• De stelling van deze week luidt:
    Net zoals bij sigaretten, zou er op vette producten ook choquerende afbeeldingen moeten staan.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Vet is niet schadelijk??? Wie heeft deze stelling bedacht???

    Als het nou om suiker zou gaan, zou ik het snappen, maar vet? Mensen zijn te erg beïnvloed door de dieetcultuur, denk ik.


    Your make-up is terrible

    Ik heb liever dat ze die afbeeldingen op de pakjes sigaretten er weer af halen. Ik rook niet eens maar doordat ik ze verkoop (caissière) word ik er ook mee geconfronteerd. Echt niet nice.

    [ bericht aangepast op 2 okt 2016 - 16:55 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Nee. En ik vind het ook onzin dat het op de sigaretten staat. In mijn omgeving heeft het dan ook totaal geen effect en kan ik me ook niet voorstellen dat het rookgedrag hierdoor erg zal veranderen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Bloodborne schreef:
    Prima idee! Maar vergeet dan niet om:

    - Op de motorkap van auto's een afbeelding van verkeersongelukken te drukken
    - Op mobieltjes plaatjes van ontplofte telefoons
    - Op fitnessapparaten foto's van mensen met sportblessure's
    - Op crocs plaatjes van modemissers
    - Op waterflesjes afbeeldingen van mensen met watervergiftiging
    - Op computers mensen met een muisarm
    - Op...

    Nouja, misschien toch maar niet.


    Als je reacties toch eens kon liken.. I laughed, vooral om de crocs x)


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Doe maar gewoon niet nee...
    Ook ik ben zo'n iemand die nu echt niet mn sigaret laat staan om die plaatjes. Bovendien kan je er leuk kwartet mee spelen hahah
    Plaatjes er op zetten heeft gewoon geen zin, want je merkt het al duidelijk bij de sigaretten, dus waarom zou het bij vet eten wel werken?


    Second Star to the Right and straight on till the morning

    Ik vind dat er duidelijker onderwijs en informatie over producten moet worden gegeven. bepaalde stoffen en e-nummers worden soms niet weergeven op de verpakking omdat het onder de eisen valt waarom het op de verpaking moet staan. Pure onzin, gewoon er op zetten want soms kan er een heftige reactie vrij komen door stoffen en e-nummers.

    Omdat ik nu werk aan een hestemine vrij en lactose vrij dieet om mijn alergiën te ontdeken ben ik me er van bewust hoeveel reactie's er kunnen onstaan door bepaalde ingrediënten. Dit moeten ze er eigenlijk wel opzetten vind ik.

    Bij de albert heijn in mijn omgeving staan tegenwoordig bordjes met gezondere producten en minder gezondere producten. Meerdere supermarkten moeten naar mijn mening dat doen.

    Niet voor iedereen geld hetzelfde eetpatroon, maar laten we er alsjeblieft voor zorgen dat we allemaal op een gezond bmi blijven en gezonder leven. Het is niet alleen beter voor je lichaam maar ook voor je gedachtens en gedrag.


    Never forget who you are and where you come from

    Thunderfvck schreef:
    Vet is niet schadelijk??? Wie heeft deze stelling bedacht???

    Als het nou om suiker zou gaan, zou ik het snappen, maar vet? Mensen zijn te erg beïnvloed door de dieetcultuur, denk ik.


    Zo'n gekke stelling is het natuurlijk niet, aangezien er ook over de vettax wordt gediscussieerd in de politiek (of daar heb ik toch al dingen over horen zeggen). Die is er bij sigaretten ook. Dus, hoe ver zouden ze dat doortrekken? Meteen ook door gaan naar van die plaatjes, zoals bij sigaretten? Ik heb zelf niet echt de indruk dat die helpen. Misschien zou het een beter voorstel zijn om te verbieden dat er reclame voor gemaakt wordt. Natuurlijk niet op dingen met een beetje vet, maar echt ongezonde dingen zoals chips (want ik denk niet dat iemand echt kan beweren dat dat gezond voor je is :'D). Volgens dit artikel (geen idee hoe betrouwbaar) wordt je van vet sneller dik, maar is suiker verslavender. Dus zou het eigenlijk bij beide gedaan moeten worden?

