• Eindelijk komen die verkiezingen eraan! Na een maandenlange strijd van de kandidaten tegen elkaar en (grotendeels) tegen zichzelf en hun schandaaltjes, trekken de Amerikanen morgen eindelijk naar de stembus. Wie wordt de 45ste president van de Verenigde Staten? Wie verwachten jullie dat president wordt? Welk van de twee bijgevoegde (wonderbaarlijk gefotoshopte, niet te vergeten) prenten zien jullie het liefst verschijnen? Wiens hoofd hebben jullie genoeg gezien? Bij welk hoofd gaan jullie spontaan overgeven? Het zijn vragen die velen zich stellen. :Y)
    Maar heus nu even, als er nog iets is dat jullie kwijt willen over te verkiezingen: dit is de plaats!


    Beginpostcredits: Firgun


    Queer zijn is gewoon alles

    JDM schreef:
    Niemand die weet wat de opkomst was?


    Kun je het niet op internet vinden?

    Ik had ooit bij maatschappijwetenschappen de opdracht om het Amerikaanse kiesstelsel uit te leggen, en ik was samen met een vriendin die best veel van Amerika af weet echt 3 of 4 uur bezig om het helemaal te begrijpen, zo ingewikkeld en onlogisch is het. Het is ook veel minder representatief dan bijvoorbeeld het Nederlandse stelsel, omdat de helft van Amerika (Hillary supporters) nu niet gehoord is in de regering en het parlement.

    Om terug te komen op de opkomst; wat ik wel weet is dat het Amerikaanse systeem ook zo belachelijk is dat als je wilt stemmen, je minstens twee maanden van tevoren een biljet moet aanvragen (waar in Nederland iedere kiesgerechtigde een stembiljet met de post krijgt), als je te laat bent, mag je dus niet stemmen. Het wordt minderheden zoals Mexicanen, zwarte mensen en LGBT enz. ook vaak lastiger gemaakt om dit biljet aan te vragen, en in Republikeinse staten is het vaak ook zo dat ze stemlokalen bijna alleen maar in witte buurten en Republikeinse buurten neerzetten zodat er ook uren lange rijen staan waar vooral witte Republikeinse mensen beter de kans krijgen om te stemmen.

    America, land of the free folks.


    how dare you speak of grace

    Square schreef:
    Dus, de vrouw die Trump (en Jeffrey Epstein, een geregistreerde zedendelinquent) ervan beschuldigde dat hij haar op haar dertiende heeft verkracht, in 1994? De vrouw die twee ingezworen ooggetuigen voor haar kant had in de rechtszaak die eraan kwam, wat extreem zeldzaam is in verkrachtingszaken? Die vrouw heeft haar aanklacht blijkbaar ingetrokken dit weekend. Er geen officiële reden bekend, maar wat we wel weten is dat ze van plan was haar anonimiteit te doorbreken, maar vervolgens zoveel bedreigingen en haatbrieven ontving dat er serieus werd gevreesd voor haar leven. Ik denk dat dat geen erg ingewikkelde optelsom is.

    Jesus.


    Ex astris, sciencia

    Mijn topics. Ik vind dat velen er te heftig op reageren. Trump gaat echt geen WW3 beginnen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Waarom blijven mensen constant doorgaan over de ww3 terwijl er andere dingen zijn die veel belangrijker/enger zijn?


    Your make-up is terrible

    Thunderfvck schreef:
    Waarom blijven mensen constant doorgaan over de ww3 terwijl er andere dingen zijn die veel belangrijker/enger zijn?


    Dat dus ook :'D


    how dare you speak of grace

    Patholoog schreef:
    Mijn topics. Ik vind dat velen er te heftig op reageren. Trump gaat echt geen WW3 beginnen.

    Geen Wereldoorlog drie, nee. Maar hij gaat het wel duizend keer zo moeilijk maken voor de LGTBQIA+ gemeenschap, voor Latinos, immigranten, moslims en andere "minderheden". Net nu het land de juiste richting uit ging. En dan de affordable care act die hij van tafel gaat vegen, en diegenen die het nu al financieel moeilijk hebben, diens belastingen gaat hij ook nog eens verhogen.

