• Hee guys,

    Volgens mij is hier al eens een topic over geweest, maar ik zag het onderwerp niet bij het eerst-lezen-topic, dus ik post er maar een nieuw topic over.

    Is het een idee om te zorgen dat er voortaan meer ‘vreemde’ tekens gebruikt kunnen worden in gebruikersnamen? Ik denk hierbij aan de Zweedse å, de Deense æ en de Noorse ø die ik graag wil gebruiken, maar er zijn meer tekens die (naar ik aanneem) users willen kunnen gebruiken, zoals letters uit het Griekse alfabet.

    Ik hoor graag of jullie dit een idee vinden. (krul)

    Groetjes :Y)


    oi, suzy

    Granian schreef:
    Ik ben bang dat je dan vier/vijf users met dezelfde namen, maar dan net een ander accent krijgt.... Met nummers erachter houd ik het meestal nog wel uit elkaar, maar met die hoofdletter i en de l kan ik soms al best verward raken... Het lijkt me echt heel erg gaaf, maar ik denk dat het gewoon te verwarrend is :/


    16 - 09 - '17

    Volgens mij heb ik hier een tijd geleden ook een suggestie over gemaakt, maar ik ben in ieder geval voor. Los van het feit dat 10 mensen dan dezelfde naam kunnen nemen. Dat is wel nadelig, maar zou het kunnen werken als er duidelijke regels/afspraken over worden gemaakt.


    26 - 02 - '16

    Ergens ben ik voor, aan de andere kant vind ik het super onhandig. Dan komen er o.a. weer 10.000en andere usernames die allemaal op elkaar lijken.


    † Love? I want to sleep.

    Voor mij hoeft het niet :')


    Caution first, always.

    Humanz schreef:
    Voor mij hoeft het niet :')


    + besef dat het voor sommigen onmogelijk is om dat soort lastige tekens te maken. Het overtypen van een usernaam voor een topic of weet ik veel is dan niet doenbaar en die mensen zijn dan benadeeld tegenover anderen die dan wel hun favoriete naam met tekens kunnen nemen.
    + ik zie het nu er niet echt van in tbh.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    + besef dat het voor sommigen onmogelijk is om dat soort lastige tekens te maken. Het overtypen van een usernaam voor een topic of weet ik veel is dan niet doenbaar en die mensen zijn dan benadeeld tegenover anderen die dan wel hun favoriete naam met tekens kunnen nemen.
    + ik zie het nu er niet echt van in tbh.


    Maar je kunt toch copypasten?


    Heaven is a place that we all have

    Murkrow schreef:
    Ergens ben ik voor, aan de andere kant vind ik het super onhandig. Dan komen er o.a. weer 10.000en andere usernames die allemaal op elkaar lijken.


    Ja, dat gedoe met I/i/l is nu ook weer aan het terugkomen en dat is ook super onhandig.


    Tijd voor koffie.

    Patholoog schreef:
    (...)

    + besef dat het voor sommigen onmogelijk is om dat soort lastige tekens te maken. Het overtypen van een usernaam voor een topic of weet ik veel is dan niet doenbaar en die mensen zijn dan benadeeld tegenover anderen die dan wel hun favoriete naam met tekens kunnen nemen.
    + ik zie het nu er niet echt van in tbh.

    Op je mobiel kan je de tekens gewoon typen. En anders nemen ze niet zo'n naam.

    [ bericht aangepast op 26 maart 2017 - 23:37 ]

    Patholoog schreef:
    (...)

    + besef dat het voor sommigen onmogelijk is om dat soort lastige tekens te maken. Het overtypen van een usernaam voor een topic of weet ik veel is dan niet doenbaar en die mensen zijn dan benadeeld tegenover anderen die dan wel hun favoriete naam met tekens kunnen nemen.
    + ik zie het nu er niet echt van in tbh.


    ja dit precies
    ik weet van mezelf dat ik te lui ben alles op te zoeken en te copy pasten want ik heb al die vreemde tekens niet op m'n klavier :'D en ik zie het nut ook gewoon niet want wat ik voornamelijk zie is voornamelijk een bloedbad aan miscommunicaties

    ik kan me wel voorstellen dat het leuk zou zijn maar echt wel ech heel onmogelijk om alle usernames dan te onthouden (in een vreemd schrift)

    daarbij mag een site van .nl enkel bestaan uit letters van het nederlands alfabet of cijfers 0-9
    het zou dus onmogelijk zijn om naar iemand zijn profiel te gaan met speciale tekens omdat er geen domein kan gemaakt worden met die naam
    https://www.quizlet.nl/users/HàrryPøtter/ kan dus gewoon al niet (als ik het juist heb gelezen, het kan zijn dat het tegenwoordig wel weer mag maar dat is iets voor rutger)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Als je als moderator ook mensen berichten moeten sturen/moet bannen/dingen moet doen, lijkt het me ook best onhandig. Tenminste, in mijn herinnering was het dat best wel al met sommige namen. Vooral als je snel een waarschuwing moet sturen of snel een spammer moet bannen.


    Tijd voor koffie.

    Jammer schreef:
    Als je als moderator ook mensen berichten moeten sturen/moet bannen/dingen moet doen, lijkt het me ook best onhandig. Tenminste, in mijn herinnering was het dat best wel al met sommige namen. Vooral als je snel een waarschuwing moet sturen of snel een spammer moet bannen.

    Maar dit is precies hetzelfde met i/L en underscores, en dat is gewoon toegestaan. Ik denk ook niet at mods de usernamen typen, maar kopiëren en plakken.
    Berichten sturen kan via het profiel van de user, dus dan zitten ze direct goed. Of de profielen en creaties moeten gelijk zijn. Ze kunnen ook het ip adres zien en daaraan controleren of het de juoste user is.

    [ bericht aangepast op 27 maart 2017 - 1:17 ]

    Geralt schreef:
    (...)
    Maar dit is precies hetzelfde met i/L en underscores, en dat is gewoon toegestaan. Ik denk ook niet at mods de usernamen typen, maar kopiëren en plakken.
    Berichten sturen kan via het profiel van de user, dus dan zitten ze direct goed. Of de profielen en creaties moeten gelijk zijn. Ze kunnen ook het ip adres zien en daaraan controleren of het de juoste user is.


    Ja, maar daar is ook een topic over gevraagd of mensen ermee willen ophouden, destijds typte ik gewoon soms dingen over. En er is ook een grote kans dat je per ongeluk een verkeerde keuze maakt als je moet kiezen tussen:
    Härry Pötter
    Hárry Pötter
    Harry Pótter
    Hárry Pótter
    Harry Potter
    en
    Hærry Pótter


    Tijd voor koffie.

    Hmm nee. Het lijkt me echt te verwarrend worden. Met de i/l (etc) was het nog een beetje te doen, dat vond ik nog niet eens zo verwarrend. Maar al die rare tekens,Hmm nee gewoon. Te verwarrend en eerlijk gezegd ben ik ook voor het lastig typen, wat men eerder noemde. Alles copy-paste is ook super onhandig, Zeker vanaf mobiel... dat is soms toch al lastig genoeg (':


    It's never gonna happen, Guys.

    9 a's x 9 o's x 9 e's = 729 Harry Potters.. Dat zijn er veel zeg..


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik ben voor, laat toe om woorden uit andere talen als username te gebruiken zonder accenten weg te halen.

    [ bericht aangepast op 27 maart 2017 - 19:54 ]


    Ex astris, sciencia