• Hee, ik moet dus over twee weken voor de klas een presentatie houden in mijn eentje (de rest doet het met z'n 2en)

    Maare.. dus ik durf dat niet! echt ik vind het vreselijk.. ik overdrijf niet, ik moet al bijna janken bij het idee!

    Maar ik heb dus een mail gestuurd naar mijn lerares en gezegt dat ik er erg meezit om in mijn eentje een presentatie te gaan doen..

    Heeft iemand hetzelfde? of tips?


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Zorg dat je its in je handen hebt. Dat kalmeert mij altijd
    Ik moet eigenlijk morgen mijn boekpromotie doen, in mijn eentje voor de klas. Maar ik moet naar de Ortho


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Heb ik precies hetzelfde gehad. Van tevoren kan ik altijd wel kotsen zo zenuwachtig ben ik dan. Toch moet je het gewoon doen, je zult zo trots op jezelf zijn achteraf! En bovendien moet je het in de rest van je leven nog zo vaak doen dat je beter maar wat kan oefenen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ik negeer hen gewoon en kijk naar een punt op de muur, achter hen (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Je moet denken dat iedereen in zen onderbroek zit.
    Ik heb het ook gedaan en het hielp echt
    maar dan moet je er wel voor zorgen dat je niet keihard gaat lachen :S


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Heb ik ook altijd, misschien moet je zo denken, na dat uur is het voorbij. Niemand lacht je uit, zij vinden het even eng als jij, dat zou je niet zeggen, maar iedereen vindt dat eng. Dus je gaat gewoon voor de klas staan en doet je presentatie. Tip: Doe kleding aan waarin je je goed voelt, sta met beide benen stil, sta rechtop. Als het goed is moet je je nu beter voelen als je voor de klas staat ;)


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Ik heb ook hetzelfde, presenteren voor de klas vind ik doodeng. Ik heb wel wat tips;
    Ga niet stilstaan, maar loop wat heen en weer. Gebruik je handen tijdens het praten, of zorg ervoor dat je een paar plaatjes hebt om naar te wijzen. Dat voorkomt dat je gaat wriemelen.

    Shizen schreef:
    Heb ik ook altijd, misschien moet je zo denken, na dat uur is het voorbij. Niemand lacht je uit, zij vinden het even eng als jij, dat zou je niet zeggen, maar iedereen vindt dat eng. Dus je gaat gewoon voor de klas staan en doet je presentatie. Tip: Doe kleding aan waarin je je goed voelt, sta met beide benen stil, sta rechtop. Als het goed is moet je je nu beter voelen als je voor de klas staat ;)


    Ik had dat alles al geprobeerd voor mijn vorrige presentatie alleen, maar vond ik het echt zooo eng! en het hielp niks, ik stond daar letterlijk te trillen


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Spiritual schreef:
    (...)

    Ik had dat alles al geprobeerd voor mijn vorrige presentatie alleen, maar vond ik het echt zooo eng! en het hielp niks, ik stond daar letterlijk te trillen

    Wat ik heb gedaan het begin van het jaar, met mijn mentor oefenen. Ze bood het aan en ze hielp me met presenteren. Niet zo zeer het presenteren maar het staan en de houding. Ik moest de presentatie voor haar doen, alleen voor haar, en ze zei wat ik beter kon doen. Dat heeft geholpen en nu gaat het beter. Je moet je er eigenlijk overheen zetten, want wat maakt je nou zenuwwachtig? Dat iedereen je ziet presenteren? Als jij iemand ziet presenteren, hoe zie jij diegene dan? Gewoon een klasgenoot die een presentatie doet, je lacht hem/haar niet uit om wat ze doet. Zo denken je klasgenoten ook over jou. Je kan best zenuwwachtig zijn, maar eigenlijk is het nergens voor nodig ;)


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Ik vond(zit niet meer op Basis of middelbare school) het altijd heerlijk en spreekbeurt. Maar ik begrijp het van jouw ook wel weer.. ik weet niet wat je kunt doen?

    -Naar een punt op de muur kijken.
    -Als dat niet helpt, naar een goede vriendin kijken.
    -Iets aandoen waar je je lekker invoelt.
    -Veel oefenen.
    -Het helpt ook als je moet presenteren over een onderwerp wat je zelf interessant vindt.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Eigenlijk net zoals Fides zei:
    Niet de mensen in hun ogen aankijken, er gewoon overheen. Dan kijk je wel de klas in zoals de bedoeling is, maar kijk je ze niet aan. En als het niet teveel is, zou ik het uit mijn hoofd leren. En dan als ondersteuning er een klein briefje bij houden. Want het kan natuurlijk ook zijn dat je door de zenuwen het weer vergeet, maar meestal als je dan naar de steekwoorden kijkt komt het wel weer terug. Heel erg veel succes meis!


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Shizen schreef:
    (...)
    Wat ik heb gedaan het begin van het jaar, met mijn mentor oefenen. Ze bood het aan en ze hielp me met presenteren. Niet zo zeer het presenteren maar het staan en de houding. Ik moest de presentatie voor haar doen, alleen voor haar, en ze zei wat ik beter kon doen. Dat heeft geholpen en nu gaat het beter. Je moet je er eigenlijk overheen zetten, want wat maakt je nou zenuwwachtig? Dat iedereen je ziet presenteren? Als jij iemand ziet presenteren, hoe zie jij diegene dan? Gewoon een klasgenoot die een presentatie doet, je lacht hem/haar niet uit om wat ze doet. Zo denken je klasgenoten ook over jou. Je kan best zenuwwachtig zijn, maar eigenlijk is het nergens voor nodig ;)


    Jha, dat is ook wel weer waar, maar het gene dat me zenuwachtig maakt zit in mijn klas, ik vind een jongen leuk XD en die zit bij mij in de klas, en dat maakt het eng!


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Ga zelfverzekerd staan en praten, ook al ben je het niet. Na verloop van tijd ga je je echt zelfverzekerd voelen, puur door je houding en bovendien houden je klasgenoten dan eerder hun muil dicht, omdat ze iemand die enorm stuntelt eerder afzeiken.
    Oh, en oefenen. Heel. Veel. Oefenen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Fides schreef:
    -Naar een punt op de muur kijken.
    -Als dat niet helpt, naar een goede vriendin kijken.
    -Iets aandoen waar je je lekker invoelt.
    -Veel oefenen.
    -Het helpt ook als je moet presenteren over een onderwerp wat je zelf interessant vindt.


    Naar een vriendin kijken?
    Dat doe ik nooit x)
    Dan moet ik altijd lachen, en echt heel erg lachen xD


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Spiritual schreef:
    (...)

    Jha, dat is ook wel weer waar, maar het gene dat me zenuwachtig maakt zit in mijn klas, ik vind een jongen leuk XD en die zit bij mij in de klas, en dat maakt het eng!

    Als je wilt dat hij je leuk vindt, moet je niet zenuwwachtig gaan staan, maar stevig op je eigen benen (:


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"