• OH GOD IK BEN ECHT IN M'N NOPJES
    serieus
    Laat me even kort uitleg geven

    Vandaag was het nationale slotzitting KRAS, het Belgische scholierenparlement. We zaten dus met alle deelnemende Vlaamse scholen tezamen in Brussel (goed voor zo'n 600 man), verdeeld over het Vlaams Parlement, de Senaat en de Kamer. In de voormiddag zaten we in commissies om moties te schrijven en in de namiddag konden we die nog wat aanpassen, om daarna tot een plenaire zitting over te gaan. Ik zat dus in het Vlaams Parlement. Hoewel ik liever in de Kamer gezeten had, omdat daar in de namiddag allemaal nationale politici zaten (bij ons ook, maar ik was jaloers omdat Kristof Calvo van Groen in de Kamer zat, haha. :Y)). Maar goed, wij mochten dus genieten van de aanwezigheid van onder andere Jan Peumans (voorzitter Vlaams Parlement), Ann Brusseel (senator en volksvertegenwoordiger) en Tom Van Grieken (voorzitter Vlaams Belang).

    MAAR!! om onze motie in te leiden, was er per commissie één iemand die mocht speechen voor het hele parlement (er zat toch een goede 150 à 180 man, dus dat is al een hele hoop), gevuld met jongeren en enkele voorgenoemde politici. Dus ik al razendblij dat ik dat mocht doen, want ik doe zo'n dingen super graag. Toen m'n moment begon te naderen was ik wel suuuuuper gestresst, want voor zoveel publiek heb ik nog nooit gesproken, maar goed - het is dus goed afgelopen.

    Buiten het feit dat de voorgenoemde Ann Brusseel naar 't schijnt heel hevig met haar hoofd zat te schudden tijdens m'n speech (ik was af aan het geven op bedrijfsleiders en zij is liberaal, dus tja, haha), vond ik hem (buiten het feit dat ik soms wat te snel sprak), best oké.

    En nu komt het beste: toen we het parlement buiten stapten, kwam opeens een leerkracht naar me toe. Die had achter Peumans gezeten tijdens de zitting en naar het schijnt zei hij na m'n speech over mij: "Wat een bevlogen spreekster."

    MAN IK BEN ECHT SUPER BLIJ WANT JEZUS CHRISTUS als de voorzitter van het parlement dat over je zegt, is DAT ECHT SUPER SUPER SUPER LEUK OM TE HOREN.

    Dus ja. Me happy haha. Ik wilde dit even met jullie delen. (krul) by the way, niet alles wat ik zeg meen ik, want het was de bedoeling dat ik de besluiten van onze commissie naar voor bracht in een speech. ik weet hier sowieso te weinig over om echt over te kunnen debatteren, het gaat dus echt over de manier waarop, niet de inhoud, haah.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2017 - 22:13 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Wauw, gaaf hoor! Zo'n compliment is niet niks, goed gedaan!


    Tijd voor koffie.