• Hee guys,

    Volgens mij is hier al eens een topic over geweest, maar ik zag het onderwerp niet bij het eerst-lezen-topic, dus ik post er maar een nieuw topic over.

    Is het een idee om te zorgen dat er voortaan meer ‘vreemde’ tekens gebruikt kunnen worden in gebruikersnamen? Ik denk hierbij aan de Zweedse å, de Deense æ en de Noorse ø die ik graag wil gebruiken, maar er zijn meer tekens die (naar ik aanneem) users willen kunnen gebruiken, zoals letters uit het Griekse alfabet.

    Ik hoor graag of jullie dit een idee vinden. (krul)

    Groetjes :Y)


    oi, suzy

    Slughorn schreef:
    Hmm nee. Het lijkt me echt te verwarrend worden. Met de i/l (etc) was het nog een beetje te doen, dat vond ik nog niet eens zo verwarrend. Maar al die rare tekens,Hmm nee gewoon. Te verwarrend en eerlijk gezegd ben ik ook voor het lastig typen, wat men eerder noemde. Alles copy-paste is ook super onhandig, Zeker vanaf mobiel... dat is soms toch al lastig genoeg (':

    Met je mobiel kan je de tekens gewoon typen. En kopiëren en plakken is echt niet lastig. Ik vind het in ieder geval geen enkele moeite.


    / Ik snap niet waarom iedereen er direct vanuit gaat dat iedereen op quizlet meteen misbruik gaat maken. Ja, een paar zullen dat doen. So fucking what? Dat gebeurde ook met de underscores in het begin. Maar nu niet eens meer. Ja, misschien iemand die Pasta als usernaam wilde, die iemand 5 jaar geleden als usernaam had, en Pasta_ neemt. Wat een misbruk. Met i/L wordt tegenwoordig ook geen misbruik meer gemaakt, dus ik zie het probleem niet.

    [ bericht aangepast op 27 maart 2017 - 12:42 ]

    Met i/L wordt tegenwoordig ook geen misbruik meer gemaakt, dus ik zie het probleem niet.

    Laat ik daar laatst nou net schandalig hard misbruik van gemaakt hebben :Y)

    Nee, ik vind het idee wel leuk maar denk dat het met codering niet gaat. Heb dan liever dat eens een keer de hele database opgeschoond wordt. Mocht het wel mogelijk zijn, ben ik voor (:

    [ bericht aangepast op 27 maart 2017 - 12:44 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ciri schreef:
    (...)
    Laat ik daar laatst nou net schandalig hard misbruik van gemaakt hebben :Y)

    Nee, ik vind het idee wel leuk maar denk dat het met codering niet gaat. Heb dan liever dat eens een keer de hele database opgeschoond wordt. Mocht het wel mogelijk zijn, ben ik voor (:


    Ik ook. Ik ben blij met Patholoog, maar er zijn zoveel goede usernamen daar die bezet zijn door mensen die vijf jaar geleden tien minuutjes online waren.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ciri schreef:
    (...)
    Laat ik daar laatst nou net schandalig hard misbruik van gemaakt hebben :Y)

    Nee, ik vind het idee wel leuk maar denk dat het met codering niet gaat. Heb dan liever dat eens een keer de hele database opgeschoond wordt. Mocht het wel mogelijk zijn, ben ik voor (:

    Ik ook hoor. DiciLe op mijn ene account, Dociie op dit account. Maar dat was niet om verwarring te brengen, want ik was beide. En er is duidelijk verschil in profielen.

    Ik snap dan alleen niet dat het op andere sites wel mogelijk is. Maar die hebben dan een andere html/broncode denk ik. Iets wat beter up to date is.

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ik ook. Ik ben blij met Patholoog, maar er zijn zoveel goede usernamen daar die bezet zijn door mensen die vijf jaar geleden tien minuutjes online waren.

    Hmm, maar dan echt de mensen die een account maakten en niet meer online kwamen, van de users die inactief zijn moeten ze af blijven vind ik. Misschien dat de permanent gebande users ook opgeschoond kunnen worden.

