• In het eerste jaar op de uni was onze vriendengroep bevriend met twee vriendinnen en ze zaten in dezelfde reeks en alles, dus we konden het vrij goed vinden. In het tweede jaar begonnen wij wat hechter te worden, en het contact met die twee verwaterde wat, maar we bleven nog altijd aardig doen tegen hen. Een van hen is al een half jaar iets anders aan het doen, en de ander mogen mijn vrienden eigenlijk niet zo. Ze is iemand die niet erg aardig is tegen mensen, en graag laat zien dat zij beter is.
    Tijdens de vakantie kregen een vriendin en ik een sms met hoe onze punten waren. Vreemd genoeg de rest niet, maar opvallend zit de rest allemaal prima in het tweede jaar (en nu derde), en wij moesten nog een deel van het eerste doen. Net zoals dat meisje. Omdat zij dat vreemd vonden, en omdat ze dachten dat dat meisje het enkel in ons gezicht zou willen wrijven dat zij beter punten had dan wij, hadden we besloten gewoon niet te reageren. (Uit ervaring weten zij dat ze zoiets gaat doen. Ik heb er nog geen last van gehad, maar wat dat betreft vertrouw ik mijn vrienden.) Nu kwam ze aan het begin van het jaar voor een college vragen hoe onze punten waren. Niet eens hoe onze vakantie was etc, nee, enkel hoe onze punten waren. Mijn vriendin en ik antwoordden allebei dat de punten goed waren. (Dat was maar half waar, to be fair, maar de reden zal duidelijk zijn waarschijnlijk.) Daar had ze niets op te zeggen, en toen ging ze weer weg. Even later kwam ze weer terug vragen wanneer wij practicum hadden. Dat was alles, ze bood niet eens aan samen practicum te hebben of iets. Weer ging ze weer weg.
    Een week later ofzo toen we haar weer zagen negeerde ze ons compleet. Een vriendin heeft al geprobeerd gewoon normaal hoi te zeggen in het voorbij gaan, maar dat meisje keek haar enkel vuil aan. Dus ze is ons uit het niets beginnen negeren.
    Dat vond ik een beetje raar. Het is niet dat ik me er kwaad over maak of iets, het boeit mij echt niet. Als ze nu ineens weer aardig begint te doen tegen ons dan vind ik dat ook goed. En als ze iemand van mijn vrienden nu iets aan doet, dan kan zij ook iets terug verwachten. Maar ik vind het gewoon vreemd dat ze ons zo ineens begint te negeren.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Dat is inderdaad wel vreemd gedrag van haar. Maar gewoon lekker niks van aantrekken en normaal blijven doen. Daar bereik je het meeste mee. :Y)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •