• Ik heb echt nog geen idee of hier ergens animo voor is, maar dat merken we vanzelf

Confessions of Q

We hebben allemaal wel iets wat we niet zomaar aan een ander vertellen. Zelfs niet op het internet, waar we toch al een grote anonimiteit hebben. Toch zouden we soms die dingen wel eens eruit willen gooien, al is het alleen maar om de mening van een ander te horen of een beetje steun te krijgen. Daarom is er dit topic.

Heb je een confession die je wilt maken, zonder dat iemand weet dat dit over jou gaat? Iets waar je al een poosje mee zit? Heb je bijvoorbeeld een crush waar het niet lekker mee loopt omdat je onzeker bent naar hem toe te gaan? Heb je ooit wel eens een kind neergemept die de hele supermarkt bij elkaar krijste? (I can't really blame you). Doe je je voor de hele wereld, inclusief familie en vrienden, voor als iemand die je niet bent en baal je daar van? Op deze site kan je je confession maken, geheel anoniem! (Vergeet uiteraard niet 'Ask anonymously' aan te vinken). Op die manier zal niemand weten dat jij het was. (Ik trouwens ook niet!)

Elke dag wordt hier een confession gepost waar anderen op kunnen reageren. In de vorm van advies, steun, eigen ervaringen, enzovoort. Hou er wel rekening mee dat confessions waar ik uit kan halen dat het over iemand op Q gaat, niet zal plaatsen.

Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

@Marquand: dankjewel (:

Ik ben de laatste tijd echt niet meer mezelf. Ik vind mezelf een waardeloos mens en ik walg van mezelf. Ik kan geeneens meer naar een foto van mezelf kijken. Soms denk ik echt: "Waarom ben ik er nog?" "Niemand heeft me nodig."

Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

Misschien kan je alle confessions die al geweest zijn in de beginpost zetten onder spoilers? ^^

@10: ik denk dat iedereen wel eens van die momenten heeft. Maar dat is ook wat het zijn: momenten en die gaan na een tijdje over. Iedereen heeft iets moois en unieks te bieden, dus jij ook!

[ bericht aangepast op 29 dec 2016 - 15:10 ]

“Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

@Frodo; dat is wel een idee ja! Ga er binnenkort aan beginnen (:

Ik haat al die nomineer-topics. Mijn username wordt nooit genoemd, terwijl ik toch actief ben op Quizlet en op het forum. Geen idee waarom ik het mij aantrek, maar ik doe het toch..

#11.

I feel you, ik word ook bijna nooit genomineerd. Het is echt heel bijzonder als het wel gebeurd. Ik ben er ook geen fan van.

11: relatable. geldt voor heel veel mensen, denk ik. helaas niet zoveel aan te doen behalve toch te proberen je er zo weinig mogelijk van aan te trekken. het is absoluut niets persoonlijks, al kan dat wel zo voelen. niet genomineerd worden betekend niet dat je niet geweldig bent, want dat ben je sowieso.

Ik snap het wel, ik word wel af en toe genomineerd, maar ik ben wel ergens jaloers op diegene die altijd als eerste in gedachten komen als er nominaties zijn. Ik denk dat het inderdaad een kwestie is van het proberen te negeren, want het is echt niet de maatstaaf om jezelf aan te meten of je goed/leuk/populair genoeg bent.

My fake plants died, because I did not pretend to water them.

Dit is echt iets wat ik had kunnen schrijven. Ik word ook amper genomineerd, terwijl ik naar mijn gevoel best actief ben op het forum. Eigenlijk steekt het wel een beetje dat altijd dezelfde mensen genomineerd worden, maar ik denk ook dat je het alleen maar kunt negeren ;/

If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

Ik ben wel iemand die over het algemeen wordt genomineerd (maar hé, dit jaar ook nog niet hoor bij de eindejaarsverkiezingen). Ik ga niet ontkennen dat ik dat leuk vindt, maar ik vind het nog leuker om anderen te nomineren en ik zou wensen dat meer mensen daar de tijd voor namen. Dan worden er automatisch ook meer mensen genomineerd. ^^

[ bericht aangepast op 31 dec 2016 - 14:36 ]

Every villain is a hero in his own mind.