    Maar goed, genoeg off topic voor mij (:

    [ bericht aangepast op 27 maart 2017 - 12:53 ]

    Geralt schreef:
    Ik snap niet waarom iedereen er direct vanuit gaat dat iedereen op quizlet meteen misbruik gaat maken. Ja, een paar zullen dat doen. So fucking what? Dat gebeurde ook met de underscores in het begin. Maar nu niet eens meer. Ja, misschien iemand die Pasta als usernaam wilde, die iemand 5 jaar geleden als usernaam had, en Pasta_ neemt. Wat een misbruk. Met i/L wordt tegenwoordig ook geen misbruik meer gemaakt, dus ik zie het probleem niet.

    Een paar? Dan was je er zeker niet die tijd op Quizlet geweest dat wanneer ze de i/l-methode ontdekte, want het is fckin' verwarrend en annoying dat er zoveel users dezelfde naam hebben. Ik heb geen zin om daar het grootste deel van mijn tijd aan te besteden om ze uitelkaar te houden. Daarnaast, hoe zou het dan niet voor de moderators en bemiddelaars moeten zijn? Straks raken ze (nog meer) in de war van de namen.
          Dat jij er geen erg in hebt, oke, maar anderen hebben er duidelijk last van.

    Dan heb je trouwens vast niet goed opgelet. Dat van i/l gebeurd gewoon nog steeds. Moderators en bemiddelaars hebben daar ook over gezegd dat ze het vervelend vinden met berichten sturen.


    † Love? I want to sleep.

    Murkrow schreef:
    (...)
    Een paar? Dan was je er zeker niet die tijd op Quizlet geweest dat wanneer ze de i/l-methode ontdekte, want het is fckin' verwarrend en annoying dat er zoveel users dezelfde naam hebben. Ik heb geen zin om daar het grootste deel van mijn tijd aan te besteden om ze uitelkaar te houden. Daarnaast, hoe zou het dan niet voor de moderators en bemiddelaars moeten zijn? Straks raken ze (nog meer) in de war van de namen.
          Dat jij er geen erg in hebt, oke, maar anderen hebben er duidelijk last van.

    Dan heb je trouwens vast niet goed opgelet. Dat van i/l gebeurd gewoon nog steeds. Moderators en bemiddelaars hebben daar ook over gezegd dat ze het vervelend vinden met berichten sturen.


    Ik heb het over tegenwoordig in mijn reactie. Niet over de tijd van het ontdekken.
    En ik weet dat ze dat gezegd hebben. Daarom gebeurt het nu haast niet meer (zoals ook in mijn vorige reactie staat). Op het forum niet echt in ieder geval.
    En je hoeft daar ook geen tijd aan te besteden, dat doe ik ook niet met alle usernaam veranderingen. En dat is precies hetzelfde; ook vervelend. Maar daar maakt niemand zich druk om.

    [ bericht aangepast op 27 maart 2017 - 13:54 ]

    Leuk idee, maar veel te verwarrend. Ik word nu al geïrriteerd van i/l verschillen.
    Als dr dan ook nog eens allemaal á, ó, etc komt dan wordt t wel een hele irritante boel.
    Ik ben wel voor - en eventueel een ø, ô( û, â, î, ê), ñ omdat je daar duidelijker een verschil in ziet. Maar é, ó, á, è, ò, à, ì, ù, ú, í niet.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Op zich, heel veel tekens die erbij komen lijken mij inderdaad heel verwarrend. Maar alleen een å, æ, ø en ñ zou me wel leuk lijken. Maar bijvoorbeeld Griekse letters zoals β, ζ, φ, γ, ... hoeven voor mij niet, net zoals á, ó, ú enzovoort ook niet.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Geralt schreef:
    (...)

    Ik heb het over tegenwoordig in mijn reactie. Niet over de tijd van het ontdekken.
    En ik weet dat ze dat gezegd hebben. Daarom gebeurt het nu haast niet meer (zoals ook in mijn vorige reactie staat). Op het forum niet echt in ieder geval.
    En je hoeft daar ook geen tijd aan te besteden, dat doe ik ook niet met alle usernaam veranderingen. En dat is precies hetzelfde; ook vervelend. Maar daar maakt niemand zich druk om.


