Ik moet zeggen dat ik ook wel wat last begin te hebben wat die kinderlijkheid betreft. Ik blijf hier echter omdat ik hier schrijf en mijn publiek kwijt ben anders, maar ik heb er ook wel wat frustraties van de laatste tijd, van die kinderlijkheid. Niet alleen op emotioneel vlak hoor, maar ook puur qua verstandelijke/ intellectuele ontwikkeling. Nu hoop ik niet dat dat arrogant overkomt, lol, maar wat ik persoonlijk te horen krijg - omdat ik al verder sta met studies en dat soort dingen is: het is te moeilijk, te zwaar, hou het luchtiger, wat simpeler, minder literair en moeilijk. Dat is nogal frustrerend. Nogmaals is het niet arrogant bedoeld. Het is beter dat de mods dit weten dan dat ik zwijg, maar ik denk echt dat dit nog zoiets is wat parten speelt. Voor iets oudere mensen dan, die al verder staan met studeren en zo.
De kloof met mensen uit het tweede middelbaar bijvoorbeeld, is dan misschien iets te groot. Op dat vlak vind ik ook dat ik Quizlet wat ontgroeit ben, op sommige momenten. Ik zeg dat niet graag, want dan voel ik me zo'n betweter, lol, maar soms is het wat te populistisch, voor mensen die al verder staan met studeren, we houden het simpel, niet te moeilijk, terwijl er hier ook iets moeilijkere dingen zijn die ook echt goed zijn. Ik denk dat letterenstudenten en mensen die al een letterendiploma hebben, gelijk staat aan de groep mensen die het meest in lezen geïnteresseerd is, maar dat de kloof tussen hun opleiding/ wat ze de ganse dagen op hun bord krijgen en de mentaliteit hier iets te groot is. Dus ook op dat vlak denk ik dat het puberale en het kinderlijke ook een reden is om af te haken. Dat kan ik zeggen omdat ik zelf een letterenstudent ben en denk dat dit voor veel van die mensen uit die doelgroep de oorzaak is dat ze weggaan, dat populisme. Dus ja, ook ik denk dat "het kinderlijke'' op verschillende vlakken een rol speelt bij twintigers en zéker bij oudere mensen.
[ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 16:27 ]
Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.