    [ bericht aangepast op 9 nov 2016 - 20:23 ]


    Ex astris, sciencia

    SergeantBarnes schreef:
    (...)
    Geen Wereldoorlog drie, nee. Maar hij gaat het wel duizend keer zo moeilijk maken voor de LGTBQIA+ gemeenschap, voor latinos, immigranten, moslims en andere "minderheden". Net nu het land de juiste richting uit ging. En dan de affordable care act die hij van tafel gaat vegen, en diegenen die nu al financieel moeilijk hebben, diens belastingen gaat hij ook nog eens verhogen.


    Dat inderdaad wel, maar je hoort overal van "nieuwe apocalypse" en dit soort dingen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik wil wel even iets zeggen:


    Als democratische verkiezingen gewonnen worden door iemand die ons niet aanstaat, dan gaan we de kiezers dom en achterlijk noemen? Als we ons zo opstellen, dan zijn we geen haar beter dan Trump...


    Is een reactie vanop hln.be, maar ben het er wel mee eens.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Ik wil wel even iets zeggen:
    (...)

    Is een reactie vanop hln.be, maar ben het er wel mee eens.


    Dan zijn we nog steeds niet racistisch, misogynistic, seksistisch en homophobic.


    Your make-up is terrible

    Alleee iedereen is naar mijn mening oude koeien uit de sloot aan het halen... You know; wie zonder zonde is; werp de eerste steen. Trump & Clinton zijn beide belachelijk; maar Bush was nou ook niet bepaald denderend c; ik probeer gewoon positief te denken en te hopen dat die man vier jaar zonder enorme schade door kan halen; zodat we daarna een betere kunnen krijgen (net zoals we na Bush, Obama kregen)


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Thunderfvck schreef:
    (...)

    Dan zijn we nog steeds niet racistisch, misogynistic, seksistisch en homophobic.


    Dan nog heeft het volk gekozen, via een kutsysteem misschien, dat wel, en dan moeten we dat respecteren vind ikzelf. Ookal ben ik het totaal niet eens met de winnaar. Ik vind het nogal kort door de bocht om de Amerikaanse kiezer achterlijk te noemen. Wij zaten/zitten niet in hun situatie.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Dan nog heeft het volk gekozen, via een kutsysteem misschien, dat wel, en dan moeten we dat respecteren vind ikzelf. Ookal ben ik het totaal niet eens met de winnaar. Ik vind het nogal kort door de bocht om de Amerikaanse kiezer achterlijk te noemen. Wij zaten/zitten niet in hun situatie.


    Well, toch hebben meer mensen op Hillary gestemd.
    Ik vind het niet helemaal kort door de bocht om ze achterlijk te noemen, maar dat is mijn mening.


    Your make-up is terrible

    Kian schreef:
    Alleee iedereen is naar mijn mening oude koeien uit de sloot aan het halen... You know; wie zonder zonde is; werp de eerste steen. Trump & Clinton zijn beide belachelijk; maar Bush was nou ook niet bepaald denderend c; ik probeer gewoon positief te denken en te hopen dat die man vier jaar zonder enorme schade door kan halen; zodat we daarna een betere kunnen krijgen (net zoals we na Bush, Obama kregen)


    When you realise Bush got elected after 9/11 and then started the war on terror, whoops :')

    Ik ben het eens, let's try make the best of this or at least not the worst.

    [ bericht aangepast op 9 nov 2016 - 20:27 ]


    how dare you speak of grace

    Thunderfvck schreef:
    (...)

    Well, toch hebben meer mensen op Hillary gestemd.
    Ik vind het niet helemaal kort door de bocht om ze achterlijk te noemen, maar dat is mijn mening.


    Ja, daarom dat ik zeg dat het een kutsysteem is.:'D


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Ja, daarom dat ik zeg dat het een kutsysteem is.:'D


    Maar dan moet je ook niet zeggen dat het volk gekozen heeft, want in principe is dat niet zo. 8D


    Your make-up is terrible