• De stelling van deze week luidt:
    Terrorisme moet met geweld bestreden worden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens. Dat geweld moet sowieso ophouden, we zijn de hele wereld ermee aan het verklooien.


    Bad decisions make good stories.

    Hm... Het ligt eraan of de terroristen ook geweld tegen jou gebruiken. Je moet jezelf kunnen verdedigen toch?
    Maar toch ben ik oneens, van geweld komt alleen maar meer geweld, dus heeft het eigenlijk niet zo veel zin.
    Dan krijgen we een soort wereld waarin iedereen elkaar wil wreken met geweld.....

    Hoe wil je terroristen anders bestrijden? Met 'stop hou op ik vind het niet leuk' zeggen?


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Nou, ik vind wel dat ze terrorisme met geweld mogen bestrijden, alleen het liefst op zo'n manier dat er geen onschuldige mensen bij betrokken worden en de terroristen zelf blijven leven, zodat ze welverdiend hun hele leven in een gevangenis wegkwijnen.


    You are beautiful, you are love.

    Ik denk niet dat het mogelijk is om terrorisme op een andere manier te bestrijden. Wat iHeartNouis al zegt, naar een simpele stop zullen ze niet luisteren. Ik denk dat met 9/11 genoeg mensen hebben geprobeerd om de terroristen tegen te houden, desnoods met smeken, maar heeft het gewerkt? Nee. Maar als er een alternatief is, is het altijd beter dan geweld.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Oneens, ik vind niet dat je kwaad met kwaad mag bestrijden.


    Miep

    Nou, ik ben het oneens met deze stelling. Want als je dat geweld met geweld bestrijdt zullen zij wraak willen en dan krijg je dat gezeur weer en dan begint alles van voren af aan.


    26 - 02 - '16

    Mavis schreef:
    Nou, ik ben het oneens met deze stelling. Want als je dat geweld met geweld bestrijdt zullen zij wraak willen en dan krijg je dat gezeur weer en dan begint alles van voren af aan.

    This.
    Als je het met geweld wil gaan oplossen, dan stopt het ook nooit.


    Take me to wonderland

    Anarose schreef:
    Oneens. Dat geweld moet sowieso ophouden, we zijn de hele wereld ermee aan het verklooien.


    •*• Lululu •*•

    Oneens. Dat roept alleen maar haat op. Maar hoe zou je het anders moeten bestrijden? Terrorisme moet voorkomen worden en ik geloof niet dat je daar geweld bij zou moeten gebruiken, al lijkt het de enige oplossing te zijn.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Eigenlijk denk ik niet dat terrorisme ooit helemaal zal stoppen. Het is onmogelijk alles zonder geweld op te lossen. Maar als je wel geweld gaat gebruiken willen ze, zoals mavis zegt, wraak.


    We should kiss the girls that we wanna kiss

    Eens.


    I still think of the guitar bible.

    Ja, nog meer doden! Laten we die terroristen precies geven wat ze willen!
    Strak plan hoor.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Oneens anders word het nog erger maar bij sommige gevallen kan het miss wel…

    xChocolat schreef:
    Eigenlijk denk ik niet dat terrorisme ooit helemaal zal stoppen. Het is onmogelijk alles zonder geweld op te lossen. Maar als je wel geweld gaat gebruiken willen ze, zoals mavis zegt, wraak.


    Terrorisme kan je ook niet stoppen. Het is er, net als criminaliteit, al eeuwen. Al in de tijd van de Grieken was er sprake van vormen van terrorisme.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."