Ik heb op een christelijke school gezeten dus dat kan het enigszins beïnvloeden, maar ik vind absoluut dat er te weinig seksuele voorlichting is geweest. Van wat ik me ervan kan herinneren ging het héél even over anticonceptie (incl dat de docent een condoom om een komkommer deed) en wat soa's, maar daarna ging het eigenlijk al ontzettend snel over menstruatie en dat soort dingen.
Vanuit het christendom wordt er gezegd: wacht tot je getrouwd bent (en ik vind het ook heel mooi als iemand dat doet), maar er zijn natuurlijk ontzettend veel mensen die dat niet doen, die dan niets mee hebben gekregen vanuit school, maar ook vanuit hun ouders niet, omdat het zo'n beetje taboe is. Tegenwoordig is er gelukkig het internet, maar dan nog denk ik dat het belangrijk is die informatie gewoon in het echt over te brengen. Ik heb me namelijk heel lang heel erg schuldig gevoeld over iedere seksuele gedachte die ik had, omdat er gewoon nooit over gepraat werd. Ten eerste werd er altijd gezegd dat dat "voor jongens" is, en ten tweede voelde het voor mij alsof ik ook die gedachten enkel pas ná het huwelijk mocht hebben. Daar ben ik nu wel zo'n beetje overheen, maar dat geldt vast niet voor iedereen.. Dus gewoon lekker onbeschaamd op school gaan praten over masturbatie, penis-in-vagina seks, anale seks, orale seks, wat dan ook, lijkt me eigenlijk wel een hele goeie.
[ bericht aangepast op 15 jan 2017 - 14:27 ]