• Hallo Q'ers! c:

    Het is lang geleden dat ik nog eens een topic heb aangemaakt, but guys, ik heb even wat advies nodig.
    Dreadful zette een bericht in mijn gastenboek dat ik dringend een maatje moest vinden voor mijn gerbil, Bonnie, die ondertussen toch al een tijdje alleen zit. En inderdaad, ik denk er de laatste tijd aan dat Bonnie veel beter af is met een nieuw soortgenootje en nieuwe eigenaars, aangezien Bonnie officieel van mijn broer is die er amper naar omkijkt, maar haar toch wilt houden.
    Nu weet ik niet wie van jullie verstand heeft van gerbils, maar ik denk dat jullie je allemaal kunnen voorstellen dat het niet gezond is voor een gerbil om zo lang alleen te zitten. Een mens kan nooit hetzelfde bieden als een andere gerbil.

    Nu dacht ik eraan om contact op te nemen met een gerbilfokker en dan Bonnie te koppelen met een andere gerbil, om ze daarna te herplaatsen.
    Allemaal goed en wel, maar mijn ouders zijn het probleem. Mijn mama zegt dat ik geen onzin moet praten, mijn vader is het daarmee eens en zegt 'dat ze toch al bijna dood is'. Ook al zeg ik dat gerbils 5 jaar of zelfs ouder kunnen worden, hij blijft het zeggen.

    Omdat ik eigenlijk moet gaan slapen, zal ik de vraag stellen: Hoe moet ik mijn ouders overhalen om er iets aan te doen? Ik vind het zo zielig voor Bonnie :c
    Ik weet echt niet wat ik moet doen! Heeft iemand tips?
    Het spijt me ook als het typefouten instaan, ik moet echt gaan slapen.


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Mijn eerste gerbil heeft altijd alleen geleefd door een slehte verkoper en toen we er achter kwamen dat gerbils niet alleen mogen zitten, kregen we te horen dat hij te oud was en dat de kans groot was dat hij een nieuw maatje pijn zou doen of andersom.
    Als je je gerbil heel veel aandacht geeft en veel hout/karton/papier geeft om aan te knabbelen en te verplaatsen zodat hij/zij zich niet verveelt, zou het niet echt zo erg moeten zijn.


    Mhm?

    Hey daar :)

    Ik heb al meer dan 35 gerbils gehad, en heb er op het moment 5, en nee gerbils moeten absoluut niet alleen zitten
    Ik zou deze gerbil eventueel van je kunnen overnemen? Als je ouders en broer dat goed vinden, dan krijgt ze hier een maatje en zzal ze hier zitten tot haar overleiden. Het enige lastige is dat je in Belgie woont xD maar dat zou ik zelf overwegen kwa reizen


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Frisk schreef:
    Mijn eerste gerbil heeft altijd alleen geleefd door een slehte verkoper en toen we er achter kwamen dat gerbils niet alleen mogen zitten, kregen we te horen dat hij te oud was en dat de kans groot was dat hij een nieuw maatje pijn zou doen of andersom.
    Als je je gerbil heel veel aandacht geeft en veel hout/karton/papier geeft om aan te knabbelen en te verplaatsen zodat hij/zij zich niet verveelt, zou het niet echt zo erg moeten zijn.


    Hoe ouder hoe makkelijker te koppelen is het eigenlijk, vooral oudere x pup
    En nee zelfs aandacht en veel speeltjes kunnen geen soortgenoot vervangen, ze worden angstig en schuw, loom en sloom, willen graag ontsnappen of kwijnen weg


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Frisk schreef:
    Mijn eerste gerbil heeft altijd alleen geleefd door een slehte verkoper en toen we er achter kwamen dat gerbils niet alleen mogen zitten, kregen we te horen dat hij te oud was en dat de kans groot was dat hij een nieuw maatje pijn zou doen of andersom.
    Als je je gerbil heel veel aandacht geeft en veel hout/karton/papier geeft om aan te knabbelen en te verplaatsen zodat hij/zij zich niet verveelt, zou het niet echt zo erg moeten zijn.


    Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens. Gerbils zijn echte groepsdieren en kunnen na het overlijden van hun maatje zelfs letterlijk dood gaan van verdriet. Daarnaast zijn niet meer willen eten/drinken en agressiviteit tekens die regelmatig voorkomen bij gerbils wiens partner is overleden.
    Die dierenverkopers destijds wist ook niet waar hij het over had. Gerbils zijn lastig te koppelen, omdat ze zo trouw zijn aan hun groepsleden.
    Maar het is niet onmogelijk. ook niet op latere leeftijd. Het vergt de nodige kennis, ervaring en tijd. Daarom dat ik iedereen adviseer om het koppelen van gerbils door fokkers te laten doen, aangezien zij ervaren zijn op dit gebied. Zoals ze zelf al aangeeft, een mens kan geen andere gerbil vervangen. Je kunt met haar knuffelen, maar je kunt niet communiceren als een gerbil. Samen eten, samen slapen, elkaar wassen en het belangrijkste: om de beurten de wacht houden kan een mens niet. Als een gerbil dit plotseling alleen moet doen na het overleden van een maatje zorgt dit voor de nodige stress. En iedereen weet dat gerbils enorm stressgevoelige dieren zijn...

    [ bericht aangepast op 8 sep 2016 - 22:22 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss