Thunderfvck schreef:
(...)
Nee, stembureau's zijn pas net open. Niet eens alle staten zijn al geopend omdat ze verschillende tijdzones hebben. Het laatste stembureau sluit (voor ons) morgenochtend om 7 uur pas.
Ik geloof dat het ook nog wel even duurt voordat alle stembureau's open zijn, met Alaska en Hawaii als laatste. Daarnaast verwachten veel mensen dat er weinig verschil zal zijn in swingstates. Swingstates zijn altijd een dingetje; ik las net nog op NOS dat Bill Clinton in Florida uiteindelijk met iets minder dan 600 stemmen verschil won daar. De uitslag van Florida was dan pas ook na een maand bekend, i.v.m. legitimiteit, natellen, etc. Bij alle Amerikaanse verkiezingen is de volledige uitslag soms wel weken later pas bekend. Er zijn vermoedens dan het in meerdere staten kantje boord zal zijn en hoewel ik geen expert ben, durf ik dat zelf niet met zekerheid te zeggen. Natuurlijk zijn er altijd enkele staten die je vaak al kan voorspellen, maar er is ook zomaar kans dat blijkt dat er staten zijn die onverwacht een heel duidelijke voorkeur hebben. Ik geloof oprecht dat het nog steeds alle kanten op kan gaan.
"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife