• Hee Q,

    Dit topic stamt af van een jaar geleden toen een user besliste dat ze een filosofie-topic ging openen. Ik ben onlangs op dit topic gebotst en ik vond het best interessant wat er in werd gezegd dus hier is de hernieuwde versie! :Y) Hier mag je discussiëren over theorieën maar laat elkaar wel in zijn waarde/respecteer elkaar. Post hier je brainspews en laat ons zo hard nadenken dat we hersensap plassen of iets minder extreem. ^^

    Q-filosofen:
    > Addie/aisthesis
    > Eva/Ghirahim
    > Xanthe/Hibari
    > Ava/HoIIy
    > Leah/Firgun
    > Romi/Dazai
    > Erieka/Bombay
    > Famke/Victuuri
    > Anne-Mirthe/Unpredictable
    > Necessity
    > Sarah/Overkill
    > Maia/Nerwen
    > Brechtje/_Martyr
    > Delphine/Scipio
    > Vera/Fictionalworld

    [ bericht aangepast op 13 jan 2017 - 20:47 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 29 maart 2019 - 19:48 ]


    Heaven is a place that we all have

    hoi


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ik kom erbij :Y)


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Het is inderdaad een slecht doordachte theorie maar de programmateurs hebben blijkbaar geen rekening gehouden met het feit dat AI ook zelfbewust kan worden en ta-daa, het begrip filosofie.


    Heaven is a place that we all have

    _Martyr schreef:
    (...)
    Dat is inderdaad waar. Maar ik heb toch het idee dat 75% van de eigenschappen die je geërfd hebt van je ouders/de eigenschappen die gewoon in je genen zitten, beslist zijn door de manier van opgroeien, de manier van ontwikkelen en leren denken. Het grootste gedeelte van de ontwikkeling van jezelf wordt bepaald door jezelf en hoe je ouders je hebben opgevoed, misschien zit ik er helemaal naast, maar dat is hoe ik het zie. Natuurlijk is er altijd een 25% waarover niemand wat te zeggen heeft en die je gewoon hebt als je geboren bent, qua eigenschappen.

    Ik durf niet percentages te gaan bedenken of beoordelen, maar van die 75% is het ook toch wel de vraag hoe veel je eraan kan doen. Je bepaalt je omgeving en de gebeurtenissen in je leven immers niet.


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Waarom zouden de makers van al ons AI's überhaupt niet hebben gewild dat wij een zelfbewustzijn ontwikkelden?


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Ghirahim schreef:
    Waarom zouden de makers van al ons AI's überhaupt niet hebben gewild dat wij een zelfbewustzijn ontwikkelden?


    Misschien vermeden de makers dat wel, puur om de reden dat wij er achter gingen komen dat we AI's zijn terwijl we dachten dat we net als hun waren.


    Heaven is a place that we all have

    Eucalyptus schreef:
    nyeh nyeh, yes. weet je, soms denk ik zo van: waarom ben ik - ik? waarom niet iemand anders ofzo?

    ik heb echt iets van, hoe zijn alles zijn gegaan als ik een jongen was geweest?


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ghirahim schreef:
    Waarom zouden de makers van al ons AI's überhaupt niet hebben gewild dat wij een zelfbewustzijn ontwikkelden?

    Zou zelfbewustzijn niet tegen werken? Alsof jou marionetten poppen opeens zelf beginnen te lopen en onder je vingers vandaan glippen zodat ze niet meer doen waar voor ze bedoelt zijn?


    i wanna die with you once or twice.

    ik wil ook op de lijst (wbw)


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ghirahim schreef:
    (...)
    Ik durf niet percentages te gaan bedenken of beoordelen, maar van die 75% is het ook toch wel de vraag hoe veel je eraan kan doen. Je bepaalt je omgeving en de gebeurtenissen in je leven immers niet.

    Dat klopt. Maar de situatie heeft dus wel invloed op wie jij bent en naar mijn idee ben je dus niet vastgeketend aan het idee hoe je genen bepaald hebben wie jij bent. Ik blijf er bij dat het grootste gedeelte van jezelf door jezelf bepaald wordt; jij kijkt in de spiegel en beslist wat je wil zien, dus zie je dat.


    i wanna die with you once or twice.

    ChickenNugget schreef:
    (...)
    ik heb echt iets van, hoe zijn alles zijn gegaan als ik een jongen was geweest?

    Bij mij is het meer iets zoals: waarom lijkt ieder persoon een figurant in het toneelstuk. Weet ik het? Een figurant? Ja, een figurant. Waarom dat? Omdat iedereen denkt, maar ik zie het niet. Iedere persoon is wel eens alleen, en hoe zijn ze dan.
    Bij iedere sarcastische opmerking die ik maak denk ik: het kan erger, nog veel erger. Als het stil is in de klas krijg ik de neiging om te gaan schreeuwen. Omdat één ding mijn leven om zou kunnen keren. Ik kan compleet anders doen dan ik ben, met gemak, maar dat doe ik niet. Waarom niet?