    Maar zoals hierboven al gezegd wordt: waar trek je de lijn? Watt is oke, wat is niet oke? Wie bepaalt zoiets? En ik vind ook dat het wel een keuze is van de mens. Met mate is het niet slecht en zelfs goed voor je, maar als je overdrijft is het ongezond. Dat is een heel groot verschil met sigaretten. Die zijn gewoon over de hele lijn negatief. Al vind ik wel dat ze dat ook niet op een goede manier aanpakken, maar dat is dan weer een ander debat. :'D


    What would Emma do?

    Femtastic schreef:
    (...)

    Zo'n gekke stelling is het natuurlijk niet, aangezien er ook over de vettax wordt gediscussieerd in de politiek (of daar heb ik toch al dingen over horen zeggen). Die is er bij sigaretten ook. Dus, hoe ver zouden ze dat doortrekken? Meteen ook door gaan naar van die plaatjes, zoals bij sigaretten? Ik heb zelf niet echt de indruk dat die helpen. Misschien zou het een beter voorstel zijn om te verbieden dat er reclame voor gemaakt wordt. Natuurlijk niet op dingen met een beetje vet, maar echt ongezonde dingen zoals chips (want ik denk niet dat iemand echt kan beweren dat dat gezond voor je is :'D). Volgens dit artikel (geen idee hoe betrouwbaar) wordt je van vet sneller dik, maar is suiker verslavender. Dus zou het eigenlijk bij beide gedaan moeten worden?

    Maar zoals hierboven al gezegd wordt: waar trek je de lijn? Watt is oke, wat is niet oke? Wie bepaalt zoiets? En ik vind ook dat het wel een keuze is van de mens. Met mate is het niet slecht en zelfs goed voor je, maar als je overdrijft is het ongezond. Dat is een heel groot verschil met sigaretten. Die zijn gewoon over de hele lijn negatief. Al vind ik wel dat ze dat ook niet op een goede manier aanpakken, maar dat is dan weer een ander debat. :'D


    Well, van vet word je niet sneller dik. Van teveel calorieën word je dik, niet van vet. Teveel aan alles is sowieso slecht. Suiker is wel verslavend, dat is gewoon zo. Daarop leunt de suikerlobby ook in Amerika. Momenteel zijn er steeds meer onderzoeken die uitwijzen dat vet helemaal niet zo slecht voor je is. Daarom zou een vettax niet kunnen. Zo worden er onderzoeken gedaan waaruit blijft dat een LCHF (low carb high fat) goed is voor mensen met epilepsie, maar ook tegen depressie en bipolaire stoornissen. Niet voor iedereen, maar het schijnt te werken voor mensen. Ik kan de onderzoeken wel eens opzoeken als je dat interessant vind? ;3 Net zoals het onderzoek dat eieren dus helemaal niet zo slecht zijn en dat een van de twee soorten cholesterol helemaal niet verhoogd wordt door vet eten, maar genetisch bepaald is.

    Ik vind wel dat je gelijk hebt hoor, het is de keuze van mensen, vooral omdat je niet kan bepalen waar de lijn getrokken moet worden. Teveel van alles is slecht, maar sigaretten zijn over algemeen gewoon helemaal slecht.

    [ bericht aangepast op 3 okt 2016 - 0:08 ]


    Your make-up is terrible

    Oneens. Het is al langer bekend dat choquerende afbeeldingen over het algemeen niet werken.


    Take me to wonderland

    Hey ik ben dol op vet en m'n lijf heeft het nodig! Heb gister een royale hoeveelheid risotto met een even royale hoeveelheid roomboter gehad!
    Ik kan beter vet vreten dan suiker.

    [ bericht aangepast op 3 okt 2016 - 9:14 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    -

    [ bericht aangepast op 3 okt 2016 - 9:14 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Thunderfvck schreef:
    (...)

    Well, van vet word je niet sneller dik. Van teveel calorieën word je dik, niet van vet. Teveel aan alles is sowieso slecht. Suiker is wel verslavend, dat is gewoon zo. Daarop leunt de suikerlobby ook in Amerika. Momenteel zijn er steeds meer onderzoeken die uitwijzen dat vet helemaal niet zo slecht voor je is. Daarom zou een vettax niet kunnen. Zo worden er onderzoeken gedaan waaruit blijft dat een LCHF (low carb high fat) goed is voor mensen met epilepsie, maar ook tegen depressie en bipolaire stoornissen. Niet voor iedereen, maar het schijnt te werken voor mensen. Ik kan de onderzoeken wel eens opzoeken als je dat interessant vind? ;3 Net zoals het onderzoek dat eieren dus helemaal niet zo slecht zijn en dat een van de twee soorten cholesterol helemaal niet verhoogd wordt door vet eten, maar genetisch bepaald is.

