Oké, ik heb de afgelopen veertien pagina's doorgelezen en zal proberen om te verwoorden hoe het voor mij voelt, als veertienjarige user. Waarschijnlijk worden het meer onoverzichtelijke hersenspinsels, aangezien veertienjarigen vast niet zo goed kunnen schrijven :p dit is trouwens een grap, en geen aanval op wie dan ook
Ten eerste verbaast het mij best wel dat zoveel mensen zich in de discussie over leeftijden mengen die niet eens zo jong zijn. Het valt mij vooral op dat jullie eigenlijk allemaal rond dezelfde leeftijd zitten maar toch een hele verschillende kijk op de situatie hebben. Ik begrijp wel dat het voor sommigen lastig is om - wanneer ze bijvoorbeeld aan de universiteit studeren - goed contact te vinden met de jongere users. Wat ik hier zie is dat er eigenlijk een soort vergrijzing plaatsvindt. Vroeger was alles beter. Mensen worden ouder. En ergens denk ik dat de enige oplossing is om de jonge users hun vrienden mee te laten nemen, zodat die al aansluiting hebben, want los van die enkeling die de moeite wil steken in vechten voor zijn plaats hier, komen er eigenlijk weinig jonge users hierheen.
Maar goed, mijn punt was dus dat voor mijn gevoel de discussie wat - onnodig, met gebrek aan betere verwoording - was. Ik merk ook wel dat sommige mensen van mijn leeftijd op een heel ander niveau schrijven en communiceren dan ik doe. Persoonlijk denk ik desondanks dat die piek moeilijk waar te nemen is via sociale media. Via berichten komt sowieso alles al anders over - botter, vooral - en bovendien ligt het ook echt aan iemand karakter hoeveel moeite hij of zij in een forumbericht wil steken.
Stories zijn dan natuurlijk een heel ander verhaal, maar ik mijn ogen is schrijven iets wat je langzaam ontwikkelt, en niet iets wat op leeftijd is gebaseerd. Los van de werkwoordspelling e.d. gezien, maar daar hebben onze jonge Q'ers de bèta's voor ^^
Ik zit nu anderhalf jaar op Q en ben er gekomen op mijn twaalfde, waarna ik doormiddel van een wedstrijd relatief snel contact heb gevonden met anderen van mijn leeftijd, hier. Toendertijd was ik behoorlijk jong voor de site en toen ik een half jaar later het forum vond, hield ik mij in eerst instantie wat afzijdig. Om in de woorden samen te vatten die ik toen zou hebben gebruikt: "Jullie waren allemaal grote studenten die aan een brugger-mier als ik was geen behoefte hadden."
Zo heb ik eigenlijk mijn eerste jaar op Q een beetje in de schaduwen doorgebracht, stiekem jaloers op hoeveel vrienden Froukje (ProngsPotter) - toendertijd mijn enige actieve Q-vriendin - al had gemaakt.
Na verloop van tijd, enkel, begon ik steeds actiever te worden. Ik kende nog steeds amper mensen en werd niet voor Awards/prijzen genomineerd (om eerlijker zijn voelde dat als een behoorlijke steek), maar ik begon met mensen te communiceren.
Mijn persoonlijke keerpunt was de Amsterdam meeting vanwege Anna's boek. Daar kreeg ik namelijk ineens goed contact met Filiz (Nympha) en Naomi (Kian). We wisselden wat GB's en ondanks dat ik hen niet bijzonder vaak sprak, had ik aansluiting gevonden in de hechte groep van Q.
Niet lang daarna werd ik Moderator en vanaf dat punt werd ik echt opgenomen in de Quizlet familie. Vooral met de andere nieuwe Mods had ik veel interactie (in het bijzonder Lieke (BriBry)) en dat gaf mij echt een gevoel dat ik er tóch bij hoorde.
Nou, dat was mijn prachtige Q-levensverhaal. Om in te gaan op de suggesties die zijn gedaan:
- De suggestie die mij het meest bijstaat is die waar werd voorgesteld om actieve users te zoeken die bij jou passen (althans, dat is wat ik ervan heb meegekregen). Sorteren op bepaalde criteria en daar komt dan "The One" uit, om het zo maar te noemen. Het staat hier ook bovenaan omdat het mij zeer aansprak. Contact maken met actieve users is hétgene wat ervoor zorgt dat iemand terug wilt komen naar de site, naast het hebben van (veel) lezers.
- Hier valt het buddy-systeem ook onder. Ik zou persoonlijk met alle liefde één of meerdere users willen begeleiden op Quizlet en om de zoveel tijd een gesprek met ze voeren. Dat komt misschien ook mede door mijn karakter, dus ik heb geen idee of er meer mensen zijn die ervoor open zouden staan.
- Verder heb ik overal flarden van suggesties opgepikt, maar vaak was de kern van de suggesties om Quizlet overzichtelijker en makkelijker te gebruiken te maken.
Op het laatste punt zou ik wat dieper in willen gaan. Met fora heb ik vaak (dit is mijn persoonlijke ervaring) dat het heel snel onoverzichtelijk wordt. Ik ben dan misschien ook wel een persoon die snel last heeft van chaos, maar toch. Natuurlijk is Q niet alleen het forum, maar het is wel de bron tit het vinden van leuke, nieuwe creaties. Die worden overal op het forum wel aangehaald (zie: xOTMs, Awards, promotietopics, etc.) en anders merk je toch vaak dat de creaties van zoveel jaar geleden zijn. Dat maakt voor mij al snel dat ik liever niet reageer, want wat heeft het dan eigenlijk nog voor zin, als de maker waarschijnlijk toch al jaren niet meer online is geweest?
Maar goed, ik weet niet precies wat we kunnen doen om het forum overzichtelijker te maken, aangezien het hier op Q al redelijk goed is ingedeeld. Enkel, waar ik wel last van had toen ik nieuw was, was dat ik geen idee had wat er werd bedoeld met bijvoorbeeld "Mijn topics" en "Actieve topics".
Ik zit hier maar wat op te schrijven om te kijken waar ik uitkom, maar is het een idee om een soort handleiding voor elke soort creatie te maken? We hebben natuurlijk al de FAQ, maar het zou users een uitgebreidere uitleg kunnen geven zonder dat ze ongevraagd een ellenlange PB krijgen. In die welkoms-PB zou dan simpel een link maar elke handleiding en een kleine beschrijving kunnen staan.
Oké, dat was het weer zo'n beetje. Wat denken jullie ervan?
Ik heb dit hele bericht op mijn telefoon geschreven, en blijkbaar heb ik er drie kwartier over gedaan. Pff.
[ bericht aangepast op 21 nov 2016 - 0:46 ]
in love with the fictional characters, I'm sorry