# 11

Ik zie dat je niet de enige bent die zich zo voelt. Ik hoor mijn moeder al meteen roepen "je moet geven zonder dat je verwacht dat mensen terug geven, maar persoonlijk vind ik niet dat het zo werkt. Het zit in onze natuur dat we bevestiging willen, ons ego moet af en toe even een boost hebben. Ik herken me in wat je zegt, ik word hier en daar af en toe genoemd in verkiezingen of eindejaarsberichten, maar je blijft altijd in de schaduw van bepaalde mensen staan. En dat zeg ik niet omdat ik ze benijd of het ze kwalijk neem, want ik gun het deze mensen van harte. Maar ik gun het ook de mensen die niet altijd in de spotlight staan. Zo gaat het nu eenmaal, je hebt spotlight plekjes en schemer plekjes, dat zal je altijd hebben. Maar dat betekend echt niet dat je niet gewaardeerd word. Ieder mens heeft zijn eigen fanclub zeg maar. De kunst is de waarde van de fanclub in te schatten op de mensen die om je geven, en niet om de hoeveelheid. Ik gun iedere individu hier een plekje man, jullie zijn allemaal geweldig c:

Frey_ > Whittaker

Frey_ schreef:
    # 11

Ik zie dat je niet de enige bent die zich zo voelt. Ik hoor mijn moeder al meteen roepen "je moet geven zonder dat je verwacht dat mensen terug geven, maar persoonlijk vind ik niet dat het zo werkt. Het zit in onze natuur dat we bevestiging willen, ons ego moet af en toe even een boost hebben. Ik herken me in wat je zegt, ik word hier en daar af en toe genoemd in verkiezingen of eindejaarsberichten, maar je blijft altijd in de schaduw van bepaalde mensen staan. En dat zeg ik niet omdat ik ze benijd of het ze kwalijk neem, want ik gun het deze mensen van harte. Maar ik gun het ook de mensen die niet altijd in de spotlight staan. Zo gaat het nu eenmaal, je hebt spotlight plekjes en schemer plekjes, dat zal je altijd hebben. Maar dat betekend echt niet dat je niet gewaardeerd word. Ieder mens heeft zijn eigen fanclub zeg maar. De kunst is de waarde van de fanclub in te schatten op de mensen die om je geven, en niet om de hoeveelheid. Ik gun iedere individu hier een plekje man, jullie zijn allemaal geweldig c:

Nicely said c;

My fake plants died, because I did not pretend to water them.

Wanneer word de nieuwe confession geplaatst? (-:

Komen er nog nieuwe confessions? c:

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

Yes! Ik zit even met een enorm omgegooid nachtritme waardoor ik meestal pas vanaf 16:00 post maar ik ga morgen weer verder. (en zo niet, send me a reminder)

Ik denk - weet bijna zeker - dat ik bisexueel ben, maar ik durf er niet voor uit te komen, omdat ik er niet tegen kan dat iedereen zoiets heeft van "ik wist wel dat je gay was". Daarnaast snappen mijn ouders niet dat je op meerdere geslachten kan vallen en vinden ze bisexueel zijn maar een excuus of een soort fase. Ik heb al genoeg problemen met mijzelf nemen zoals ik ben en ik wil er niet nog iets bij wat mij onzeker kan maken.

OH. Hier wil ik wel even wat over zeggen zonder snel door te klikken. Zelf ben ik biseksueel en dat heb ik zo op mijn 15e aan mijn moeder laten weten. Ze reageerde wel oké, maar het ging mij er meer om dat ik het in de wereld had geplaatst. Kortom: Ik was er klaar voor. Als jij het idee hebt dat je het liever niet wilt zeggen nog, doe je dat niet. Niets moet. Ik weet niet hoe je ouders zijn, maar ze kunnen ook verrassend goed reageren. Ze zijn je ouders, volgens mij willen die alleen dat het kind gelukkig is. Er zullen vast wel problemen komen en mensen die denken er een leuke opmerking over te kunnen maken, maar dat hoort je niet tegen te houden. Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan, I know (believe me, I know), alleen druk het niet weg voor anderen. Daar raak je enkel miserabel van. Zodra mensen je slechter behandelen hierdoor, weet je direct wat je aan ze hebt. Soms heeft het gewoon even tijd nodig. Als je iemand nodig hebt of je gewoon even wilt ranten, mag je mij altijd een PB sturen. Zelf moest ik er ook doorheen komen en misschien helpt het je juist om ervaringen te delen.
    Geef niet op, je kan het!

Quiet the mind, and the soul will speak.