    Ik vind wel dat je gelijk hebt hoor, het is de keuze van mensen, vooral omdat je niet kan bepalen waar de lijn getrokken moet worden. Teveel van alles is slecht, maar sigaretten zijn over algemeen gewoon helemaal slecht.


    Ik heb het idee dat het hier vooral ging om in de volksmond 'vette' producten maar men eigenlijk bedoelt men ongezond eten. Dus niet vette vis, want ja, dat is vet en dat vet is ook nog eens heel goed voor je. Maar wel: vette chips, nootjes met honderd-en-één toevoegingen, m&m's etc. Dat zijn niet per definitie vette producten, maar daar kan iemand wel [/i]vet[/i] van worden. Volgens mij gaat daar een vettax ook om, niet letterlijk producten waar vet in zit duurder maken, maar producten die gewoonweg niet zo goed zijn voor de mens.

    Maar verder ben ik het met je eens, de gedachte dat vet slecht voor je zou zijn is achterhaald. Ik hoop dat mensen dat eens doorkrijgen en dat ze daarna leren hoe slecht zoetstoffen wel niet zijn.

    Thunderfvck schreef:
    (...)

    Well, van vet word je niet sneller dik. Van teveel calorieën word je dik, niet van vet. Teveel aan alles is sowieso slecht. Suiker is wel verslavend, dat is gewoon zo. Daarop leunt de suikerlobby ook in Amerika. Momenteel zijn er steeds meer onderzoeken die uitwijzen dat vet helemaal niet zo slecht voor je is. Daarom zou een vettax niet kunnen. Zo worden er onderzoeken gedaan waaruit blijft dat een LCHF (low carb high fat) goed is voor mensen met epilepsie, maar ook tegen depressie en bipolaire stoornissen. Niet voor iedereen, maar het schijnt te werken voor mensen. Ik kan de onderzoeken wel eens opzoeken als je dat interessant vind? ;3 Net zoals het onderzoek dat eieren dus helemaal niet zo slecht zijn en dat een van de twee soorten cholesterol helemaal niet verhoogd wordt door vet eten, maar genetisch bepaald is.

    Ik vind wel dat je gelijk hebt hoor, het is de keuze van mensen, vooral omdat je niet kan bepalen waar de lijn getrokken moet worden. Teveel van alles is slecht, maar sigaretten zijn over algemeen gewoon helemaal slecht.


    Dat vind ik altijd interessant! ^^

    Sowieso ben ik het ook niet eens met de stelling hoor. Ik denk dat het meer kwaad dan goed zou doen. Wel ben ik bijvoorbeeld tegen het associëren van bekende figuren met suiker en/of vet producten die op kinderen zijn geconcentreerd. Daar is toch behoorlijk bewijs dat het zou aanzetten tot kopen.


    What would Emma do?

    Krolock schreef:
    Ik vind het eigenlijk al onzinnig dat die afbeeldingen worden gebruikt bij sigaretten. Dus laat staan dat ze dat ook nog eens zouden gaan doen bij voedsel.
    Het is je eigen lichaam, je eigen leven. Als de overheid ons echt wilt behoeden voor al deze producten, dan moeten ze die maar uit de schappen halen (al zou ik het daar ook nog niet mee eens zijn). Er wordt al teveel bemoeit met ons leven als individu soms.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Vitriol schreef:
    (...)

    Ja, dit. En het helpt ook echt helemaal niets. Jongeren roepen alleen maar 'Plaatjes sparen!!'. Dat is ook omdat die plaatjes altijd zwaaaar overdreven worden.

    Of soms niet heel duidelijk zijn
    spoiler is 16+
    Zag laatst een met een naakte man, we moesten echt lezen wat er onder stond om door te hebben dat het over een erectiestoornis ging... Het schrok niet bepaald af xD

    En ja, dat plaatjessparen roepen ze regelmatig.
    Er zijn vast betere manieren om een gezonde lifestyle te promoten.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder