Alyx rolde met haar ogen toen Laelia het bord doorgaf, en vervolgens begon te praten over hoe Misha, de nieuwe man in de keuken waarschijnlijk, zelf bepaalde waar en wanneer hij rookte. Ze begon zich met de seconde meer te ergeren aan de brave goody two shoes naast haar. Vonden jongens dat nou daadwerkelijk interessant? Makke schaapjes die alles doen wat ze zeggen? Moest Beau niet mee komen aanzetten.
'Nee, schat, ik vroeg niet of jij er eentje wil. Ik vroeg of je die van jezelf nodig hebt en of dat ik ze mag.' De ijzige blik die op Misha's gezicht verscheen viel te vergelijken met de blikken van de mensen in de groepshuizen, waardoor ze hem gelijk minder mocht. 'Ik geloof niet dat ik jou gevraagd heb om mij te vertellen wat ik wel en niet kan doen. Ik wil graag een pannenkoek en een sigaret, dus ik wil graag dat je dat voor mij regelt. Er liggen ergens in de la wel wat sigaretten. Als je niet tegen rook kan dan flikker je maar op.' Of hij kon gewoon ergens anders gaan roken, zoals een normaal persoon.
'Ik rook niet in de keuken, dus ik heb geen idee waar die krengen hier liggen.'
'Ik kan wel een sigaret gebruiken. Om van Dommelina hier…-' Alyx trok haar wenkbrauwen op toen hij naar haar wees. '-… en Laelia af te komen. Niet om gemeen te zijn Alyx, maar je bent een domme kut.'
'Kijk, dat is hoe het werkt, Alyx.'
'Je bent welkom om te gaan hoor,' meldde ze luchtig. 'En jij denkt dat het mij wat uitmaakt wat jij van mij vindt omdat?' Als hij daadwerkelijk dacht dat dat haar iets uitmaakte, dan was hij óf dom, óf hij had een erg groot ego. Misschien was het wel beide, zou haar ook niks verbazen. 'En ik ben een kut ja, net zoals jij een lul bent, wat knap van je dat je dat heb opgemerkt. Wil je nu een pluimpje of een sterretje achter je naam?' Ondertussen ging ze rustig door met het bakken van de pannenkoeken, tenminste totdat Klootzak 2 weer begon te praten. De warmte achter haar verraadde dat hij daar was gaan staan, waarop ze zich geïrriteerd omdraaide. Hij was ruim anderhalfkop groter dan haar.
'Ik zou maar doen wat ik zeg, want ik den dat Laelia je wel kan vertellen wat er anders gebeurt. Vooral na wat er vandaag gebeurd is, ben ik niet in een humeur om mee te sollen.' Okay, dus misschien gedroeg hij zich nu meer dan een eikel dan normaal omdat de overleden jongen zijn vriend was. She got that. She had been there. Alsnog waardeerde ze het niet hoe hij zijn duim over haar wang gleed en met een ruw gebaar duwde ze die weg. 'Dus als je je mooie gezichtje zo wil houden, zou ik maar luisteren naar wat ik wil.'
'En ik denk dat Beau er niet erg blij mee zou zijn als jij besluit om mijn gezicht te verbouwen.'
'Nou, kom op, waar blijft mijn eten en mijn sigaret?'
Alyx wierp hem een geërgerde blik toe, toen hij met zijn vingers knipte. God, ze hoopte maar dat hij zo deed omdat zijn vriend net dood was. Een snelle blik op Nika's bord vertelde haar dat hij nog niet begonnen was aan die pannenkoek. Alyx plukte het bord onder zijn neus vandaan en plaatste die voor Misha. 'En zoals ik al zei, geen idee waar de sigaretten liggen en ik heb geen zin om de rest van de pannenkoeken te laten verbranden.' En zelfs al als ze dat wist, dan ging ze hem dat nog niet vertellen.
|
|