• Hey iedereen,

    Soms moet ik ook serieus zijn en ik heb nu een serieus vraagje voor jullie.
    Volgens mij heb ik boem pats uit het niets een nikkelallergie ontwikkeld. De laatste tijd krijg ik steeds uitslag op mijn buik, op de plaats waar mijn riem zit. Dus ik vrees dat ik niet meer tegen het metaal, vermoedelijk nikkel, kan. Ik vind het wel vreemd want ik draag deze riem al jaren en krijg er nu pas uitslag van en met oorbellen of andere juwelen heb ik dit probleem niet.

    Maar goed, er vanuit gaande dat ik een nikkelallergie ontwikkeld heb en mijn riem dus in de vuilbak moet deponeren: HELP! Mijn broek zakt af. :')
    Welke alternatieven zou ik kunnen gebruiken om mijn broek omhoog te houden?

    - Ik was zelf al aan een onderhemdje aan het denken die ik altijd in mijn broek steek, zodat mijn riem niet tegen mijn buik aan komt. Maar nu begint het net goed weer te worden en dan is een hemdje een kledingstuk dat bewust in de kast blijft om okselvijvers te voorkomen.
    - Ik dacht ook aan bretellen, maar dat is eigenlijk een stom idee, haha. :')
    - Volgens mij is een riem met een gesp van plastic niet zo stevig, dus dat lijkt me ook geen optie.
    - Elke dag een kleedje dragen, gaat me ook niet lukken.

    Dus help, wat kan ik gebruiken om mijn broek omhoog te houden?

    Liefs,
    Erica

    [ bericht aangepast op 9 mei 2017 - 10:27 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Doe nagellak op het ijzer ding, dat schijnt te werken. Mijn moeder deed dat ook altijd als er ook maar iets in leek te zitten - die heeft die allergie. Gewoon een laagje blanke nagellak. Hoop dat het werkt voor je riem ^^ misschien kan je hem dan blijven dragen (:

    [ bericht aangepast op 9 mei 2017 - 10:30 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik draag vaak de voorkant van het shirtje met een soort "partial tuck-in", dus zoals aangegeven in de foto onder de spoiler:


    Misschien dat dit ook een beetje kan helpen, sinds je eerst al dacht aan een hemdje, en dit zit dan inderdaad tussen de buik en de riem in, misschien is dit een ideetje? ^^


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Slughorn schreef:
    Doe nagellak op het ijzer ding, dat schijnt te werken. Mijn moeder deed dat ook altijd als er ook maar iets in leek te zitten - die heeft die allergie. Gewoon een laagje blanke nagellak. Hoop dat het werkt voor je riem ^^ misschien kan je hem dan blijven dragen (:

    Nagellak genoeg. Kan ik inderdaad eens proberen!

    Savitar schreef:
    Ik draag vaak de voorkant van het shirtje met een soort "partial tuck-in", dus zoals aangegeven in de foto onder de spoiler:


    Misschien dat dit ook een beetje kan helpen, sinds je eerst al dacht aan een hemdje, en dit zit dan inderdaad tussen de buik en de riem in, misschien is dit een ideetje? ^^

    Op zich wel heel interessant,, maar als ik een t-shirt draag, dan is die zolang niet en als ik een hemd/bloed draag, steekt die doorgaans ook in mijn broek. Dus dit is niet zo op mij van toepassing. Wel een goede tip!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Misschien kan je in plaats van een riem een soort van touw gebruiken, die best wel stevig is?

    Ik denk dat nagellak inderdaad helpt, dat doe ik ook vaak als sieraden 'afgeven'.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kijken of er een riem is die van een ander metaal/stof gemaakt is dan nikkel?

    Een broek kopen die niet afzakt?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Weet je zeker dat het door je riem zelf komt? Het kan misschien ook zijn dat je allergisch bent aan iets anders, bijvoorbeeld als je een ander wasmiddel gebruikt hebt dan anders. (Al weet ik niet of dit het geval is natuurlijk).


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Easter schreef:
    Een broek kopen die niet afzakt?

    Kon dat maar! Ik heb een redelijk smalle taille. Maar de rest is wel van normaal formaat. Dus de bovenkant zakt altijd af. =(

    Tragically schreef:
    Weet je zeker dat het door je riem zelf komt? Het kan misschien ook zijn dat je allergisch bent aan iets anders, bijvoorbeeld als je een ander wasmiddel gebruikt hebt dan anders. (Al weet ik niet of dit het geval is natuurlijk).

    Ik gebruik hetzelfde wasmiddel. En het is echt mijn riem, want ik heb de gesp nu aan de linkerkant zitten zodat het vooraan kan genezen. Maar nu begint het dus aan de linkerkant ook. =(


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Een nikkelvrije riem kopen kan ook. Ze zijn te koop via internet, maar ietsie duurder (>.< ). Of een riem kopen waarbij er een verflaag over de gesp heen zit. Hierdoor kom je niet in contact met de nikkel.


    Shoganai i ne~

    Nou, gewoon een riem waar geen nikkel inzit.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Wat mijn moeder vroeger deed was een stukje van de broek bovenaan omplooien en dan naaien, zo paste die beter en was afzakken dus geen probleem. Of eventueel je knoop eraf halen en op een andere plaats naaien, zodat je broek ook beter past.


    16 - 09 - '17