reacties gelezen, hoor, don't worry. Wat ik niet aan het topic snapte, was vooral wat ze ermee wilde bereiken. Ik kreeg geen duidelijk beeld van haar intenties. Als ze haar hart wilde luchten, had ze dat kunnen vermelden, maar door die laatste opmerking "Ik ben vast niet de enige die er zo over denkt" komt het over als een aanleiding tot ene discussie.

    dit dus


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Gareth schreef:
    Ik heb alle reacties gelezen, hoor, don't worry. Wat ik niet aan het topic snapte, was vooral wat ze ermee wilde bereiken. Ik kreeg geen duidelijk beeld van haar intenties. Als ze haar hart wilde luchten, had ze dat kunnen vermelden, maar door die laatste opmerking "Ik ben vast niet de enige die er zo over denkt" komt het over als een aanleiding tot ene discussie.


    Ooohw! Ik ben blijkbaar de enige die hier zo over nadenkt. Ik dacht dat er meer mensen waren die leed en haat gevoelens voor mannen had, maar dat is blijkbaar niet zo. Ik maakte deze topic om mijn hart te luchten en voor steun!


    Nobody Say It was easy

    Mirinae schreef:
    (...)
    Daar lijkt het op, en ik stap eruit. Er kan iets 10.000 keer uitgelegd worden en het dringt nog niet door.


    Dat je het niet eens bent met iemand is prima, maar dan hoef je nog niet neerbuigend naar diegene te doen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    blackpit schreef:
    (...)

    Ooohw! Ik ben blijkbaar de enige die hier zo over nadenkt. Ik dacht dat er meer mensen waren die leed en haat gevoelens voor mannen had, maar dat is blijkbaar niet zo. Ik maakte deze topic om mijn hart te luchten en voor steun!


    Van mij mag je je hart luchten tot je een ons weegt, maar op deze manier alle mannen over één kam scheren, draagt totaal niet bij aan mijn respect voor je, sorry not sorry.

    Also: Mirinae, er wordt niks twintig keer uitgelegd. We hebben een discussie, klaar. Ook jouw manier van reageren is enorm neerbuigend.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Gadot schreef:
    (...)

    Dat je het niet eens bent met iemand is prima, maar dan hoef je nog niet neerbuigend naar diegene te doen.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Deze discussie loopt uit de hand, maar stopt hier. Als er nog problemen zijn, dan klaar je die via PB uit of je contacteert een bemiddelaar. De meldknop mag ook gebruikt worden. Maar deze discussie draagt ondertussen niets meer bij en wordt veel te persoonlijk naar elkaar toe.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!