JDM schreef:
(...)
Dat is allemaal waar, maar ik lees hier dingen over 'wereldrampen' en 'derde wereldoorlog'. Ikzelf vind dat zo overdreven. Dat gaat écht niet gebeuren door een Trump of een Clinton. Natuurlijk zal Amerika niet de fijnste plek als Trump aan de macht kom en er zal zeker een hoop ellende zijn als hij inderdaad invoert wat jij allemaal opsomt, maar die wereldrampen? Nah. Ik geloof niet dat wij hier heel erg last van zullen krijgen. Maar misschien kijk ik er dus wel helemaal verkeerd tegenaan. Ik snap het gewoon niet zo heel goed, denk ik.
De president van de V.S. kan in een noodsituatie beslissen om nucleaire wapens in te zetten. Het bevel moet geratificeerd worden door justitie, maar op dat moment heeft justitiz de plicht het goed te keuren. Ze kunnen bijna niet anders. Ik heb liever geen kernwapens in Trumps handen.
Het hele argument "dat gaat Trump niet doen", vind ik ook maar belachelijk. Natuurlijk gaat hij niet alles doen. Maar compleet niets doen van wat hij beloofd heeft, is politieke zelfmoord. Waarom zou hij geen mensen deporteren? De Republikeinen staan achter hem betreffende dat. Waarom zou hij geen racistische uitspraken en een racistisch beleid doen/voeren? Ze gaan het nooit met zoveel woorden zeggen, maar hoewel ze zichzelf er misschien niet van bewust zijn, staan de Republikeinen daar achter.
Daarnaast vrees ik voor nog veel meer aanslzgen onder Trump. Terroristische groeperingen geloven dat ze het goede doen, hoe slecht ze in ons ogen ook zijn. Met een president die hun geloof, hun streven bevecht (of hoe zij hun geloof intetpreteren), gooi je enkel olie op het vuur.
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried