• Hallo mensen,

    Ik vroeg me af of jullie me konden helpen met een opgave van wiskunde, daar heb ik morgen namelijk een proefwerk over.
    Het gaat over vergroten en verkleinen en etc.

    De vazen 11 en 111 zijn een vergroting van vaas 1.
    a) Bereken de vergrotingsfactoren in één decimaal nauwkeurig
    b) De hoogte van vaas 1 is in werkelijkheid 18,6 cm. Bereken de werkelijke hoogte van vaas 11 en ook van vaas 111.


    Goed, ik heb a gedaan, de vergrotingsfactor was 2,7/1,8 = 1,5
    maar ik weet dus niet wat ik bij b precies moet doen. Althans bij vaas 111 niet. De tweede vaas had ik 27,9 en dat klopte. Mijn vraag was dus hoe je 111 moet uitrekenen.
    De hoogte van vaas 11 = 2,7 en van vaas 111 = 3,5.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    *trekt zich terug*.


    No growth of the heart is ever a waste

    Hey die opdracht heb ik vandaag nog gedaan :'D Ik kijk even in mijn schrift :Y)
    Bij a moet je de vergroting factor uitrekenen van 1 naar 111 zoals je met 1 naar 11 heb gedaan
    En B dat het zelfde als je al bij de vorige had gedaan :3

    [ bericht aangepast op 14 mei 2012 - 15:36 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ugh, vorige hoofdstuk ging ook over factoren. Snap er helemaal niks van.


    we danced all night to the best song ever.

    RainbowShine schreef:
    Hey die opdracht heb ik vandaag nog gedaan :'D Ik kijk even in mijn schrift :Y)


    Dankjee..
    Toevallig ook 2 vwo getal en ruimte??


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Daar zijn de Japanse tekens weer. :W

    Page394 schreef:
    (...)

    Dankjee..
    Toevallig ook 2 vwo getal en ruimte??

    Havo/vwo , maar de opdrachten zijn het zelfde :Y)

    [ bericht aangepast op 14 mei 2012 - 15:39 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    RainbowShine schreef:
    Hey die opdracht heb ik vandaag nog gedaan :'D Ik kijk even in mijn schrift :Y)
    Bij a moet je de vergroting factor uitrekenen van 1 naar 111 zoals je met 1 naar 11 heb gedaan
    En B dat het zelfde als je al bij de vorige had gedaan :3


    Maar bij 111 krijg je dan toch hetzelfde uit. Wat moet je allemaal weten om vaas 111 uit te rekenen?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    (...)

    Maar bij 111 krijg je dan toch hetzelfde uit. Wat moet je allemaal weten om vaas 111 uit te rekenen?

    De vergrotings factor (Ik noem het even K scheelt schrijven^^) is ander tussen 1 en 111 dan 1 en 111. Je moet ze beide uitrekenen. Volgens mij is k van 1 naar 111, 2 als ik het me goed herinner


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    RainbowShine schreef:
    (...)
    De vergrotings factor (Ik noem het even K scheelt schrijven^^) is ander tussen 1 en 111 dan 1 en 111. Je moet ze beide uitrekenen. Volgens mij is k van 1 naar 111, 2 als ik het me goed herinner


    Oow. I get it. Thankyou so muchh!!


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    hé, jij hebt hetzelfde boek als mij. ik snap alleen geen fuck van dit hoofdstuk.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see