    Ik zie tegenwoordig nog steeds genoeg mensen met I/i, en dat is ook nog steeds vervelend. Daar is een aanmaningstopic overgekomen - dat gebeurt nu eenmaal als je extra tekens toevoegt.


    Tijd voor koffie.

    Jammer schreef:
    (...)

    Ik zie tegenwoordig nog steeds genoeg mensen met I/i, en dat is ook nog steeds vervelend. Daar is een aanmaningstopic overgekomen - dat gebeurt nu eenmaal als je extra tekens toevoegt.

    Dat topic was voor wanneer je expres voor verwarring zorgt. Zoals de 4 gilderoys deden. 9/10 doet het niet eens om expres voor verwarring te zorgen.

    [ bericht aangepast op 27 maart 2017 - 15:52 ]

    Geralt schreef:
    (...)
    Dat topic was voor wanneer je expres voor verwarring zorgt. Zoals de 4 gilderoys deden. 9/10 doet het niet eens om expres voor verwarring te zorgen.


    Nou ja, het was vooral omdat het voor verwarring zorgde bij moderators en users die dingen organiseerden.
    Het is niet dat iedereen het doet om vervelend te zijn, maar om gewoon net toch even die leuke username te hebben. Maar dat maakt het niet minder onhandig.


    Tijd voor koffie.

    Geralt schreef:
    (...)
    Met je mobiel kan je de tekens gewoon typen. En kopiëren en plakken is echt niet lastig. Ik vind het in ieder geval geen enkele moeite.


    / Ik snap niet waarom iedereen er direct vanuit gaat dat iedereen op quizlet meteen misbruik gaat maken. Ja, een paar zullen dat doen. So fucking what? Dat gebeurde ook met de underscores in het begin. Maar nu niet eens meer. Ja, misschien iemand die Pasta als usernaam wilde, die iemand 5 jaar geleden als usernaam had, en Pasta_ neemt. Wat een misbruk. Met i/L wordt tegenwoordig ook geen misbruik meer gemaakt, dus ik zie het probleem niet.


    Ja dat bedacht ik me ook pas na het lezen van je reactie (': is natuurlijk anders toetsenbord. Maar goed, ik typ nog wel eens namen voor bijv. Als ik een wedstrijd organiseer. En deelnemers namen de hele tijd copy pasten is niet handig. Op computer kan vrij simpel, ben ik met je eens. Maar ik schreef dat van telefoon af (': niet helemaal helder antwoord


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik ben er ook op tegen, om alle genoemde redens hierboven eigenlijk al.

    Edit: Wel lijkt het me handig en ik weet dat er al redenen zat genoemd zijn om niet oude usersnamers weer te recoveren, om dit toch op een of andere manier te doen. Dit trekt geen nieuwe users aan, gezien haast alle usernames in de loop der jaren al bezet zijn geraakt. Ik kijk bij de oude naam recovery dan ook niet naar mijn eigen belang, maar puur op een marketing perspectief.

    [ bericht aangepast op 27 maart 2017 - 19:08 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Geralt schreef:
    (...)

    Ik heb het over tegenwoordig in mijn reactie. Niet over de tijd van het ontdekken.
    En ik weet dat ze dat gezegd hebben. Daarom gebeurt het nu haast niet meer (zoals ook in mijn vorige reactie staat). Op het forum niet echt in ieder geval.
    En je hoeft daar ook geen tijd aan te besteden, dat doe ik ook niet met alle usernaam veranderingen. En dat is precies hetzelfde; ook vervelend. Maar daar maakt niemand zich druk om.

    Fyi, dat was een voorbeeld. [Tegenwoordig gaat trouwens over (in) deze tijd, niet specifiek over nu, but I get the drift.]
          Nogmaals, ik blijf bij mijn mening dat ik het niet handig zou vinden en zo te lezen ben ik ook niet de enige die hier zo over denkt. O, en ik wil toch even vermelden dat alleen jij niet iedereen betekend. Dat niet iedereen het ziet zoals jou, dus men kan er zeker aan ergeren en 'tijd aan besteden' om de usernames uit elkaar te houden [Lees: Zeker de crew!] Alle usernames, in het algemeen, zijn trouwens anders als het usernames van dezelfde soort zijn.


    † Love? I want to sleep.