• De stelling van deze week luidt:
    Net zoals bij sigaretten, zou er op vette producten ook choquerende afbeeldingen moeten staan.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nee, gewoon niet. Niet iedereen heeft overgewicht en zij mogen best eens iets vettigs eten. Of het nu ongezond is of niet. Niks mis met een patatje op zijn tijd.

    In elk product zit wel goed of slecht vet. Waar trek je de lijn van wat té vet is en een ranzig plaatje op gooit? Op de verse vis van de visboer, die vanmorgen gevangen is ook?

    Ik zie al een pak melk voor me met een vies plaatje. Geen kind meer die dat gaat drinken.

    [ bericht aangepast op 2 okt 2016 - 6:31 ]

    Gewoon niet. Zoals F3K3R al zegt heeft niet iedereen overgewicht en als die dan eens fastfood willen eten zien ze die afbeelding ook, en kinderen ook. Geen goed idee.


    obsessive rage

    Nee, vetten zijn lang niet zo schadelijk als sigaretten en zijn in beperkte mate zelfs nodig. Bovendien, waar is de grens. Dan zou je dat op alles kunnen zetten wat ongezond is: alcohol, suikerproducten. Het enige gevolg dat het zal hebben, is dat mensen het niet meer serieus gaan nemen en erover zullen kijken, als je telkens als je een zak chips eet, of een koekje of een ijsje, daarop een waarschuwing ziet staan, kijk je er op den duur gewoon overheen en scheur je het gewoon open omdat je het zo vaak ziet. Bij sigaretten zal je dat dan bijgevolg ook doen. Ik denk als wanneer je zo'n dingen te vaak toepast, het effect afzwakt.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik vind het eigenlijk al onzinnig dat die afbeeldingen worden gebruikt bij sigaretten. Dus laat staan dat ze dat ook nog eens zouden gaan doen bij voedsel.
    Het is je eigen lichaam, je eigen leven. Als de overheid ons echt wilt behoeden voor al deze producten, dan moeten ze die maar uit de schappen halen (al zou ik het daar ook nog niet mee eens zijn). Er wordt al teveel bemoeit met ons leven als individu soms.

    NEE
    Want vette producte hoeft niet voor iedereen meteen schadelijk te zijn. Dan kan je bij alles er wel iets op plakken.

    Sigaretten is een ander verhaal. Het maakt je lichaam echt kapot, en het is een stuk moeilijk er om daar van af te komen, en meestal heb je dan toch nog blijvende schade.


    Treat People With Kindness

    &dan zeker als je een patatje gaat halen bij de snackbar, dat er dan op het bakje ook een afbeelding staat van iemand met overgewicht. Nee, dat gaat geloof ik niet werken. Het is bijna onmogelijk een grens te trekken daarin en je gaat je als overheid naar mijn gevoel net iets teveel bemoeien met de keuzes van een individu. Daarnaast zijn vetten (in beperkte mate) lang niet zo schadelijk als roken.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Krolock schreef:
    Ik vind het eigenlijk al onzinnig dat die afbeeldingen worden gebruikt bij sigaretten. Dus laat staan dat ze dat ook nog eens zouden gaan doen bij voedsel.
    Het is je eigen lichaam, je eigen leven. Als de overheid ons echt wilt behoeden voor al deze producten, dan moeten ze die maar uit de schappen halen (al zou ik het daar ook nog niet mee eens zijn). Er wordt al teveel bemoeit met ons leven als individu soms.


    Ja, dit. En het helpt ook echt helemaal niets. Jongeren roepen alleen maar 'Plaatjes sparen!!'. Dat is ook omdat die plaatjes altijd zwaaaar overdreven worden.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Vitriol schreef:
    (...)

    Ja, dit. En het helpt ook echt helemaal niets. Jongeren roepen alleen maar 'Plaatjes sparen!!'. Dat is ook omdat die plaatjes altijd zwaaaar overdreven worden.


    Ja ze zien er gewoon gigantisch nep uit. Tbh lach ik om die plaatjes.


    26 - 02 - '16

    Ik vind niet dat ze op dergelijke producten afbeeldingen moeten zetten, maar eerlijk gezegd mag de prijs van ongezonde en vette producten wel omhoog gaan van mij. Zeker bij van dat echt snoep dat enkel suikers en kleurstoffen bevat.


    The soul needs autumn.

    F4K3R schreef:
    Nee, gewoon niet. Niet iedereen heeft overgewicht en zij mogen best eens iets vettigs eten. Of het nu ongezond is of niet. Niks mis met een patatje op zijn tijd.

    In elk product zit wel goed of slecht vet. Waar trek je de lijn van wat té vet is en een ranzig plaatje op gooit? Op de verse vis van de visboer, die vanmorgen gevangen is ook?

    Ik zie al een pak melk voor me met een vies plaatje. Geen kind meer die dat gaat drinken.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Prima idee! Maar vergeet dan niet om:

    - Op de motorkap van auto's een afbeelding van verkeersongelukken te drukken
    - Op mobieltjes plaatjes van ontplofte telefoons
    - Op fitnessapparaten foto's van mensen met sportblessure's
    - Op crocs plaatjes van modemissers
    - Op waterflesjes afbeeldingen van mensen met watervergiftiging
    - Op computers mensen met een muisarm
    - Op...

    Nouja, misschien toch maar niet.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Krolock schreef:
    Ik vind het eigenlijk al onzinnig dat die afbeeldingen worden gebruikt bij sigaretten. Dus laat staan dat ze dat ook nog eens zouden gaan doen bij voedsel.
    Het is je eigen lichaam, je eigen leven. Als de overheid ons echt wilt behoeden voor al deze producten, dan moeten ze die maar uit de schappen halen (al zou ik het daar ook nog niet mee eens zijn). Er wordt al teveel bemoeit met ons leven als individu soms.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Bailar schreef:
    (...)

    Ja ze zien er gewoon gigantisch nep uit. Tbh lach ik om die plaatjes.

    Oke, dat is een beetje zorgwekkend...


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Onzin. Iedereen mag wel een wat vets eten. Ik vind de plaatjes op sigarettenpakjes overigens ook onzin.


    Love knows no limits.

    Nope. Sowieso omdat onderzoek heeft aangetoond dat fear-appeals zoals zulke afbeeldingen juist de weerstand van mensen op beïnvloeding alleen maar vergroten en ervoor zorgen dat ze zich afzetten - en dus juist het gedrag blijven vertonen. Maar ook omdat 'gezonde' producten dan te herkennen zouden zijn aan het ontbreken van zo'n afbeelding en die producten zijn soms niet eens echt gezond. Al brengt dat natuurlijk de discussie op gang wanneer iets ongezond of gezond is, maar goed.

    Dus nee. Focus dan op goede voorlichting over hoe mensen gezond kunnen eten ipv straffen van ongezond eten.