Waarom. Waarom kan het nu niet eens een keer goed gaan. Waarom moet de avond voor mijn tentamen mijn fiets worden gestolen, terwijl hij aan het frame vaststond, aan het fietsenrek zelf en tussen allerlei andere fietsen in. En dat terwijl andere, gloednieuwe fietsen gewoon enkel aan het wiel vaststaan. Is het nationale 'waarom makkelijk als het ook moeilijk kan dag'? Of het kampioenschap 'wie kan het snelste een kettingslot forceren'? Hij is niet eens nieuw. Hij had geen handvaten. De lamp hing. De banden waren nog net niet lek. Maar nee, uitrekend de avond voor mijn tentamen maakt iemand hem met een -weet ik met wat voor werktuig je een kettingslot door wil hakken - los. En natuurlijk heb ik om negen uur al tentamen, zodat ik maar uit kan zoeken hoe ik er kom. En natuurlijk doet internet het nog stééds niet na de derde keer dat ze ernaar keken. Vijf weken zonder internet exact vandaag. Dan maar weer voor niets op en neer pendelen. Ik had nog geen stress genoeg voor dat tentamen zeker.
Maar echt, fuck you, Murphy. Al stuur je een wolf om mijn huis omver te blazen, of al bind je betonblokken om mijn voeten. Ik ben inmiddels al zoveel obstakels gewend deze periode dat zelfs een tarantula op mijn tentamenblaadje me er niet van gaat kunnen weerhouden om het te maken en te halen. Rant out.
She's imperfect but she tries