• Hoi iedereen!

    Ik ben al een hele tijd niet meer op Quizlet geweest. Ik zit nu ergens mee en omdat ik weet dat iedereen altijd heel behulpzaam is op deze site, dacht ik: waarom hun niet om hulp vragen? Dus hier ben ik...

    Het zit dus zo: Ik ben nu 3 maanden en een paar dagen samen met een hele leuke lieve jongen. Ik ben stapelgek op hem en hij ook op mij. Alleen is het zo dat ik nogal een verlegen type ben en redelijk rustig. Maar zodra ik iemand beter ken en me op het gemak bij diegene voel, kom ik helemaal los en ben ik niet meer verlegen en niet meer zo rustig haha. Alleen, wanneer ik met mijn vriend ben, kan ik gewoon niks uitbrengen. Natuurlijk praten we wel, maar meestal neemt hij het initiatief. En ik voel me echt op het gemak bij hem maar toch zeg ik nooit veel uit mijn eigen... Ik snap echt niet hoe dit kan, alsof ik een soort bang ben ofzo dat hij me niet meer leuk vindt wanneer ik iets zeg wat misschien stom is ofzo. En dit is natuurlijk volkomen onzin want anders zou die niet met me samen zijn.

    Ik vind dit enorm klote want zo kom ik super saai over terwijl ik dat niet ben zeg maar. Ik probeer altijd te denken over dingen die ik zou kunnen zeggen, maar ik weet nooit iets en uiteindelijk zou het ook maar geforceerd zijn. Ik wil gewoon spontaner zijn.

    Maar goed, dit komt waarschijnlijk heel raar over ofzo. Jullie denken ook vast: wtf is dat voor relatie?! Maar ik wil dus vragen of jullie misschien tips hebben voor mij hoe ik wat losser zou kunnen komen of ja, gewoon dat ik niet zo verlegen ben. Want ik ben bang dat hij langzaamaan op me wordt uitgekeken...

    Alvast bedankt! xxx

    Edit: ik weet niet of het er toe doet maar dit is voor mij mijn allereerste relatie. En ik ben 17 en hij is 20.

    [ bericht aangepast op 28 okt 2016 - 17:39 ]


    I suck at everything and I am a sucker for everything.

    Niemand tips?


    I suck at everything and I am a sucker for everything.

    Ik heb dit probleem ook, gesloten zijn als ik de mensen niet ken.
    Dus ik kan je niet helpen sorry, maar ben wel benieuwd naar de antwoorden :)


    Stop wishing, Start doing..

    Ik denk dat je moet stoppen met er zoveel over na de te denken en je gewoon laten gaan (: misschien kan je, de volgende keer als jullie elkaar zien, iets gaan doen waar jij je goed bij voelt en waar je je losse kant kan tonen, in een pretpark bijvoorbeeld! En misschien ook met hem erover praten, aangezien je er wel duidelijk mee zit?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik zou hier jammerlijk genoeg geen oplossing voor weten, ik heb hetzelfde probleem, daarom dus toch even een stiekeme MT


    obsessive rage

    Haha, wat grappig, ik had dit ook kunnen schrijven. Zit namelijk echt precies in hetzelfde schuitje. Zelfs de leeftijden kloppen. Echt alles gewoon.

    Over het feit dat hij jou niet leuk vindt zou ik me niet te druk maken. Hij is toch voor je gevallen? En als hij je saai vindt, dat is dan maar zo. Jij zit zo in elkaar, kan jij ook niet veel aan veranderen. Het enige wat je zou kunnen veranderen is inderdaad wat losser worden.
    Als je losser wil worden in zijn omgeving moet je jezelf eerst iets afvragen. Je schrijft dat je je niet op je gemak voelt bij je vriend.
    Misschien moet je bedenken of jij hém wel leuk vindt. Als je je niet op je gemak voelt, klopt er toch iets niet. Anderzijds, dit kan ook groeien. Je komt er vanzelf wel achter of dit nog moet komen of dat dit nooit gaat gebeuren.

    Wat je ook altijd kan doen is het bespreekbaar maken. Het is je vriend, je zou dit moeten kunnen bespreken. Je kan hem dingen vragen die je hier ook vraagt. Of zelfs of hij zich aan jouw gedrag stoort, misschien vindt hij het helemaal niet erg dat je wat stiller bent. Daar kan je maar op één manier achter komen: bespreek het!