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    _Iratus schreef:
    (...)
    Bij mij is het meer iets zoals: waarom lijkt ieder persoon een figurant in het toneelstuk. Weet ik het? Een figurant? Ja, een figurant. Waarom dat? Omdat iedereen denkt, maar ik zie het niet. Iedere persoon is wel eens alleen, en hoe zijn ze dan.
    Bij iedere sarcastische opmerking die ik maak denk ik: het kan erger, nog veel erger. Als het stil is in de klas krijg ik de neiging om te gaan schreeuwen. Omdat één ding mijn leven om zou kunnen keren. Ik kan compleet anders doen dan ik ben, met gemak, maar dat doe ik niet. Waarom niet?

    Om een zekerheidspunt t te hebben, is het niet? Om te weten van wat je moet doen en op wat je moet terugvallen. Om de vertrouwdheid van jezelf en hoe andere mensen je kennen niet kwijt te raken. Om slechte eigenschappen in te leveren moet je lef hebben omdat je er niks voor terug krijgt, mensen zullen je niet belonen, het zal ze niet eens opvallen. Je hebt niks meer om je fouten op af te schuiven (ik heb mijn huiswerk niet af, want ik heb uitstelgedrag, ik geen lila muur, ik wil paars of roze, want ik denk nou eenmaal in zwart-wit).

    Dat je andermans gedachtes niet kan zien is logisch. Stel je voor dat je het wel zou kunnen zien. Stel je in dat iedereen zou weten wat jij denkt. Beeld je onophoudelijke oorlogen in. Echter bedoel ik, dat wanneer jij ook maar denkt 'lelijke neus', terwijl het geen kwade gedachte is met het doel iemand zich rot te laten voelen, je daarmee mensen ontzettend kwetst enzovoort.

    [ bericht aangepast op 17 dec 2016 - 20:52 ]


    i wanna die with you once or twice.

    Hebben jullie ooit al eens gehoord van het vlindereffect? De theorie luidt dat als een vlinder zijn vleugels klapt, er een kans is dat er op een plek aan de andere kant van de wereld een verwoestende orkaan losbreekt. Het wordt over het algemeen gebruikt in de beursmarkt maar ik denk soms wel: "Als ik dat had gedaan ipv. dat, dan zou het anders verlopen zijn."

    Jullie meningen? ^^

    [ bericht aangepast op 17 dec 2016 - 20:56 ]


    Heaven is a place that we all have

    _Martyr schreef:
    (...)
    Om een zekerheidspunt t te hebben, is het niet? Om te weten van wat je moet doen en op wat je moet terugvallen. Om de vertrouwdheid van jezelf en hoe andere mensen je kennen niet kwijt te raken. Om slechte eigenschappen in te leveren moet je lef hebben omdat je er niks voor terug krijgt, mensen zullen je niet belonen, het zal ze niet eens opvallen. Je hebt niks meer om je fouten op af te schuiven (ik heb mijn huiswerk niet af, want ik heb uitstelgedrag, ik geen lila muur, ik wil paars of roze, want ik denk nou eenmaal in zwart-wit).

    Dat je andermans gedachtes niet kan zien is logisch. Stel je voor dat je het wel zou kunnen zien. Stel je in dat iedereen zou weten wat jij denkt. Beeld je onophoudelijke oorlogen in. Echter bedoel ik, dat wanneer jij ook maar denkt 'lelijke neus', terwijl het geen kwade gedachte is met het doel iemand zich rot te laten voelen, je daarmee mensen ontzettend kwetst enzovoort.

    Nee. Eerlijk gezegd is het gewoonweg de gedachte dat ik dingen kan doen, maar dat ik ze niet durf. Waarom bestaat er überhaupt iets als angst in dit geval?

    Dat is het niet, maar soms lijkt het alsof mensen alleen bestaan voor mijzelf, maar zelf lijden ze ook gewoon hun leven zonder mij.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    _Iratus schreef:
    (...)
    Nee. Eerlijk gezegd is het gewoonweg de gedachte dat ik dingen kan doen, maar dat ik ze niet durf. Waarom bestaat er überhaupt iets als angst in dit geval?

    Dat is het niet, maar soms lijkt het alsof mensen alleen bestaan voor mijzelf, maar zelf lijden ze ook gewoon hun leven zonder mij.

    Die angst bestaat zodat men niet ondoordachte dingen doet en een in een groep kan samenleven en zo kan overleven zonder ruzie te krijgen of elkaar uit te moorden.


    i wanna die with you once or twice.