    Wees niet bang om jezelf te zijn. Het is juist erg als je je voordoet als iemand anders (een meer teruggetrokken persoon), als je dat helemaal niet bent. Ik weet dat dit lastig is, maar probeer het.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt! (:

    Ik denk zeker niet 'wtf is dit voor relatie' ^^ Dat zit bij iedereen toch anders. Als je al verlegen was toen je hem leerde kennen, hoef je je daar al helemaal geen zorgen om te maken haha Als ik even vanuit mijn eigen oogpunt kijk, ik ben zelf ook verlegen, maar ik moet toegeven dat dit extremer is bij het andere geslacht. Echter, als ik me awkward voel ga ik lullen ipv mezelf stilhouden xD
    Maar dunno, misschien vind je hem zo ontzettend leuk dat je gewoon bij hem stilvalt, geen idee hahaha zoiets had ik ook bij een jongen. Bij alle andere kon ik prima praten, ondanks de verlegenheid, maar bij hem wist ik dan weer niks uit te brengen. Sommige hebben dat effect gewoon op je denk ik. Ik zou me er niet te druk om maken, maar als je je zorgen maakt over zij mening, zou ik misschien wel heel subtiel vragen of hij dat opmerkt. Maar dat moet je zelf willen natuurlijk ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik dacht bij de titel eventjes dat je routebeschrijving nodig had in Twente.

    OT: Ik snap heel goed hoe lastig het kan zijn. Toen ik 15 was had ik een vriendje van 18, en ik was ook heel onzeker over wat ik moest en of hij me nog wel leuk zou vinden als ik bepaalde dingen zou zeggen. Heb je dit al eens met je vriend besproken? Hoeft niet per se face to face, aangezien je dat lastig vindt, kan ook gewoon via WhatsApp of wat dan ook.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    FIuttershy schreef:
    Ik denk dat je moet stoppen met er zoveel over na de te denken en je gewoon laten gaan (: Misschien kan je, de volgende keer als jullie elkaar zien, iets gaan doen waar jij je goed bij voelt en waar je je losse kant kan tonen. En misschien ook met hem erover praten, aangezien je er wel duidelijk mee zit?

    [ bericht aangepast op 28 okt 2016 - 19:14 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik was vroeger ook zo, zeker bij jongens én zeker bij jongens die ik leuk vond/verliefd op was.
    Zoals hierboven ook al gezegd, probeer te stoppen met nadenken en gewoon doen wat er in je opkomt. Die jongen vind jou leuk zoals je bent en al zeg je een keer iets ''stoms'', ik weet zeker dat hij er om kan lachen of het niet eens door heeft.
    Na 20 jaar heb ik het eindelijk los gelaten en besloten er ''schijt aan te hebben'', misschien een vaag advies, maar het heeft mij behoorlijk goed geholpen.

    Dat had ik vroeger ook, toen ik nog stiller was dan nu, toen voelde ik me ook niet op mijn gemak erover en had ik ook altijd van die gedachtes van: oh nee, nu gaan de mensen me stom vinden omdat ik weer niets weet te zeggen, misschien moet je hier eens met je vriendje over praten. Meestal zal je dan wel iets te horen krijgen van: ik vind het net leuk aan je, want ik hou ervan om mensen uit hun schulp te trekken, of je bent chill en bij jou voel ik me rustig of ik vind het mysterieus of ik apprecieer het want doordat je veel nadenkt heb je veel diepe gedachten en daar hou ik net van. Als het zo'n groot deel van je is, dan zal hij er ook wel niet naastgekeken hebben hoor, waarschijnlijk is dat net onderdeel van waarom hij zo tot je aangetrokken is, want van alle meisjes die hij kiezen kon, koos hij jou. De meeste mensen vinden het helemaal niet erg als je stil bent hoor, daar ben ik zelf ook achter moeten komen. Ik weet zeker dat hij het aantrekkelijk vindt, dus praat eens met hem over het feit dat het je zo onzeker maakt. TIp: forceer jezelf niet om losser te worden, maar aanvaard jezelf gewoon zoals je bent, alleen zo wordt je losser omdat je niet constant meer bezig bent met hoe kom ik over. Ik heb de ontwikkeling zelf doorgemaakt en mijn verlegenheid stopte voorgoed eens ik aanvaarde dat ik verlegen was en iedereen gewoon is zoals hij is. nadien heb ik er nooit meer last van gehad. Dus je op je gemak leren voelen met stil en verlegen en niet los zijn, maakt je net losser. Ik maakte mezelf stil en verlegen door telkens te denken: ik kom zo stom over, dat maakt je automatisch schuchter en zenuwachtiger, die negatieve gedachtes, eens ze wegvallen, valt de schuchterheid zelf dus ook weg.

    [ bericht aangepast op 30 okt 2016 - 15:40 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    johma salade gaan eten hihihihihihihihihihi
    Ik heb nou niet echt dit soort shit met relaties, maar ik had er afgelopen jaar echt problemen mee dat ik gewoon een kutklas had waarin het nogal belangrijk was dat je "normaal" bent en vooral niet anders dan de rest en ik ben daar heel erg in mee gegaan, waar ik nu dan echt spijt van heb, opzich.
    Maar dit jaar was het meer zovan, gewoon het knopje omzetten en denken yolo fuck wat de wereld van me denkt, en daar werd ik echt een stuk losser van, en voelde ik me veel beter, so yeah, maybe it works for u too :') , knopje omschakelen hatsee


    take risks